سایت باشگاه پرسپولیس نوشت:

نماینده پرسپولیس در امور حقوقی بین‌المللی گفت: فیفا بابت شکسته شدن رأی خود در پرونده وینگادا حساس شده است اما کنترل شرایط در دست باشگاه قرار دارد. ضمن آنکه در بحث مالیاتی وینگادا، فدراسیون و خود ایشان باید متوجه باشند که باشگاه مباشر مالیاتی بازیکن و مربی نیست.
مصطفی شکری گفت: موضوع مربوط به هزینه دادرسی پرونده کاروالیو از روزهای گذشته توسط باشگاه در حال پیگیری است و مشکل خاصی به وجود نمی‌آید.
وی افزود: نامه فیفا چندی پیش ارسال شد که بعد از بررسی به باشگاه برگردانده و اقدامات انجام شد. در نامه فیفا دو نکته وجود داشت. موضوع اول اینکه فیفا اعلام کرد نامه مربوط به توافق و تسویه حساب با کاروالیو را دریافت کرده و این پرونده را مختومه می‌داند که به این ترتیب موضوع دو هزار فرانک سوئیس منتفی است. فقط 5500 فرانک سوئیس برای هزینه دادرسی باقی ماند که آنهم هم مربوط به فیفا می‌شود. البته طبیعی است که فیفا با توجه به شکسته شدن رأی خود در C.A.Sبا توجه به دفاعیاتی که ارائه کردیم، ناراحت باشد و حساسیت بیشتری به خرج بدهد.
شکری ادامه داد: در حال حاضر با توجه به پیگیری باشگاه، جای نگرانی نیست. ضمن آنکه بحث کسر امتیاز هم نامه‌ای است که فیفا طبق فرمتی که دارد ضمیمه همه احکام خود می‌کند. در همین نامه تا رسیدن به مرحله کسر امتیاز، چند مرحله دیگر هم وجود دارد و شما این را در تمام نامه نگاری‌ها می‌بینید و اصلا به معنای خارج شدن اوضاع از کنترل باشگاه نیست. هر چند فکر می‌کنیم اینکه حکم 370 هزار دلاری فیفا را در C.A.Sبه 240 هزار دلار کاهش دادیم خوشایند آنها نبود.
مشاور حقوقی باشگاه پرسپولیس در امور بین‌الملل خاطرنشان کرد: فیفا در پی شکایت آقای وینگادا ما را هم به پرداخت حقوق و هم جریمه فسخ قرارداد محکوم کرد. ما در C.A.Sدفاع کردیم که اگر باید جریمه فسخ قرارداد بدهیم، پس کار تمام شده و دادن حقوق معنی ندارد و بالعکس که این استدلال پذیرفته شد و آنها رأی فیفا را باطل اعلام کردند.
وی درباره اینکه چرا وقتی با وینگادا برای پرداخت پول توافق شد، کار تا آن مراحل کشیده شد، افزود: بله ما توافق کرده بودیم. حتی در آن مرحل وقتی بخشی از پول دنیزلی را گرفتیم به مدیریت باشگاه پیشنهاد کردم به آن توافق عمل کنیم و تخفیف دیگری بگیریم اما باشگاه در آن مقطع اولویت مالی دیگری داشت.
شکری همچنین درباره بحث پیش آمده درباره بدهی مالیاتی وینگادا تصریح کرد: باشگاه پرسپولیس که مباشر مالیاتی آقای وینگادا نیست و بر اساس آنچه در قرارداد وجود دارد پرسپولیس در مقابل واریز پنج درصد مالیات تکلیفی و جرایم آن مسوول است. آنچه از قرارداد بر می‌آید این است که این پنج درصد را هم باشگاه قبول کرده و نباید از رقم اصلی کم شود اما تفسیر طرف مقابل این است که کلیه مالیات بر عهده باشگاه است اما هر فردی باید به تناسب درآمدی که دارد مالیات آن را پرداخت کند. در این ارتباط چه در انعقاد قراردادها و چه به جهت زمان مشخص شدن مالیات بر درآمد از سوی اداره مالیات و وقفه موجود، مشکلاتی وجود دارد که باید رفع شود اما جدای از آن، حتی اگر جمع بندی این باشد که باشگاه پرداخت مالیات را تعهد کرده است، این تعهد نسبت به فرد و هر فردی رأسا در مقابل اداره مالیات مسوول است. آقای وینگادا یا نماینده حقوقی ایشان باید پیگیر مسائل می‌شدند. باشگاه پرسپولیس که مباشر ایشان نبوده تا کارها را پیگیری کند. قرارداد آقای وینگادا یک سال و نیم بود که برای اداره مالیات ارسال شد. یکسال آن اجرا نشد اما به نظر می‌رسد مالیاتش محاسبه شد.
شکری ادامه داد: آقای وینگادا یا نماینده حقوقی ایشان باید این مساله را در اداره مالیات دنبال می‌کردند. ایشان به عنوان مودی شناخته می‌شود و در قبال اداره مالیات مسوول است. حالا اگر در ادامه نظرشان این باشد که باشگاه باید مبلغ را پرداخت کند، خواهان موضوع خواهند شد ولی باشگاه برای انجام امور شخصی مربیان و بازیکنان مسوولیت نداشته است و در مرحله اول آنها باید به عنوان مودی پیگیری مسائل مالیاتی مربوط به خود باشند.

سایت پرسپولیس در خبر دیگری نوشت:
معاون حقوقی باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس گفت: کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال هنوز درباره طرح شکایت از سوی محمد قاضی نامه‌ای را برای ما ارسال نکرده است.
محمود سالارکیا افزود: در خبرها آمده بود؛ آقای محمد قاضی تحت عنوان مطالبات خود از باشگاه پرسپولیس درخواست طرح موضوع کرده است اما از سوی فدراسیون فوتبال هنوز نامه‌ای برای ما ارسال نشده است.
وی ادامه داد: چنانچه نامه‌ای در این ارتباط دریافت کنیم، پیگیر موضوع خواهیم شد و پس از آن طبق اسناد موجود در باشگاه، پاسخ مقتضی به کمیته انضباطی ارسال می‌شود.
رئیس کمیته انضباطی باشگاه پرسپولیس درباره حکم صادره برای مهرداد پولادی خاطرنشان کرد: پرسپولیس باشگاه بزرگ و پرطرفداری است و برای ایجاد شرایط بهتر گاهی نیاز به سختگیری‌هایی خواهد بود که در نهایت به سود تمام مجموعه باشگاه، تیم و هواداران است و تا آنجا که موضوع به حق شخصی ما مربوط شود، از آن می‌گذریم.
سالارکیا در پایان گفت: آقای پولادی همچنان فرصت دارد در خصوص مسائلی که برای دفاع از خود مورد نظر دارد را در قالب تجید نظرخواهی ارائه کند. در این ارتباط از زمان صدور حکم، 20 روز فرصت دادیم تا اگر خواستند درخواست خود را ارائه کنند.

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =