تسنیم نوشت:

شرکت گوگل قصد دارد، با کمک هواپیماهای بدون سرنشین ویژه‌ای اینترنت مورد نیاز کشورهای در حال توسعه را تامین کند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ شرکت «گوگل» جستجوگر بزرگ اینترنتی قصد دارد، به منظور فراهم کردن اینترنت برای کشورهای درحال توسعه از هواپیماهای بدون سرنشین ویژه ای استفاده کند.

براساس اطلاعات منتشره از سوی شرکت گوگل هواپیماهای بدون سرنشین ویژه‌ای که قرار است برای تامین اینترنت مورد استفاده قرار گیرند، در ارتفاع ۱۹ هزار پا به پرواز در می‌آیند و قادر هستند بدون نیاز به سوخت فسیلی یا سوخت گیری مجدد برای مدت ۵ سال با استفاده از انرژی خورشیدی به صورت پیوسته پرواز کنند.

شرکت بزرگ جستجوی اینترنتی گوگل با خرید شرکت بزرگ تایتان ایروسپین که متخصص ساخت هواپیماهای بدون سرنشین است می‌کوشد، از طریق به کارگیری این هواپیماها برای کشورهای محروم در حال توسعه اینترنت فراهم کند.

این شرکت هواپیماسازی بزرگ که مقرش در ایالت نیومکزیکو است، متخصص در ساخت هواپیماهای بدون سرنشین با قدرت پرواز در مناطق پروازی مرتفع با استفاده از انرژی خورشیدی است، که تاکنون هزینه ساخت این هواپیما برآورد نشده است.

شرکت گوگل در این باره اعلام کرد: ما به اتفاق شرکت «تایتان ایروسپین» سعی داریم با استفاده از تکنولوژی‌های نوین برای دست یابی به جهانی پیشرفته تر گام برداریم.

شرکت هواپیماسازی «تایتان ایروسپین» در باره هواپیماهای قادر به ارسال فرکانس‌های اینترنتی اعلام کرد: این هواپیماها از ناحیه دو بال ۵۰ متر طول دارند و قادر هستند برای مدت ۵ سال مداوم با استفاده از انرژی خورشیدی به صورت پیوسته پرواز کنند و اولین نمونه از این هواپیماها در سال ۲۰۱۵ ساخته و به تولید انبوه خواهند رسید.

پیش از گوگل، شرکت «فیسبوک» قصد داشت این قرار داد را با شرکت «تایتان ایروسپین» منعقد کند، اما فیسبوک بعدها توانست قرار داد راه اندازی چنین هواپیماهایی را با شرکت انگلیسی «اسینتا» منعقد کند تا چنین هواپیماهایی را به نفع فیسبوک بسازد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    111 1
    امیدوارم گوگل ایران رو هم تحت پوشش قرار بده تا از دست این نت داغون خلاص شیم
  • بی نام A1 ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    86 4
    دوستان ایرانی حتما با سنگ و تیرکمون می افتند به جون این بالن ها . و برادران عزیز با موشک و راکت ساقطتشون می کنند
  • بدبخت A1 ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    72 0
    از ابتدای سال 93 کل اینترنت استان گلستان ب صورت حجمی در اومده بدون حتی یک ساعت طرح ویژه و رایگان .. تمام وعده های مسئولین محترم ب اینجا ختم شد ک بنده اینترنت حجمی مخابرات با سرعت 1 مگ رو س ماهه با ماهی 8 گیگ حجم با قیمت 89500 تومان تهیه کنم ... باور کنید من ب همان اینترنت 256 سابق با قیمت بیشتر راضیم ب شرط نا محدود بودن
  • بی نام IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    91 1
    امیدوارم برای ایران هم سهمیه داشته باشند.
  • بی نام A1 ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    92 5
    اگر هم بسازه چین و روسیه کثیف این بالونها رو سرنگون می کنند و تکنولوژی مقابله با اینها رو در اختیار حکومتها قرار میدن
    • بی نام US ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
      20 13
      چین و روسیه و آمریکا و اینگلیس همشون دنبال منافع خودشونن . مهم اینه که ما هم در پی منافع ملی خودمون باشیم
  • محسن A1 ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    16 35
    من خیلی وقته فیس بوک نرفتم ... اطلاعی هم ندارم ... از دیروز هرچی میرم سایت باز میشه و فیلتر نیست جریان چیه؟؟؟ ......رفع فیلتر شده آیا؟؟؟
  • بی نام IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    39 0
    یادمه قبلا طرح ایجاد بستر اینترنت توسط بالن و داشتن به هر حال ما که در زمینه اینترنت توسعه یافته ، خودکفا و از هر نظر بی نیاز هستیم البته با اینترنت لاک پشتی ، حلزونی و...
  • بی نام IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    27 2
    دوستان این با اون طرح بالن فرق داره. ببینید گوگل به چی فکر میکنه ما کجاییم. ما دغدغه داریم پیکر یه دانشمند که عمرش در راه ایران شناسی گذشته و اسم خلیج فارس رو تو دنیا زنده کرده و از ایران کلی حرف زده به علت آمریکایی بودن در خاک ایران دفن نشه اونا دارن به پنجاه سال آینده و ساختن جهانی پیشرفته تر فکر میکنن
  • کارشناس شبکه A1 ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    2 52
    با این روش می خواهند جاسوسی کنند چقدر کاربران ساده هستند.
    • بی نام IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
      7 26
      به هر حال همه می‌دانیم که سرورهای گوگل و بقیه توسط آمریکا به راحتی نفوذپذیرند و از این لحاظ قطعاً کاربران این کشورها تحت تأثیر قرار می‌گیرند. اما چرا باید مسئولان این همه سال از ارائه اینترنت مناسب به مردم ممانعت کنند. نگران زمانی هستم که این تکنولوژی ماهواره‌ای و بالنی چنان مردم را شیفته کند که مسئولان، اینترنت خودشان را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار دهند تا بلکه کاربران ایرانی، به صورت مستقیم داده‌های خودشان را در معرض خطر یا هر دیدگاه دیگری مانند نفوذ فرهنگی قرار ندهند.
    • بی نام IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
      39 2
      آقا اطلاعات فوق محرمانه ی من چی میشه ؟ من نگران اطلاعاتم هستم خدایا به داد من برس ... میترسم از عکس هام سو استفاده بشه
  • حامد A1 ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    35 0
    از فردا تو صدا و سیمای زرغامی میزنه طرح دوباره جاسوسی آمریکای جهانخوار و صیهونیست برای جلوگیری از پیشرفت روز افزون جوانان ایرانی. اینبار با هواپیمای جاسوسی گوگل
  • بی نام A1 ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    29 0
    کلا آقایون هر چی که خوب باشه و یه نفعی به مردم برسونه سریع نابود یا فیلترش میکنند.
  • بی نام A1 ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    18 0
    کافیه برید به سایت پیوندها...و جرایم رایانه ای میبینید چه مقاله ی طویلی علیه گوگل نوشتند. حالا حساب کن بالن گوگل؟؟؟ نیومده تو خاک ایران منهدم شده خلاصه مثلا جاسوس هستند دیگه
  • بی نام IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    19 0
    یعنی هر سرعتی داشته باشه احتمالاً از اینترنت ایران سریع‌تره
  • امیر IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    15 0
    گوگل اگه نبودی جهان برای زندگی خیلی تنگ بود
  • فیلترنت GB ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    4 0
    کاش روزی برسه اینترنت ماهواره ای ارزان و فراگیر بشه . اون روز قیافه مسولان دیدن داره.