آی تی کاران فرانسوی بردند/ هر وقت خواستید خود را علیه کارفرما unplug کنید

آی تی کاران فرانسوی در کمپانی های فناورانه مانند فیس بوک و گوگل و ... از این به بعد می توانند در برابر فرسودگی شغلی هر زمان که احساس کردند، خود را به اصطلاح unplug/جدا کنند.

 

در تلاش برای جلوگیری از فرسودگی شغلی که جامعه آی تی با آن روبروست، سندیکای کار فرانسه موافیت کرد تا شاغلان در بخش های فناورانه و آی تی بتوانند گوشی های خود را در بیرون از محیط کار و زمانی که نیاز به استراحت دارند، خاموش کنند و پاسخ ندهند.

توافقنامه جدید روی ساعت کاری 300 هزار کارمند و مهندس شاغل در بخش آی تی فرانسه تاثیر گذار است و سبک زندگی "همیشه اتصال" آی تی کاران در فرانسه از این به بعد تغییر خواهد کرد و انها برای جلوگیری از فرسودگی می توانند خود را غیر متصل کنند و کارفرما نیز نمی تواند به آنها چیزی بگوید.

میشل دلافورس سخنگوی اتحادیه کارگری البته گفت این بدان معنا نیست که راس ساعت6 بعد ازظهر همگی موبایل های خود را خاموش کنند! و کسی که این حرفها را می زند موافقتنامه را به درستی نخوانده است. اما روزنامه ها همچنان تاکید دارند که آی تی کاران حق چنین کاری را دارند.

ظاهرا آی تی کارانی که در معرض فرسودگی شغلی قرار دارند می توانند خود را از حالت اتصال دائم در بیاورند اما ساعت کاری 35ساعت در هفته آنها تغییر نخواهد کرد.

دعوا بر سر تفسیر موافقتامه ادامه داشته و گفته می شود مشاوران که ساعات کاری انعطاف پذیر دارند می توانند از این توافقنامه استفاده کنند و نه شاغلانی که ساعت کاری فیکس شده دارند!

موافقتنامه بین دو اتحادیه بزرگ کارگری و دو فدراسیون فناوری و مشاوران صنعتی بعد از آن صورت گرفت که سال گذشته تایید شد زمان کاری شاغلان بخش آی تی نارسایی داشته و باید اصلاح شود.

تفسیر میشل دلافورس از این توافقنامه جالب است که می گوید سلامت شاغلان آی تی برایشان مهم بوده و اگر سلامت شاغلی به خطر بیفتد می تواند به کارفرمای خود بگوید: "نه! و این بدان معنا هم نیست که شاغلی با ریختن اطلاعات کاری روی یو اس بی بگوید: اوکی من از خانه کارهایم را انجام می دهد!

جزییات 35 ساعت کار هفتگی در فرانسه بخش به بخش بین سندیکای کارگری و فدراسیون های کافرمایی در فرانسه در حال رای زنی و چانه زنی است.

 

منبع: زد دی نت

56502

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =