بانک رفاه کارگران جوابیه ای به سخنان علیرضا محجوب، رییس هیات تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی داده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ محجوب در کافه خبر از وام ۱۵۰ میلیاردی که بانک رفاه تنها با سفته داده است، خبر داده بود. (این خبر را بخوانید) اکنون روابط عمومی این بانک دراین باره توضیحاتی برای خبرانلاین فرستاده است: 

مدیر مسئول محترم خبرگزاری خبرآنلاین
با سلام؛
احتراماً، با توجه به خبر منتشر شده درآن خبرگزاری محترم در تاریخ 11/10/92 با عنوان "محجوب: بانک رفاه 150 میلیارد تومان با سفته وام داده و حالا نمی‌تواند پس بگیرد"، خواهشمند است دستور فرمائید برابر قانون مطبوعات جوابیه بانک را در صفحه اول آن خبرگزاری محترم درج نمایند. ضمناً با توجه به اینکه در سطر پایانی مصاحبه با آقای محجوب عنوان شده است که مشروح آن در خبرگزاری و روزنامه خبر خواهد آمد، مزید امتنان خواهد بود ترتیبی اتخاذ نمائید پاسخ روابط عمومی این بانک نیز همزمان و به طور کامل درج و منتشر شود.

پرداخت تسهیلات با سفته یکی از روش‌های پذیرفته شده در نظام اعتباری بانک‌ها و یکی از تضامین مورد قبول در نظام بانکی کشور است.

150 میلیارد تومان، رقمی کمتر از 1 درصد پرتفوی تسهیلاتی بانک است که بر فرض محال حتی درصورت عدم وصول، نمی‌تواند آسیب چندانی به بانک وارد آورد؛ چه برسد به آنکه بانک را ورشکسته نماید. لازم به توضیح است این بانک با منابع بالای 210.000 میلیارد ریال یکی از بانک‌های فعال با منابع کافی در نظام بانکی کشور است. ضمناً در رابطه با موضوع اشاره شده (مبلغ 150 میلیارد تومان) تمامی اقدامات حقوقی لازم بابت وصول انجام و به نتایج مثبتی نیز نائل شده است.

در حال حاضر ضریب مطالبات بانک رفاه کارگران حدود 10درصد است که در مقایسه با متوسط مطالبات شبکه بانکی کشور، یکی از بانک‌های موفق در این زمینه محسوب می‌شود.

بانک رفاه کارگران شعبی تحت عنوان شعبه ویژه نداشته بلکه واحدهای خدمات ویژه خدمت رسانی دارد که در این واحدها خدمات ویژه‌ای به مستمری بگیران که در حدود 2.000.000 نفر هستند با تأکید بر ارائه خدماتی مطلوب به این قشر معزز از جامعه، ارائه می‌شود.

بانک در مقاطعی بنا بر تشخیص، تعداد شعب مستقل را افزایش داد و در حال حاضر با توجه به رویکرد و سیاست‌های جدید، تصمیم بر کاهش تعداد این شعب گرفته و آن شعب را در مناطق جغرافیایی خود ادغام کرده و تحت نظارت اداره امور شعب درآورده است؛ در حال حاضر نیز صرفاً یک شعبه مستقل زیر نظر مدیریت امور منطقه تهران در حال فعالیت بوده و ارائه خدمات می‌نماید.

در رابطه با سود و زیان عنوان شده لازم به ذکر است با توجه به تاخیر زمانی در ثبت برخی اسناد حسابداری، تراز پایانی سال مالی ملاک قضاوت درخصوص سود و زیان بانک است، بنابراین استناد به گزارش‌های تأیید نشده پیش از پایان دوره مالی گمراه کننده بوده و موجب تشویش اذهان شود.

پرداخت تسهیلات ارزان قیمت در سال‌های گذشته با توجه به سیاست‌ها و نرخ‌های مصوب بانک مرکزی ج.ا.ا بوده، به طوری که نمی توان آنها را تبدیل به دین حال و وصول کرد. در حال حاضر با توجه به افزایش نرخ تجهیز پول در کشور، بانک رفاه کارگران نیز تسهیلات پرداختی را متناسب با شرایط روز و جاری کشور با نرخ مناسب پرداخت می‌کند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 330351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    77 3
    اگر به فکر قشر معزز بازنشسته هستید، به خانه دار شدن این پدربزرگ ها و مادربزرگ ها کمک کنید تا در 50-60 سالگی اجاره نشینی نداشته باشند...
  • بی نام IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    69 5
    چه سرعت عملی! مطمئن شدیم پس میگیرید!
  • بی نام A1 ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    مسئولين محترم بانك رفاه شما اگه بگير بوديد و مي تونستيد كه تا حالا گرفته بوديد حالا كه ديديد آقاي محجوب اونرو علني كرده شروع به كركري خوندن كرديد!
    • بی نام IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
      17 2
      من همه ى مطلب را خواندم ولى در ان جوابيه اى نديدم !! حالا ما بايد با كدام يك از دلايل شما راضى شويم؟!!
    • بی نام A1 ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
      6 2
      اینها که همه حرفهای محجوب رو تاییدکردن!!!!
  • مسلمان A1 ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    68 2
    سرمايه به ريال وام به تومان؟
    • بی نام IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
      9 0
      اينو خوب اومدي
  • بی نام IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    17 1
    شما معلومه که نتونستید وام هایی را که دادین بگیرین چون من ازبازنشسته های تامین اجتماعی هستم به بانک مراجعه کردم گفتن 6/5 میلیون وام میدن اما با بهره 25 تا 27 درصد!!!! اینطوری میخواین بگیرین!
  • بی نام IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    14 1
    دروغ میگه پدر من 10 سال بازنشسته تامین اجتماعی با 30 سال سابقه است حقوقش را هم میریزند به حساب بانک رفاه توی این ده سال یک خدمت ویژه ما از بانک ندیدیم