فارس نوشت:

معاون سیاسی اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ۸۰ درصد از ازدواج‌های مدرن و تنها ۵ درصد از ازدواج‌های سنتی به طلاق منجر می‌شود.

سعید حسن‌خانی در جلسه آگاه‌سازی سیاسی با موضوع سبک زندگی و فتنه اجتماعی که ظهر امروز در آمادگاه اصلی و عمومی شهرستان آبیک برای بانوان برگزار شد، اظهار کرد: حفظ نسل، معاش و اقتصاد خانواده، تربیت اجتماعی فرزندان و انتقال هویت از علل تشکیل خانواده است.

وی افزود: در جامعه پنج درصد از ازدواج‌های سنتی و ۸۰ درصد از ازدواج‌های مدرن و امروزی به طلاق منجر می‌شوند که یکی از علل آن توسعه ارتباطات است.

این مسئول با اشاره به اینکه در عصر دیجیتال منابع اطلاعاتی فراوانی در دسترس است، گفت: طبق بررسی‌های به دست آمده یکی از مهمترین راه‌های کسب دانش از طریق قدرت بینایی است که ۷۹ درصد را به خود اختصاص می‌دهد؛ امروز با حجم عظیمی از منابع اطلاعاتی مواجه هستیم که فرصت پردازش آن بسیار اندک است.

مدیر معاونت سیاسی اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی اضافه کرد: شرایط امروز با ۳۰ سال گذشته متفاوت است چرا که در گذشته از رفتن فرزندان به محیط بیرون به دلیل متناسب نبودن شرایط اجتماع با سن فرزند جلوگیری می‌شد ولی امروزه حتی در محیط داخل خانه به دلیل دسترسی به منابع اطلاعاتی مختلف، برخی فرزندان بی‌بند و بار و بزهکار می‌شوند.

حسن‌خانی بیان کرد: به گفته برخی از دستگاه‌های فرهنگی، سن ارتباطات نامشروع از دوران راهنمایی آغاز می‌شود که مطلوب است خانواده‌ها در این دوران از فرزندان خود غافل نباشند و اوقات فراغت و نیازهای فرزندان خود را با فعالیت‌های گوناگون تأمین کنند.

وی افزود: دشمنان درصدد هستند شکوه و عظمت مسلمانان را از بین ببرند، حجاب بانوان را بردارند و به وسیله بی‌حجابی قرآن را کنار بگذارند و با زیرکی آن گونه که می‌خواهند آحاد جامعه اسلامی را منحرف کنند.

این مسئول گفت: دشمن قصد دارد دین اسلام را در میان مسلمانان تضعیف و مسلمانان را متفرق کند، با برنامه‌های کسالت‌آور جوانان را فریب دهد و فرهنگ دوست‌یابی را بین دختران و پسران ترویج دهد که تا حدی هم در این زمینه‌ها موفق شده‌ است.

معاون سیاسی اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش جمهوری افزود: مسلمانان باید با تقویت دینی و معنوی خود تلاش کنند تا به کمال و قرب الهی برسد و دشمنان را ناامید نمایند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    80 2
    اين مسائل درست، نيرو زميني اينجا چي كاره است؟
  • بی نام A1 ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    46 1
    بیا یکی دیگه هم اضافه شد "ازدواج مدرن" :
  • ندا A1 ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    87 3
    ازدواج های سنتی هم به طلاق عاطفی منجر شدند
  • على IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    66 3
    به نظر من ربطى به مدرن و غير مدرن نداره. بيشتر مربوط به اينكه سطح آگاهى و جرأت جوان ها بالا رفته كه بهشون اجازه ميده اشتباهشون رو تصحيح كنند ولو با سختى، اما نسلهاى قبلى با اين مواجه بودند كه؛ "جلو فاميل و همسايه آبرومون ميره" بعد اونها مجبور بودن با وجود نداشتن علاقه به هم، به خاطر حرف مردم با هم يك عمر سر كنند. بروند رو اعصاب هم و بى خود و بى جهت عمرشون را تلف كنند. بهتره اگه آدم وقتى مى بينه با يك بيمار ازدواج كرده بتونه طلاق بگيره كه
  • علی RO ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    34 2
    بنده از این جناب آقای حسن خانی چند تا سؤال داشتم. اولاً این آمار رو از کجا آوردید؟ ثانیاً این دسته بندی ازدواج مدرن و سنتی چه ملاکی داشته؟ ثالثاً چرا شما باید در مورد ازدواج نظر بدید؟ لطفاً منتشر کنید.
  • بی نام US ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    24 4
    چند درصد ازدواجهای سنتی به طلاق منتهی می شن ؟ چنددرصدشون خوشبختن ؟ چند درصد این ازدواجها درسته ؟ کی داره این آمارهارو می گیره ؟ خودت ؟
  • بهار IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    3 0
    یک سوال اصلا جامعه آماری ازدواج های سنتی و مدرن الان قابل مقایسه است؟ اصلا آمار کمی راجع به ازدواج و طلاق کیفیت ازدواج را هم نشون میده؟
  • بی نام IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
    4 1
    الان دختر و زن به ازدواج به چشم کسب درامد نگاه میکنند که بتوانند سکه بگیرند و وقتی متوجه تحریم و اخاذی و حقوق افراد میشوند سر ناسازگاری میگذارند و طلاق میگیرند. به عوض اینکه راهپیمایی کنند و ارزش ریال و قدرت خرید را مثل کشورهای ملعون با شاخص توسعه انسانی بالا ، بالا ببرند.