ایسنا نوشت:

وزیر آموزش و پرورش به ابهامات موجود پیرامون دوره پیش دبستانی از جمله یک یا دوساله بودن این دوره، اختلافات موجود با بهزیستی بر سر اداره دوره مذکور و وضعیت استخدام مربیان این دوره پاسخ داد.

 علی‌اصغر فانی در واکنش به اینکه پاسخ مسئولان آموزش و پرورش به این پرسش که در نهایت پیش دبستانی یک دوره یک ساله است یا دوساله و خانواده‌ها از چه زمانی باید کودک خود را به مراکز پیش دبستانی بسپارند؟ گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی دوره پیش دبستانی، دوساله است.

او ادامه داد: اما بدلیل آنکه پیش دبستانی جزو نظام آموزشی رسمی و اجباری نیست، شما پاسخ‌های متفاوتی را از سوی مسئولان در این خصوص دریافت کرده‌اید.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر امکانات فراهم باشد و یا بخش خصوصی بخواهد پیش دبستانی دایر کند، این دوره می‌تواند دو ساله هم باشد گفت: در برخی مناطق که فضای آموزشی و نیروی انسانی کافی در اختیار داشتیم، پیش دبستانی هم ایجاد کردیم، اما در حال حاضر بدلیل آنکه امکانات دولتی آموزش و پرورش محدود است، کودکان پنج سال تمام را ثبت نام می‌کنیم. در واقع امکانات موجود اجازه نمی‌دهد کودکان چهار سال تمام را نیز در مراکز پیش‌دبستانی ثبت نام کنیم.

فانی گفت: البته می‌گوییم پیش دبستانی دو سال هم می‌تواند باشد، اما عملکرد آموزش و پررورش به عنوان دستگاه دولتی این گونه است که چون امکانات وزارتخانه محدود است و این دوره نیز جزو نظام رسمی آموزشی نیست، اولویت با نوآموزان پنج سال تمام مناطق دو زبانه است.

او درباره اختلافات این وزارتخانه با سازمان بهزیستی بر سر اداره دوره پیش دبستانی گفت: اخیرا در حاشیه جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز بحثی پیرامون اداره پیش دبستانی و اختلافی که با بهزیستی وجود دارد مطرح شد. قرار شده است جلسه‌ای برای رسیدگی به این موضوع تشکیل شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معتقدیم چون پیش دبستانی‌ها به نظام آموزشی متصل می‌شوند باید برنامه‌ریزی، نظارت و اداره آن به وزارت آموزش و پرورش محول شود، گفت: البته به عنوان آموزش و پرورش اصراری برای اداره برخی مهدهای کودک که کودکان یک تا پنج ساله را نگهداری می‌کنند نداریم. مصوبات زیادی طی چند سال اخیر داشته‌ایم که به خوبی اجرا نشده است، امیدواریم شورای عالی انقلاب فرهنگی به این بحث ورود و تکلیف را روشن کند.

فانی درباره آخرین وضعیت استخدام مربیان پیش دبستانی نیز گفت: با معاونت توسعه مدیریت منابع و نیروی انسانی ریاست جمهوری رایزنی‌های لازم در این خصوص انجام شده و آنها اعلام کردند که سهم استخدام نیروی انسانی ما در سالهای گذشته استفاده شده و اکنون سهمیه‌ای برای استخدام نداریم.

او گفت: پیگیری‌های بنده همچنان ادامه دارد حتی اگر تعداد محدودی ردیف استخدامی در اختیار ما قرار بگیرد آزمون مربیان پیش دبستانی را برگزار می‌کنیم و بر اساس اولویت‌ها و نیاز مناطق آنها را به کار می‌گیریم اما مادامی که ردیف استخدام نداشته باشیم، نمی‌توانیم آزمون برگزار کنیم.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مریم A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    5 3
    با این سیستم اموزشی بی کیفیت که فقط عمر بچه ها توش تلف میشه نباید بچه ها رو به مدرسه فرستاد چه برسه به دو سال پیش دبستانی.
    • ناصر A1 ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
      3 0
      چون به معلمها حقوق درست حسابی نمی دن انگیزه ای ندارند