امید به جذب 4500 هیات علمی دیگر در دانشگاه ها

معاون اداری ، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری گفت که براساس برنامه پنجم توسعه تا پایان سال 94 باید 12 هزار نفر عضو هیات علمی جذب دانشگاه ها شوند که تاکنون 7 هزار و 500 نفر جذب شده اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی وزارت علوم ، دكتر اميد با اعلام اینکه تا پایان سال 94 باید 12هزار نفر عضو هیات علمی جذب دانشگاه ها شوند، گفت: تا پايان شهریور امسال هم که پورتال نام نویسی فعال بود حدود 10 هزار نفرداوطلب براي عضويت هيات علمي ثبت نام کردند که بررسی پرونده های آنان نيز در حال انجام است .

قائم مقام ستاد خیرین وزارت علوم با بيان اينكه در زمینه تحقیقات و پژوهش نیز دانشگاه‌های کشور هنوز به جایگاه اصلی خود نرسیده‌اند و باید برای رسیدن به اهداف چشم‌انداز اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد، گفت : مقام معظم رهبری در طول 20 سال گذشته و در زمان فعالیت همه دولت‌های گذشته به گفتمان علم و فناوری تاکید داشتند و همچنان به این گفتمان پایبند هستند.

دكترامید با بیان اینکه در سال های گذشته حدود 60 دانشگاه در مناطق مختلف كشور راه اندازی شده است گفت : علاوه برايجاد مراكز آموزش عالي ، باید جذب نیرو براي فعاليت در اين مراكز نيزدر اولویت قرار گیرد.

معاون اداری ، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم ، میزان اعتبار اختصاصی به طرح های عمرانی دانشگاه های کشور را 5هزار میلیاردریال اعلام کرد و در زمینه همراهی خیرین در ساخت و ساز هاي دانشگاهي نيز افزود : اکنون در کشور 17 هزارمترمربع فضای دانشگاهی به همت خیرین دردست ساخت است .

دكتر اميد در بخش ديگري از سخنان خود به بدهی دانشگاه ها نيز اشاره کرد و گفت : هم اکنون 15 هزارمیلیارد ریال مجموع بدهی های دانشگاه هاست که این میزان بدهی به پیمانکاران حاصل اجرای بی ضابطه طرح های عمرانی ، افزایش نرخ ارز و بحث تحریم هاست.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم با بیان اینکه نسبت دانشجویان تحصیلات تکمیلی به کل دانشجویان از دیگر پارامترهای مورد توجه در دانشگاه‌ها است، گفت: این نسبت در دانشگاه هاي كشور باید به 50 درصد برسد.

دكترامید با اشاره به نسبت سرانه فضای کالبدی دانشگاه‌ها گفت: برای هر دانشجو 20 مترمربع باید در نظر گرفته شود که در حال حاضر در دانشگاه زنجان این میزان 10 مترمربع است.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم در پايان گفت: دانشگاه زنجان به عنوان دانشگاه مادر در استان باید محور توسعه قرار گیرد زيرا اين دانشگاه جزو دانشگاه های معتبر کشور بوده و دانشجویان و استادان نخبه اي دارد.

گفتني است در اين مراسم دكترخليل جمشیدی به عنوان سرپرست جدید دانشگاه زنجان معرفی شد.

46233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    3 0
    بسياري از اساتيد در دانشگاه بصورت نيمه وقت استخدام مي شوند در حاليكه در دانشگاه آزاد نيز استخدام هستند و اين در شرايطي است كه بسياري از افراد با مدرك دكتري اصلا ديده نمي شوند لطفا لحاظ كنيد