سرمربی استقلال همچنان به عملکرد داور در دربی هفتادو نهم انتقاد می کند.

آریا صالحی:پس از شکست در دربی امیر قلعه نویی مصاحبه های زیادی انجام داد و انتقاد های زیادی از عملکرد داوری کرد.سرمربی استقلال یک روز پس از دربی هفتاد و نهم در گفت و گویی که با رادیو ورزش انجام داد باز هم نوک تیز پیکان انتقادات را به سمت داور نشانه رفت و از تاثیر نامه ای که پرسپولیسی ها هفته قبل درباره جهانبازی نوشته بودند حرف زد.قلعه نویی گفت:« من معتقد هستم نامه اي که هفته گذشته پرسپوليسي ها در رابطه با جهانبازي نوشتند، او را تحت تاثير قرار داد و باعث شد عملکرد مطلوبي نداشته باشد.»

قلعه نویی در حالی این حرف ها را به زبان می آورد که شاید برای نخستین بار باشد که پس از این اظهار نظر ها مورد انتقاد تماشاگران فوتبال،بعضی از کارشناسان داوری و حتی کاربران سایت های خبری قرار می گیرد.جالب اینجاست که خود یدالله جهانبازی هم(با وجود اینکه داوران از مصاحبه کردن محروم هستند و نباید درباره بازی های اظهار نظر کنند)پس از بیان این حرف های قلعه نویی به حرف آمد و با کنایه جواب سرمربی آبی ها را داد:«اگر استقلالی ها پرسپولیس را برده بودند باز هم از این حرف ها می زدند؟»جهانبازی که این حرف ها را به خبرگزاری تسنیم زده بود ادامه داد:« از متن نامه پرسپولیسی‌ها خبر ندارم که چه درخواستی داشته‌اند. 20 سال است کار قضاوت را انجام می‌دهم و اگر می‌خواستم تحت تاثیر نامه پرسپولیسی‌ها قرار بگیرم به اینجا نمی‌رسیدم.به همه مردم و به خصوص استقلالی‌ها قول می‌دهم که یک درصد نامه پرسپولیسی‌ها تاثیری در قضاوت من نداشت. اگر استقلالی‌ها برنده دربی می‌شدند، باز هم از این نامه صحبت می‌کردند؟ من در طول بازی کارم را انجام دادم و هیچ گونه کم کاری نکردم.»

اما این تنها واکنش ها به حرف های امیر قلعه نویی نبود.سعید مظفری زاده که یکی از بهترین داورهای فوتبال ایران بود و اتفاقا تجربه قضاوت در دربی را هم دارد درباره قضاوت جهانبازی گفته است:«داوری جهانبازی در کلاس جهانی بود. او فقط یک اشتباه داشت آن هم نگرفتن پنالتی روی طارمی در دقیقه 95 بازی بود.»مظفری زاده در بخش دیگری از یادداشت خودش که برای خبرآنلاین ارسال کرده بود آورده است:« آنچه در قضاوت دربی 79 به چشم آمد ، تلاش جهانبازی بود برای کنترل بازی. او مدیریت خوبی در درگیری ها و دقایق پر تنش بازی داشت و با کنترل درست اخطارهایش نگذاشت بازی پر حادثه به چالش کشیده شود. کمک های او هم در صحنه ها عالی بودند.»

قلعه نویی با انتقادهایی که کرده دارد فضای متفاوتی را تجربه می کند.فضایی که خیلی ها بر این عقیده هستند شباهت زیادی به بهانه جویی دارد.حتی کاربران خبرآنلاینهم به انتقادهای سرمربی استقلال از عملکرد داور واکنش نشان داده اند و بر این عقیده هستند که او نباید بیش از این شکست در دربی را گردن جهانبازی بیاندازد.یکی از کاربران دراین مورد نوشته است:« آقای قلعه نویی برو برادر. خطای صد در صد روی طارمی رو نگرفت بعدشم با ضربه شدید میلادتون میخواستی همه رو اخراج کنه؟؟؟باختی بهونه نیار.» کاربر دیگری در این مورد کامنت گذاشته است:« ایشون که تا حالا نشده مقصر باشه و اشتباه کرده باشه یا سازمان لیگ یا فدراسیون یا کروش یا فردوسی پور یا بدشانسی یا بازیکنان یا کیفیت زمین یا خواست خدا یا ... اینا دلایل شکست بوده تا حالا تو تمام بازیهای حساس نیمه مربیان و باختیم و بازی جلو بوده را از دست دادیم متاسفانه هم قدرت ایشون از مدیرعامل و حتی وزیر ورزشم بیشتره و اونا عوض میشن ولی ...»قلعه نویی همچنان منتقد است و این انتقاد های او واکنش ها متفاوتی را به همراه داشته است.واکنش هایی که خیلی از آنها مثل حرف های خود قلعه نویی که علیه داور دربی زده بوی انتقاد می دهد.

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =