ایرنا نوشت:

افزایش حوادث هوایی طی چند ماه گذشته در مالزی، کشته شدن ۵۳۶ سرنشین دو هواپیما در دو حادثه و احتمال حادثه جدید، پرواز ام.اچ ۱۳۶ خطوط هوایی این کشور از مقصد آدلاید به کوالالامپور را در فرودگاه متوقف کرد.

برج کنترل پرواز آدلاید به این پرواز خطوط هوایی مالیزیا ایرلاین که با ۱۶۷ مسافر قصد داشت از فرودگاه این شهر استرالیا عازم کوالالامپور شود، دستور توقف پرواز داد.

دریافت این دستور به دلیل احتمال برخورد این هواپیما با هواپیمای دیگری بود که در مسیر ام.اچ ۱۳۶ در حال پرواز بوده است.

این پرواز روز گذشته پس از مدتی تاخیر فرودگاه آدلاید را ترک کرد و سالم در فرودگاه بین‌المللی شهر کوالالامپور به زمین نشست.

خطوط هوایی مالزی امسال حوادث ناگواری را تجربه کرده است به طوری که در آخرین مورد آن پرواز ام.اچ ۱۷ خطوط هوایی این کشور با ۲۸۳ مسافر و ۱۵ خدمه در مرز اوکراین و روسیه بر اثر برخورد موشک سرنگون شد.

۱۷ اسفند ماه سال گذشته نیز پرواز ام.اچ ۳۷۰ این شرکت هواپیمایی مالزی با ۲۳۹ سرنشین در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدید شد که تاکنون از سرنوشت آن اثری به دست نیامده است.

پایان غم‌انگیز ۵۳۷ سرنشین دو پرواز خطوط هوایی مالزی موسوم به پرواز ˈام.اچˈ باعث شده که مسافران این خط هوایی بلیت‌ها پرواز خود را به طور گسترده‌ای لغو کنند.

برخی از آژانس‌ها گزارش کرده‌اند بیش از ۲۰ درصد از مشتری پروازهای این شرکت هواپیمایی مالزی بلیت‌های خود را لغو کرده‌اند.

لغو گسترده بلیت‌ها و پروازها می‌تواند مشکلات مالی فراوانی برای مالیزیا ایرلاین در پی داشته باشد.

برخی خبرها از احتمال تغییر نام این شرکت هواپیمایی مالزی و ادامه فعالیت آن با نام جدید حکایت دارد و برخی کارشناسان مالی نیز به دلیل مشکلات مالی این شرکت از احتمال ادغام آن با دیگر شرکت‌های هوایی خبر می‌دهند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =