دکتر هاشمی گفت: سازمان بهداشت جهانی بر اساس نفوذش بر تصمیم گیرندگان بین المللی وظیفه دارد به سلامت غیرنظامیان بی‌گناه در غزه توجه کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ؛ دکتر سید حسن هاشمی در نامه ای خطاب به دکتر چان، دبیر کل سازمان بهداشت جهانی گفت: با توجه به کشته شدن یک هزار و 52 فلسطینی و بیش از 6 هزار نفر مجروح که عمدتا از کودکان، زنان و سالمندان هستند، جامعه جهانی شاهد تراژدی عظیم قساوت های وحشیانه رژیم صهیونیستی بر علیه غیرنظامیان بی‌گناه در غزه است.

وی با اشاره به اینکه سازمان بهداشت جهانی بر اساس وظیفه اش این اختیار را دارد تا بر تصمیم گیرندگان بین المللی تاثیرگذار باشد و به ارتقای نظام سلامتشان کمک کند، افزود: این مورد در مصوبات مجمع شصت و هفتم سازمان بهداشت جهانی در مورد اراضی فلسطین دیده شده و مجمع خواستار گزارشی در مورد وضعیت فلسطین با تمرکز بر دسترسی به آب، غذا و امکانات بهداشتی شده است.

دکتر هاشمی با تاکید بر اینکه در حال حاضر وضعیت در نوار غزه فراتر از بحرانی است، گفت: مجمع جهانی بهداشت همچنین از جامعه جهانی و سازمان بهداشت جهانی تقاضا کرده تا تمهیداتی را جهت کمک‌های فنی و مالی برای ارتقاء سلامت در اراضی اشغالی فراهم کند.

وزیر بهداشت  همچنین گفت: حمله غیرانسانی اسرائیل در نوار غزه به اماکنی چون مدارس، خشونتی جدی و دردآور است، بنابراین مداخله موثر سازمان بهداشت جهانی برای خروج مردم بی دفاع از فجایع در حال جریان، حیاتی خواهد بود

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =