مهر نوشت:

بررسی صورت‌های مالی شرکت‌های بیمه کشور نشان می دهد برخی از شرکت‌ها از خط قرمز منابع و مصارف عبور کرده‌اند، در این وضعیت مدیران بیمه مرکزی نسبت به ورشکستگی تمامی شرکت‌های بیمه به صورت رسمی اعلام خطر کرده و هشدار می‌دهند.

طی سال‌های اخیر شرکت‌های بیمه همواره در سایه بانک‌ها قرار گرفتند و رسیدگی به وضعیت صنعت بیمه در حاشیه تحولات بانکی کشور قرار گرفت، این درحالی است که این صنعت هر روز دچار مشکلات و مسائلی می‌شود که چندان مورد توجه دولتمردان و هشدارهای بیمه مرکزی ایران قرار نگرفته است.

قرار گرفتن در فصل مجامع شرکت‌ها و مشخص شدن وضعیت واقعی صورت‌های مالی و سود و زیان شرکت‌های بیمه نشان می دهد که منابع و مصارف شرکت‌های بیمه در نقطه سر به سر قرار گرفته و بعضا برخی از شرکت‌های بیمه هم از این نقطه عبور کرده‌اند و این زنگ خطری است که صنعت بیمه کشور را تهدید می کند.

در این بین، برخی از شرکت‌های بیمه به وضعیت زیان‌دهی رسیده اند و بر این اساس، خبر می‌رسد تقسیم سودهایی که بعضا برخی شرکت‌های بیمه داشته‌اند، از محل تسعیر ارز یا فروش دارایی‌های خود بوده است؟ به عبارتی دیگر، بیمه ها از خط قرمز تعادل بین مصارف و منابع در حال خروج هستند و مسئولان بیمه مرکزی نسبت به اینکه اگر این وضعیت ادامه داشته باشد، صنعت بیمه کشور به مخاطره می افتد و تمامی شرکت‌های بیمه ورشکست می شوند، هشدار پشت هشدار می دهند.

در این بین محمد امین رئیس کل بیمه مرکزی ایران نسبت وضعیتی که گریبان شرکت‌های بیمه را گرفته، در تربیون‌های مختلف به صورت رسمی اعلام خطر کرده و نسبت به اینکه صنعت بیمه به خطر قرمز خود رسیده، هشدار داده است.

در این وضعیت، مجلسیان نیز تحقیق و تفحص از صنعت بیمه کشور را کلید زده‌اند و قرار است عملکرد شرکت‌های بیمه را زیر ذره بین قرار دهند، بر این اساس شاید با همکاری مجلسیان مشکلات و مصائب شرکت‌های بیمه‌ به طور دقیق‌تر و جزئی‌تر مشخص شود تا از فرو رفتن آنها در وضعیت نگران کننده‌ای که دچار آن شده اند، جلوگیری کرد.

صنعت بیمه کشور در شرایط حاضر در چنین وضعیتی به سر می برد و هشدارهای لازم به مسئولان داده شده است تا به دلیل تصمیمات نسنجیده و غیرکارشناسی، شرکت‌های بیمه بیش از این، در باتلاقی که در آن افتاده اند، فرو نروند.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    3 1
    اگر بخور بخور نباشه،بيمه ها ورشكست نمي شند
  • بی نام IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    13 2
    ولي همه دارن به آب و آتش ميزنن تا بشن كارگزار بيمه
  • بی نام A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    3 0
    از هزینه های" مدیریتی" شون کم کنن؛ میتونن سر مایه گذاری هم ازمحل منافعشو داشته باشن.