رایزنی برای رفع مشکل کامیون ها در مرز جواب داد/ توافق گمرکی ایران و ترکیه

به دنبال مشکلاتی که پیش روی کامیون های حامل بار بین دو کشور ایران و ترکیه حاصل شده بود روسای گمرک دو کشور با یکدیگر به توافق رسیدند تا موانع موجود را از بین ببرند.

پس از آنکه تعداد زیادی از کامیون های حمل بار در مرز ایران و ترکیه با مشکل تردد مواجه شدند، مسعود کرباسیان، رییس کل گمرک ایران راهی ترکیه شد و در نشست مشترک با همتای ترک خود در شهر آنکارا توافق کرد مشکلات پیش رو در مرزها برداشته شود. 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین بر اساس توافق صورت گرفته در یک ماه آینده با دو بانده شدن هر دو مسیر ورود و خروج گمرکات بازرگان- گوربلاغ تردد کامیون های حامل بار افزایش چشمگیری خواهد یافت.

در این نشست که در محل گمرک آنکارا برگزار شد در یک فضای دوستانه مسائل مرتبط با دو طرف به بحث و گفتگو پرداختند که مقرر شد با تعریض مسیر گمرک بازرگان- گوربلاغ دو باند به مسیرهای فعلی تردد کامیون های حامل بار اضافه گردد که با این اقدام سرعت عبور کامیون های حامل بار در مرز مذکور به شکل قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد.

ایجاد پنجره مشترک مرزی، تبادل اطلاعات الکترونیکی ، 24 ساعته کردن گمرکات سرو- اسندره برای تردد کامیون های حامل بار ، استفاده از خاک ایران برای کامیون های حامل بار کشور ترکیه به مقصد کشور عراق از جمله توافق هایی بود که در این نشست حاصل شد.

همچنین مقرر شد برگزاری مرتب جلسات ادواری بین مدیران گمرکات مرزی دو طرف و مسئولان روسی گمرکات رو کشور صورت گیرد.

لازم به ذکر است در این سفر مسعود کرباسیان، رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران با حیات یازیجی وزیر گمرک و تجارت کشور ترکیه ملاق داشت که در این دیدار دو طرف برای تسهیل تجارت و همکاری برای رفع مشکلات تاکید داشتند.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =