نسیم نوشت:

مدیرعامل شرکت شاپرک اعلام کرد: از اول آبان کارمزد تراکنش‌‌های خرید و مانده‌‌گیری از پذیرندگان پایانه‌‌های فروش در فروشگاه‌‌ها و مراکز خرید دریافت می‌‌شود.

محسن قادری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تاکنون بانک مرکزی از صندوق مشاع خود این کارمزد را تحت عنوان یارانه و برای فرهنگ‌سازی استفاده مردم از پایانه‌های فروش بجای خرید نقدی پرداخت می‌کرد افزود: با فراهم شدن این فرهنگ‌سازی از اول ابان پذیرندگان این مبالغ را خواهند پرداخت که البته رقم ناچیزی درقبال هر تراکنش خواهد بود.

وی درباره رقم دقیق این مبلغ سکوت کرد و گفت: رقم دقیق آن بعدا جمع‌بندی واطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیرعامل شاپرک در پاسخ به این سئوال که در قبال امتناع فروشندگان از انجام فروش از طریق پایانه‌ها چه عکس‌العملی خواهید داشت؟ گفت: ممکن است در وهله اول با افت فروش از طریق این پایانه‌ها مواجه شویم اما با توجه به رقم پایین این کارمزد و حجم بالای خرید مردم از طریق کارت‌های اعتباری و امنیت خرید و فروش از این طریق پیش‌بینی می‌کنیم مشکلی بوجود نخواهد امد.

وی افزود: مردم این روزها دیگر با جیب پر پول به خرید نمی‌روند و هر فروشنده‌ای که مانع خرید از طریق پایانه فروش شود خودش ضرر کرده و مشتری‌های خود را از دست می‌دهد.

قادری درباره تعدد دستگاه‌های پوز در فروشگاه‌ها نیز گفت: دراین طرح به ساماندهی و کاهش این تعداد نیز فکر کرده‌ایم که عملیاتی خواهد شد.

وی گفت: مردم باید در مورد پرداخت کارمزد خدمات بانکداری و پرداخت الکترونیکی توجیه شوند.

قادری درباره شرایط حاکم بر نظام کارمزد خدمات بانکداری و پرداخت الکترونیکی افزود: وضع کارمزد برای تراکنش‌های مانده‌گیری به روشنی نشان داد که می‌توان با توجیه افکار عمومی و فرهنگ‌سازی اصلاحات لازم را انجام داد و تجربه موفقی به ثبت رساند.

وی ادامه داد: این تجربه به راحتی به سایر درگاه‌ها و تراکنش‌ها هم قابل تعمیم است؛ و این تجربه که ما در کشور بتازگی به آن دست یافته‌ایم در سایر کشورها سال‌هاست در حال اجراست و یک موضوع جهانی بوده و حرف تازه‌ای نیست.

مدیرعامل شاپرک با اشاره به هزینه‌های تراکنش روی پایانه‌های فروشگاهی در پاسخ به این پرسش که چرا کاربران باید به ازای پولی که در بانک‌ها سپرده کرده‌اند هزینه استفاده از خدمات بانکداری و پرداخت الکترونیکی بپردازند نیز گفت: دقیقا به همین خاطر باید حداقل بخشی از کارمزدها را بانک‌ها پرداخت کنند؛ واقعیت این است که با ساز و کار فعلی نظام کارمزدی در واقع یارانه‌ای غیرهدفمند از جیب کسانی که از این خدمات استفاده نمی‌کنند یا کمتر استفاده می‌کنند؛ پرداخت می‌شود.

وی افزود: در شرایطی که تمام تلاش دولت جلوگیری از پرداخت یارانه‌های غیرهدفمند است نباید این رویه نادرست را در حوزه پرداخت الکترونیکی ادامه داد اما متاسفانه به علت نگاه منفی که به اشتباه نسبت به بانک‌ها نزد برخی از مردم وجود دارد، این گونه تصور می‌شود که بانک‌ها باید تمام هزینه‌های خدماتی را که ارائه می کنند، بپردازند و از کاربران و مشتریان پولی دریافت نکنند.

قادری ادامه داد: قبل از وضع کارمزد برای تراکنش مانده‌گیری، شبکه بانک‌ها گرفتار مانده‌گیری‌های بی مورد و غیرضروری بسیاری از کاربران بود که بصورت رایگان از این خدمات استفاده می‌کردند اما اکنون به جرات می‌توان گفت، در حد معناداری از تعداد این تراکنش‌ها کاسته و استفاده از این خدمت واقعی و برحسب نیاز شده است.

به گفته وی، از مرحله آشنایی و اعتمادسازی برای مردم عبور کرده‌ایم و اکنون نیازی نیست هزینه‌های استفاده از خدمات پرداخت الکترونیکی از بیت‌المال تامین شود.

قادری اضافه کرد: با توجه به آشنایی مردم با خدمات بانکداری و پرداخت الکترونیکی تعداد کاربران و تراکنش‌ها به صورت روزافزون افزایش خواهد یافت و طبیعتا هزینه‌های بیشتری بر ارائه دهندگان این خدمات تحمیل می‌شود.

وی افزود: درست است که افزایش استفاده از خدمات غیرحضوری و الکترونیکی، بخشی از هزینه‌های بانک‌ها و اجتماعی را کاهش می‌دهد اما باید در نظر داشت استفاده از دستگاه پوز و گوشی تلفن همراه و اینترنت نیز در حد خود هزینه‌هایی دارد که پرداخت تمام این هزینه‌ها در مقیاس افزایش یافته آن بدون مشارکت کاربران ناممکن خواهد بود.

قادری در پاسخ به این پرسش که برخی مقاومت‌ها در برابر اصلاح نظام کارمزد پرداخت الکترونیکی از کجا نشات می‌گیرد؟ گفت: واکنش‌های منفی عمدتا به این خاطر است که از ابتدا این خدمات رایگان به کاربران ارائه شد در صورتی که هزینه‌بر بود از این رو تغییر این عادت اکنون سخت است و با مقاومت‌هایی روبرو می‌شود.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 84
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدي IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    فقط كافيه كارمزد بگيرن دستگاه pos رو جمع ميكنم هر كسي هم خريد كرد با فروشندم ميفرستم بره از دستگاه عابر بانك تو مجتمع تجاري پول نقد بگيره. چه فكري كردين هر روز يه چيز جديد تصويب ميكنيد؟؟؟ اشتباه كرديم به روحاني راي داديم؟؟؟ نظرمو بچاپ خبر انلاين و گرنه هزار بار ديگه ميفرستم.
  • بی نام IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    61 3
    چون مردم دیگه عادت کردن .باید پولیش کنید
  • دختربی پول IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    87 0
    این کارمزدها به جیب کی میره؟؟؟؟////
  • بی نام A1 ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    72 0
    جالبه به خدا... اول میان میگن همه باید به شاپرک وصل بشن اجباریه، بعد میگن حالا باید پول بدی بابت خدمات ما خوب عزیز بزار بانک کار خودشو بکنه. اگه میخواد پول مردم و دستش باشه باید یه سری خدمات بده که مشتری جمع کنه. مشکل اینجاس تو مملکت ما میخوان هرجا که مشتری زیاد هست هزینه رو هم بالا ببرن به قولی درآمدزایی کنن. اشتغال زایی به سبک ایرانی یعنی این....
  • حسین.م A1 ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    70 11
    من که هر مشتری که میخواد موجودی بگیره نمیذارم ... بهش میگم یه شارژ بگیر تا اس ام اس واست بیاد که 120 تومان از حسابت کم نشه /// از اول آبان هم تمام دستگاههای کارتخوان رو جمع میکنم ... مسخره اش رو در اوردن
  • بی نام A1 ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    48 5
    وقتي براي گرفتن موجودي 1000 ريال كسر از حساب كردين ديگه خيلي به ندرت كسي موجودي ميگيره حالا اين روش روادامه بدين
  • بی نام A1 ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    46 0
    با توجه به اینکه دستگاههای کارتخوان کلا با هزینه دارندگان اون مشغول به کار هستند شامل برق تلفن خدمتی که دارنده برای کار با آن انجام میدهدمحلی که با هزینه دارنده جهت استفاده مشتری از دستگاه مورد استفاده قرار میگیرهو خواب پولی که ممکن است روزها و شاید مدتی بیشتر سود اون شامل حال بانک ما میشود این کار بوی درستی و صحیح بودن ازش به مشام نمیرسه وبیشتر عادت دادن مردم به خدمتی و بعد از اون پول درآوردن
  • بی نام IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    5 37
    بانک ها باید سود کم بدن بهره زیاد بگیرن ، پول خدمات بانکی بگیرن مردم هم یا توجیه می شن یا مشکل خودشونه من هم بعد بازنشستگی که این مردم استخدام نمی کنن باید برم در یکی از این بانکهای خصوصی با حقوق مکفی به خدماتم ادامه بدم. لب مطلب دوستان اینه من نمی فهمم کجاش گنگه که این مردم متوجه نمیشن؟
  • محمد A1 ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    93 26
    مالیات با فروشنده اجاره با فروشنده قبض تلفن با فروشنده قبض برق با فروشنده باید درمغازه ها رو بست همه چی چند برابر شد به جز سود فروشنده مثلا برق اب تلفن اجاره
    • بی نام IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
      55 26
      اره تو راست میگی.نه که با این افزایش هزینه ها شما جنسهاتون رو گرونتر نمکنید.
    • مهدی IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
      54 34
      میخوای پول آب و برق و تلفنو اجارتو از مشتریات بگیر. چطوره؟
    • آزاد A1 ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
      63 21
      فروشنده هم كه از جيبش نميده. قرون قرونشو ميكشه رو جنساشو از خريدار ميگيره
    • مغازه دار US ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
      13 4
      برای این 2نفری که اینجا پست منفی گذاشتند متاسف شدم شما با کی هستید با بانک دار یک صف شدید ایافروشنده مقابل شما است
  • سپهر ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    34 2
    ميشه قانع نشم؟؟؟!!!
  • بی نام A1 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    48 1
    فروشنده میکشه روی فاکتور خریدار .......خریدار هم از مردم ......مفت توچنگ بانکها
  • ناشناس IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    30 0
    تکلیف روشن نیست. یا فرهنگ سازی یا اجبار .
  • حمید IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    61 0
    همیشه مردم رو عادت میدن به یه کاری بعدش ازش پول میگیرمن...
  • رامین IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    79 0
    رسمااعلام کنیدمردم برابانک کارمیکنند.سودبانکداری اسلامی که مشخص شده33درصد.مردم که مهم نیستن باید....
  • مسعود IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    101 1
    ۷۰ میلیون ایرانی داریم اگه فقط و فقط روزی سه میلیون نفر موجودی بگیرن میشه ۳۶۰ میلیون تومان روزی و در یک ماه میشه ۱۱ میلیارد تومن به نظرتون کم‌پولیه که حالا باید برای خرید هم فروشنده ها پول بگیرین؟؟ منم‌ دستگاه رو جمع میکنم
    • بی نام IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
      1 16
      برادر من شما کلاس دوم دبستان ریاضیت چند شد ؟ سه میلیون ضرب در صد تومن میشه سیصد میلیون و سی روزش میشه نهصد میلیون
    • یزدان IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      12 0
      بی نام شما کجا پاس کردی؟روزی سیصد میلیون سی روزش میشه نهصد میلیون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • پارسا IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      9 0
      بی نام دوم تو که ریاضیت ضعیف تره که 30 روز میشه 9 میلیارد
    • مسعود IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      11 1
      تا اونجا که‌میدونم موجودی ۱۲۰۶ ریال کم میکنه
    • بهنام IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
      2 0
      هزينه 1206 ريال داره بي نام جان ، شما دنبال مسخره كردن نباش كه خودت اشتباه كردي
  • بی نام IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    27 3
    هزینه داره ولی نه اینقدر
  • بی نام A1 ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    14 0
    با اینکه چند ساله مراجع دارند میگن جریمه تاخیر اقساط وام حرام هست بازهم از مردم سود روی سود میگیرند . حالا بابت خرید مردم هم سهم میخوان . ماشالا جیباشون همانقدر گشاده پر نمیشه .
  • سروش میرزا A1 ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    6 0
    همین الان برای موجودی گیری126تومن کسرمیشه
  • سعید IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    12 0
    همه بانک ها سرور داشتند اومدن گفتن برای خودشون چهار تا هشت بار در روز تسویه می گیرند و نیازی به اوج بار نیست واقعا یعنی خود بانک ها په په بودن که به سرور شاپرک وصل بشدن و بعد از شاپرکی کردن حالا نوبت پول گرفتن و کارمزده؟ به طور حتم برای این قانون در صورت تصویب حجم نقدینگی رو بالا میره و عوامل ناهنجاری از قبیل حمل پول نقد و دزدی که نابجا است, افزایش می دهد و تا زمانی که زمینه بهبود در زمینه هاس اقتصادی صورت نگیرد و جزو اقتصاد ها اول منطقه نباشیم اجرا طرح را ناثواب می دانم.
  • مجید A1 ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    19 0
    داریم پول می ریزیم تو بانکتون کارمزدم میخواین؟
  • محمد A1 ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    19 0
    خدا وکیلی دیگه شورشو در آوردن. هر روز یه بامبول
  • بی نام A1 ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    11 0
    خیلی ازفروشگاههاومغازه ازخیای وقت پیش کارت خوانهاراجمع کردهاند
  • بی نام PL ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    13 1
    تو 26 تا بانک حساب دارم شماره کارت و حساب میدم مشتری زحمت بکشه واریز کنه، همه سوپر مارکت نیستن که مشتری زیاد باشه برا سهولت مجبور باشه، یا مشتریاش بپرن، سیم و کابل فروش داریم، سینک و هود، ابزار و لازم ماشین، لاستیک و تعویض روغنی و هزار حرفه دیگه که شهروند یا رفاه جایگزینش نیسن. تعداد فروش من پایین و ارقام درشت، تو 40 متری محل کسبم هم 8 تا بانک هست، سر مشتری سلامت میره واریز میکنه.
  • بی نام IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    11 0
    چرا پس روی میکنیم ؟ اون از طرح شاپرکتون که پول آنی به حساب فروشنده واریز میشد را جمع کردین و کلی مشکل ایجاد شد نمی دونم ایرادش چی بود اما با این کار کلی کلاهبرداری با فبض جعلی که خریدار از قبل آماده کرده انجام شد اینم از این طرح های محیرالعقول تون فکر می کردیم دولت عوض شده و دستشو از جیب ملت میاره بیرون اما ......
  • قسمت اول IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    7 0
    البته که هیچ مشکلی پیش نمی آید.همین امروز وقتی می خواستم از خود پرداز برداشت کنم متوجه شدم امکان برداشت ندارم.وقتی از کارمند بانک در این ارتباط سوال کردم دریافتم که در شعبه دیگری حسابم مسدود شده.به شعبه مورد نظر رفتم که مرا به کارمند خانمی که مسئول کار بود ارجاع دادند.چیزی که کتمان نمی کنم چقدر از آن متنفرم.می دانم می توانید حدس بزنید که ایشان در حال صحبت با تلفن بودند و حتما حدس می زنید که در ارتباط با مسائل مهم کاری هم بود.به هر حال وقتی مسئله را جویا شدم فهمیدم ظاهرا زوجین جوانی که یکی دو سال پیش ضامن شده بودم به هر دلیل نتوانسته اند دو قسط آخر خود را که در مجموع 100 تومان بود به موقع پرداخت کنند.از خانم خواستم که در چنین مواردی حداقل یک تماس با ضامن بگیرند که ایشان فرمودند ما چنین ..
  • سعید DE ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    10 0
    هر کی پوز داره میکشه رو جنساش .کلا دولتی ها از هر روشی برای خالی کردن جیب مردم استفاده میکنند . اسمش رو هم میذارن فرهنگ سازی . من نمیدونم چرا این فرهنگ سازی ها توش همیشه پول از جیب ملت بردنه کم مونده دزد تو خیابون هم اسم دزدی رو به فرهنگ سازی مخفیانه تغییر بده .
  • رضا A1 ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    21 1
    گل بود به سبزه نیز آراسته شد. همه مغازه دارها کارتخونارو جمع میکنن . مردم میرن تو صف دستگاه خودپرداز. صفا طولانی تر میشه . پول کمتری میره تو حساب بانکها. بعد از یه مدت الافی همه میگن که این طرح تعلیق میشه. فقط یه مدت مردم سر کارن.
  • 11 IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    8 0
    اشتباهی مثبت دارم هزینه چی چی داره برادر پول ملت دستشونه سود نداره ؟
  • مهران .تـ... A1 ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    6 0
    چی می شد این کارو نمی کردند؟ می دونیم که برخی کارها اگر با پول باشه مردم کمتر طرفش میرن.
  • درگز A1 ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    8 0
    پس میگفتن دولت الکترونیک چیشد؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    10 0
    ماشاالله وقت دریافت پول که میشه با سرعت هر چه تمام انجام میشه ولی امان از وقتی بخوان یه ریال پول بدن .
  • lمهیار IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    4 4
    به نظرم خوبه اگر کارمزد دریافت بشه اما اگر شاپرک نباشه بهتره. یعنی حق گرفتن کترمزد باشه ولی اختیار رو به بانک بدن شاید یک بانک نخواد کامزد بگیره یا اصلا نخواد از شاپرک استفاده کنه
  • بی نام IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    14 0
    طرف يه شارژ سيم كارت اعتباري مي گيره كلاً سودش 50 تومانه اونوقت بايد 5 برابر سودشو بده به بانك
  • بی نام IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    15 0
    خوبه پول رو تا ٤٨ يا ٧٢ ساعت بعد به حساب فروشنده واريز مي كننحالا مي خوان كارمزد هم بگيرناينا ديگه كيين؟
  • بی نام A1 ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    16 0
    اگه ملت متحد بشوند و از کارت خوان چند روز استفاده نکنند......اقای شاهپرک که با طلب کاری تو تلوزیون حرف از مالیات میزنه...............با التماس و دادن تخفیف از مردم ایران خواهش میکنه که از دستگاه پز استفاده کنند
  • مانی IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    18 0
    تکلیف پولی که ساعتها و حتی روزها دست شاپرک میمونه چی میشه؟ آیا سودشو به دارنده دستگاه میدین یا اینکه پولی روزها دست شما باشه تو خارج از مملکت هم امری طبیعیه؟
  • فرشاد IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    17 0
    واقعا این پول کار مزدی که می گیرن تو جیب کی میره ؟ جالبه اکثر مردم مخالفن ولی این اقایون کار خودشون رو می کنن چون برا خودشون سود داره . واقعا کشور جالبی داریم ما :
  • کورش A1 ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    17 0
    آقا مدیر این کارتی که میکشه مشتری 24ساعت تو هواست وبه حساب واریز نمیشه تو جیب کی میره تازه برا هرکارت کشیدن مخابرات هم کلی هزینه میگره
  • مشتری A1 ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    4 14
    با جمع کردن دستگاه های کارتخوان کم کم مردم رو به سوی خرید از فروشگاه های بزرگ و فروشگاه های اینترنتی میارن. شما فروشندگان محترم آمار فروش ده روزتون رو بگیرید ببنید اگر کارتخوان نباشه چه قدر فروشتون افت میکنه. ضمنا اگر روزانه بخواهید به بانک برید پول را به حسابتان واریز کنید چه مقدار از زمانتان را باید صرف کنید.
  • بهروز A1 ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    11 0
    کارمزد باعث کاهش هرچه بیشتر استفاده از خدمات الکترونیک خواهد شد بانک مرکزی هم دیگه شورش رو درآورده یک روز واریز آنی کارتخوان رو قطع میکنه یه روز برای مانده گیری کارمزد میزاره بابا میلیارد میلیارد وام کم بهره میگیرن پس نمیدن اونوقت شما میخواهید از جیب ملت دربیارید ؟
  • بی نام A1 ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    9 0
    بهتر همه مغازه دارها دستگاه کارت خواناشونو جمع کنن
  • بی نام A1 ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    4 0
    آقا این پولا کجا داره میره
  • بردبار A1 ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    4 0
    کارتخوانها که بعضی مواقع هنگ هستند پولشو کی میخوره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ دست کیا پشت پرده ست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خبرآنلاین پیگیری کنه . لطفا......
  • فاضل A1 ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    7 0
    به نظر من همه بايد دستگاهاشونو به حساب كوتاه مدت روز شمار وصل كنن . تا به عبارتي اين پول از جيب بانك ها بره . من ديگه دستگاهامو از جاري جدا ميكنم و حساب كوتاه مدت روز شمار وصل ميكنم . همه انجام بدين
  • رضا A1 ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    11 3
    کارمزد خرید باید از دارنده کارت گرفته شود چه ربطی به فروشنده داره آخه...دو روز که پایانه های فروش را جمع کردیم مشتری مجبور میشه پول نقد بیاره
  • سارا A1 ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    12 1
    اگر قرار شد کارمزد از من فروشنده کم باشه خیلی راحت به مشتری میگم نمیشه مانده بگیری یا فوقش همین کارمزد میشکم رو جنس..دلیل الکی میارن..خریدار میخواد بدونه چقدر پول تو کارتش است بعد باید پولش را ما بدین
  • بی نام IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    5 0
    كارمزد مانده گيريو همين الانم كم ميكنن....
  • مغازه دار US ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    4 0
    انهایی که پست موافق این اقدام گداشتند اول باید تکلیف خودشان را روشن کنند ایا می خواهند با بانک دار در یک صف باشند
  • بی نام IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    5 0
    .مثل اون موقعی شده که بابت هر تراکنش اینترنتی بانکها 25 تومان کارمزد می گرفتند.اینقدر مردم اعتراض کردند تا پشیمون شدند
  • بی نام IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    9 0
    همچین می گن کارمز انگار دارن الاغ بار می زنند هزینه نگهداری سرورهاشون ثابت هست خیلی شفاف اضافه پرداختی مردم باید به حسابشان برگردد یا هرگز گرفته نشود. به ازای هر ترنزکشن ۱ تومن هم بگیرند میشه سالی ۶۰۰ میلیون تومان درآمد که قطعا خیلی خیلی بیشتر می گیرند.
  • محمد A1 ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    11 2
    توي تمام دنيا خدمات الكترونيك به صورت رايگان انجام ميشه. اما توي كشور ما چون مردم عادت كردن به اين سياستها كاري از دست كسي بر نمياد. چند وقته ديگه هم پول اس ام اس ها رو هم ميگيرن
  • بی نام IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    10 1
    بانکهای ما که با هم رقابت دارن سر اینکه مردم از دستگاه کارت خوان اونا استفاده کنن برای اینکه این پول به حساب فروشنده تو بانک ریخته می شه که برای بانک سود داره اون وقت باید بازم کارمزد گرفته بشه برای این کار؟
  • بی نام A1 ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    5 0
    خب برای تراکنش های با مبلغ پایین چی........
  • رضا A1 ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    20 0
    خيلي جالبه شما بانكها به جاي اينكه به فروشنده ها سود خواب پولي كه بابت فروش به حسابش واريز ميشه ازشون ميخواين هزينه هم بگيرين ؟؟ اين شمايين كه بايد التماس كنيد واسه نصب كارتخوانهاتون تو مغازه ها نه فروشنده ها. خبرچان لطفا درج كن
  • مهدي A1 ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    31 0
    اين طرح با شكست روبه رو ميشه.....مطمئن باشيد فروشنده ها مقاومت ميكنند
  • مصطفي A1 ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    6 37
    آقا باز جوگير شدين اگه فروشنده روزي 10تراكنش داشنه باشه و اگر كارمزد 100 تومن ميشه روزي 1000تومن.اين مبلغ سر جمعش خيلي زياد ميشه كه بار مالي واسه دولته,ولي هركس 1000تومن خودشو بده به چشم نمياد.و دولت با سرمايه گذاري اين پول به مردم كمك ميكنه.نمونش اين طرح جامع سلامت.بخدا تو هيچ مملكتي دولت اينقدر هزينه مختلف نداره كه ما داريم به آينده فكر كنيد كه مثل يونان نشيم
    • بی نام IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
      20 1
      گفتی یونان برادر شما تا حالا درک کردی تورم منفی یعنی چی یونان 2.9 درصد تورم منفی داشت سال پیش یعنی همه چیز 2.9 درصد ارزان شد نسبت به سال قبل کاش ماهم مثل اونجا بشیم
    • محسن A1 ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      16 2
      یعنی ما اینقدر حالیمون نیست که بیاین به ما بگید بقیه دنیا هم اینجوره و ما هم باور کنیم تو اکثر کشورهای پیشرفته این خدمات برای امثال شاپرک بسیار پر سود بوده و یکم از سودشون را به فروشنگان ومقداری را به صاحبان کارت میدن وبرای خودشون پیش مشتری ها اعتبار جمع میکنن تازه اونا مثل شاپرک چند روز پول مردم را قایم نمیکنن و تا چند وقت دیگه هم که صداش در میاد بعضی تراکنش هارا اصلا حساب نمیکنید
    • سجاد RO ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      0 0
      استاد ما که هر جا رفتم با این بیمه سلامت واسمون ازاد حساب کرد حالا شمارو نمیدونم شاید اقا زاده ای چیزی هستی
  • بی نام IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    25 0
    زورگیری با رنگ و لعاب قانونی و با توجیه جا افتادن فرهنگ وعادت مردم
    • سجاد RO ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      0 0
      دزدی قانونی.من یه فروشندم که همیشه مقداری پول تو کارتم هست واسه خرید اجناس فروشگاه که هیچ وقت سود بهش نمیدن خوب این سود پول کجا میره؟ایا تو جیب شاپرک و بانک نمیره؟پس دیگه این کارمزد تراکنش واسه چیه؟
  • بدون نام ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    0 12
    بابا بي خيال اين هم ميشه مثل قيمت بنزين همه عادت ميكنيم...
  • حسام A1 ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    27 1
    متاسفانه شاپرك بجاي تشويق مردم و فروشندگان به استفاده بيشتر از بانكداري الكترونيكي و حذف پول هاي كاغذي، به دنبال كسب درآمد كاذب از شهروندان است
  • مجتبی A1 ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    15 0
    ادم کفری میشه که چه منتیم سر مردم میگزارن که بخاطرمردمه اون کارمزدیم که برای موجودی گزاشتن بخاطر اینه که کسی نفهمه حتی چند روز ممکنه پول به حسابش نره و شاپرک باهاش کار کنه بر فرض که دست بالاش هر تراکنش همون 3 ریال را هزینه داشته باشه که از هزار جای دیگه در میارن حالا از هر تراکنش دست کم 1000 ریال میگیرن وهزار منت سر ملت میگزارن بیاین ی بارم که شده بخاطر اینکه نگن نمیفهمن تمام پوزاشونا پس بدیم تا آیندگان ما به ما فحش ندن
  • بی نام A1 ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    17 0
    کارتهایی که از ساعت 6 بعدازظهر کشیده میشه، فردا صبح ساعت7 به حساب فروشنده میره، یعنی پول شب رو نه در حساب فروشنده و نه درحساب خریدار، که در حساب جناب شاپرک سپری خواهد کرد. خودتان حساب کنید در کل کشور و در این حجم وسیع از فروش که صورت میگیرد، داستان این خواب پول چه خواهد شد. حالا کارمزد هم میخوان. ولابد کارمزدشون آنلاین و در لحظه هم هست.
  • حسن A1 ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    17 0
    ی زمانی تو ی روستایی یه پلی بوده که مردم ازش رد میشدن ی روز پسرخان قانون میگزاره هر کی بخواد رد بشه باید ی تومن بده وبره مردم راحت میدن ورد میشن چند روز بعدش میگه ی کتک هم بخوره وبره چون کتک زدن وقت گیر بوده روی پل شلوغ میشه مردم جمع میشن پیش خان که به پسرت بگو کتک زناش را زیاد کنه تا صف شلوغ نشه کی میدونه جریان ارزش افزوده اینه که ی کالا تا بخواد به دست مصرف کننده برسه چند بار باید مالیات ارزش افزوده اونم از جیب مصرف کننده بده؟ من همین قدر میفهمم که بگم "از ماست که برماست"
  • امیر A1 ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    4 0
    من یک سوال دارم: آقای خاوری که نیست آقای م.ر هم که نیست بقیه هم که اصلا از اول نبودن اگه این کار بالا گرفت کی را مقصر میکنن ؟ دکتر احمدی نژاد بیاد بگه با مسولیت خودش من ریس بانک دی شعبه روستای پشت کوه را پیشنهاد میدم
  • محمد IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    3 1
    ديگه با اين هزينه ها بايد مغازه رو يايد جمع کرد
  • پوریا A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    14 3
    مدیر عامل شاپرک حرف خنده داری زده و گفته فروشنگان مجبورند از دستگاه کارت خوان استفاده کنند چون مردم دیگه حجم بالای پول رو با خودشون حمل نمیکنند آقای مدیر عامل فروشنده ای که جنس رو ارزون بده همیشه مشتری داره در ضمن خدا روزی دهنده هست نه دستگاه کارت خوان شما و این حرفتون درسته که الآن کسی برای امنیت خودش حجم بالای پول رو حمل نمیکنه اما اینم بدونین که الان تو هر خیابون سه تا بانک هست به طوری که نزدیک هر مغازه ای تو فاصله پنج دقیقه ای دستگاه خودپرداز عضو شبکه شتاب قرار داره و مشتری با کارتش از دستگاه پول بر میداره یا از خود بانک پول بر میداه و اون فاصله پنج دقیقه ای رو طی میکنه وخریدش رو انجام میده.همه هم ععرضه دارند فقط پنج دقیقه از پولشون حفاظت کنند مردم دست و پا چلفتی نیستند جناب مدیر عامل.
  • میثم IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    7 14
    حتما ماهم دوبرابرش از مشتیری خواهیم گرفت مشکلیی نیست ازتمام هممسایه های خودمان کهه پرسیدم ههمینن گفتند درامد ما فروشنده ها زیاد میشه دستشون درد نکنهه
    • بی نام A1 ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      11 3
      آره والا شما فروشنده ها که هیچ وقت ضرر نمیکنید فقط مشتری بیچاره اس که باید از جیبش بره
  • بی نام A1 ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    4 0
    این انصاف نیست مگه جنسایی که ما میفروشیم چقد سود داره .من تو پرداخت قبض برق خودم موندم که ماه پیش هشتصد هزار تومن اومده به خدا دیگه شورشو در آوردن.
  • وطن پرست A1 ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
    3 0
    سلام بابا اي ولا ما واقعا مردم خوبي داريم اگه از فردا بابت نفس کشيدن هم ازمون پول و ماليات بگيرند بازم چيزي نميگيم ،بابا بسه ديگه کجاست غيرت ايرانيتان ،بياييد براي يکبار هم که شده تمومش کنيم اين زورگويي رو،بسه 36سال زورگويي
  • محمد IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    چرا بحثی از کاهش ارباب رجوع به بانک ها نمیشه؟ چرا بحثی از کاهش چاپ اسکناس و سکه پول خرد نمیشه؟ مگه اینها باعث کاهش هزینه بانک ها نشده ؟
  • بی نام A1 ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    تا چند وقت پیش داشتن التماس میکردن که دستگاه پوز بدن الان اینجوری جیب مردم بدبختو خالی میکنن