با وجودی که وزارت کشور می گوید انتخابات شورایاریها قانونی نیست، ولی شورای شهر تهران به دنبال برگزاری این انتخابات است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شورای شهر تهران به دنبال برگزاری انتخابات شورایاریهاست. این در حالی است که سخنگوی وزارت کشور اعلام کرده این انتخابات، مجوز قانونی ندارد و وزارت کشور برای آن، هزینه ای صرف نمی کند.

با وجود این مخالفتها، در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران 9 عضو ناظر بر انتخابات شورایاریها، انتخاب شدند. محمد سالاری، اسماعیل دوستی، محسن سرخو، رضا تقی پور، اقبال شاکری، احمد دنیا مالی، علیرضا دبیر، هادی ساعی و معصومه آباد اعضایی هستند که به عنوان هیات نظارت بر انتخابات انجمن شورایاری ها، بر گزیده شدند.

شورای شهر تهران اعلام کرده این انتخابات را در هشتم اسفندماه برگزار خواهد کرد ولی برخی نهادهای مرتبط از جمله وزارت کشور و فرمانداری تهران، گفته اند قانون، وظیفه ای برای نظارت و نحوه برگزاری انتخابات شورایاری ها به دوش آنها نگذاشته.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران معتقدند وظیفه نظارت بر انتخابات انجمن شورایاری ها جزء وظایف ذاتی پارلمان های محلی (شورای شهر) است و در جلسه امروز شورای شهر تهران، تصمیم خود را برای ایجاد انجمن های محلی موافق بند 7 و 8 ماده 71 قانون شوراها، گرفته اند. آنها می گویند برگزاری انتخابات شورایاریها از وظایف شورای اسلامی شهر است و هیچ نهاد دیگری جز شورا حق نظارت بر انتخابات شورایاری ها ندارد.

ولی در کنار این وظیفه قانونی، قانون شوراها تاکید کرده باید مصوبات شورای شهر به تایید فرمانداری حوزه نیز برسد، مسئله ای که به نظر می رسد ممکن است باعث شود انتخابات شورایاری ها و هیات نظارت این انتخابات، با مخالفت فرمانداری -که از دستگاه های وابسته به وزارت کشور است- روبرو شود.

با این وجود، شورای شهر در جلسه امروز خود، تکلیف کردند 9 نفر از اعضای شورا به عنوان اعضای هیات نظارت بر انتخابات شورایاری ها ضمن استقرار در محل ستاد انتخابات، بر فرایند برگزاری این انتخابات و همچنین احصاء صلاحیت های کاندیداها و سلامت انتخابات نظارت داشته باشند.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =