کشف رفتار ورزشکاران مرد و رفتار آنان با زنان برگزیده سال بریتانیا شد

مهر نوشت: «بازی‌های شب» نوشته آنا کراین از سوی گروه داوری جایزه ویلیام هیل به‌عنوان کتابی متعادل و در عین حال بی‌باکانه و تحقیقی که برای رسیدن به تاریک‌ترین بخش رقابت‌ها در فرهنگ ورزش نوشته شده به عنوان برنده جایزه کتاب ورزشی سال بریتانیا معرفی شد.

به گزارش گاردین، گروه داوری این کتاب را پرزحمت، هوشمندانه و بسیار بالاتر از دیگر کتاب‌ها خواند و آن را بررسی روشنگرانه درباره حوزه‌ای بسیار پیچیده نامید.

کتاب «بازی‌های شب: جنسیت، قدرت و سفر به قلب تیره ورزش» درباره محاکمه جنجالی تجاوز بازیکن فوتبال استرالیا است. این کتاب که نویسنده‌اش را به‌عنوان دومین نویسنده زن برنده جایزه کتاب ورزشی ویلیام هیل انتخاب کرده، از حوزه تاریک و خشن مسایل جنسی در ورزش پرده بر می دارد.

گراهام شارپ سخنگوی جایزه ویلیام هیل گفت: با وجود ماهیت چالش برانگیز موضوع کتاب، کتاب آنا کراین هنوز به نحوی بی‌باکانه و در عین حال بسیار متوازن و متعادل نوشته شده و دربرگیرنده مطالبی است که می توانست در هر دوره برنده این جایزه شود.

آنا کراین دومین زنی است که در تاریخ ۲۶ ساله اهدای این جایزه موفق به دریافت آن شده است. اولین کتاب یک نویسنده زن «بیسکویت دریایی: داستان واقعی سه مرد و یک اسب مسابقه» در سال ۲۰۰۱ نوشته لورا هیلنبراند بود که توانست این جایزه را به خود اختصاص دهد.

گروه داوری این کتاب را متوازن و منصفانه خواند؛ کتابی که به کشف رفتار ورزشکاران مرد و رفتار آنان با زنان می‌پردازد.

به گفته سخنگوی این رقابت با این حال این کتاب را فقط یک زن می‌توانست با توجه به درک خود از مسایل بنویسد. در حالی که تنها ۱۰ درصد کتاب‌های ورزشی راه یافته به این رقابت هر سال توسط نویسندگان زن نوشته شده اند، دست اندرکاران اهدای این جایزه ابراز امیدواری کرده اند که از این پس نویسندگان زن به نوشتن کتاب‌های ورزشی تمایل بیشتری نشان دهند.

این نویسنده استرالیایی برای این موفقیت یک چک ۲۶ هزار پوندی (۴۱ هزار دلار) دریافت کرد و موفق شد تا دیگر کتاب‌های فینالیست را که شامل خاطرات قهرمان پیشین راگبی گرت توماس و نیز خاطرات بابی مور و جان کوری بودند را پشت سر بگذارد.

این نویسنده با ستودن شهامت داوران گفت این کتاب، کتابی تحسین‌آمیز درباره ورزش نیست، بلکه جنبه تاریک ورزش را عیان می کند. جنبه‌ای که می‌تواند بسیار کثیف باشد. او گفت بسیاری از نویسندگان ورزشی که او با آنها گفتگو کرده او را از وارد شدن به این حوزه منع می‌کردند و می‌گفتند، نباید درباره این چیزها نوشت.

سال پیش «تخدیر شده» داستان واقعی زندگی دسته تخدیرکننده اسب‌های مسابقه‌ای در دهه ۱۹۶۰ نوشته جیمی رید، برنده جایزه کتاب ورزشی ویلیام هیل در سال ۲۰۱۳ شد.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =