۰ نفر
۳ آبان ۱۳۹۳ - ۰۵:۵۱
بازهم دنیای شگفت‌انگیز زنبورهای عسل

کتاب «دنیای شگفت‌انگیز زنبورهای عسل» نوشته هارون یحیی با ترجمه علیرضا عیّاری توسط انتشارات سروش به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «دنياي شگفت‌انگيز زنبورهاي عسل» با الهام از آيات قرآن براي آشنايي كودكان با زنبورهاي عسل تهيه شده و آنها را با دنياي شگفت‌انگيز زنبورهاي عسل و نحوه ساختن كندو و عسل آشنا مي‌كند.

در بخشي از اين كتاب ضمن تبيين قدرت خداوند در زندگي موجودات زنده خطاب به كودكان آمده است: «بچه‌هاي عزيز! شما حتماً مطالبي درباره زنبورهاي عسل مي‌دانيد. خيلي از شما آنها را در كارتون‌هاي تلويزيوني يا حتي در زندگي واقعي در حال وزوز كردن ديده‌ايد. اما شرط مي‌بندم هنوز چيزهاي زيادي درباره آنها هست كه نمي‌دانيد... . آيا مي‌دانستيد كه زنبورهاي عسل مانند شيميدان‌ها براي ايمني در برابر ميكروبها، مواد مضر را در كندوهايشان با ماده مخصوصي مي‌پوشانند؟ و مانند رياضيدان‌ها با محاسبه دقيق زاويه داخلي، شانه‌هاي عسل بدون عيب و نقص مي‌سازند؟ اينها فقط تعداد كمي از هزاران ويژگي زنبور عسل است. دوست داريد نگاه دقيقتري به آنها بيندازيد تا ببينيد اين كارهاي هوشمندانه را چگونه انجام مي‌دهند؟ اگر دوست داريد، اين كتاب را بخوانيد.»

از هارون يحيي تاكنون كتابهاي زيادي در حوزه كودكان به قلم عليرضا عيّاري ترجمه و توسط ناشران مختلف چاپ شده است كه علاوه بر كتاب حاضر، كتابهاي «شكوه و عظمت آسمانها»، «دنياي شگفت‌انگيز مورچه‌ها» و «سگهاي آبي، سدسازان ماهر» قبلاً توسط سروش به بازار نشر عرضه شده است.

چاپ دوم كتاب «دنياي شگفت‌انگيز زنبورهاي عسل» در 34 صفحه و با بهاي سه هزار تومان روانه بازار كتاب شده است.

 

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کامبیز A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    5 2
    خجالت نمیکشین با این تیترتون؟
    • بی نام IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
      2 0
      جانم؟خجالت؟ چرا؟تملق وچاپلوسی که نکرده خجالت اونها بکشن که با تیترهای عجق وجق باابروی افراد بازی میکنند
  • حسین A1 ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    6 0
    سلام به همه. هرچه از دنیای زنبور عسل گفته شود باز هم کم است. آشنا کردن کودکان با دنیای جانوران ، آنها را به درک اسرار نظام هستی و قدرت خالق سبحان بیشتر تشویق می کند. ممنون از خبرآنلاین بابت امور فرهنگی.