خبرگزاری ایبنا نوشت:

حجت الاسلام محرم رشاد، پدر حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی اکبر صادقی رشاد، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، دار فانی را وداع گفت.

دکتر رشاد در متنی درباره پدرش چنین نوشته است:

«حضرت والد ـ حفظه الله ـ زادة سال یکهزاروسیصدوپنج خورشیدی است، به جهت تلاقی مولدش با محرم الحرام ، مادرش ـ که شیفتة ذکر حضرت سیدالشهداء(ع) بود ـ نام محرم را برای او می‌گزیند. در نشیب شباب، پدر ناگهان عزم تحصیل در حوزه می‌کند، و بدینسان آن نیت امّی بدین مشیت الوهی تقریر می‌گردد.

والد معظّم، شیدای اهل بیت وحی(ع) است، از ذکر آن حضرات جانش به وجد می‌آید و از ترویج تعالیمشان لذت می‌برد؛ نیم قرن است که نستوه و ناآرام، در یکی از محله‌های جنوبی تهران، به امامت و تربیت نفوس مشغول است؛ بیش از هر کتاب و مکتبی به مطالعة احادیث نبوی و ولوی علاقه و اهتمام دارد . در شبانه روز چند نوبت به تلاوت کلام الهی می‌پردازد.

دهه‌هاست که هرگز تهجّد سحرگاهی‌اش ـ که عاشقانه بدان قیام می‌کند ـ ترک نشده است؛ شب‌های رمضانش روز جهان افروز است ، و شام تا بام آن را به تلاوت و تهجد سپری می‌سازد؛ در صراحت لهجه و غیرت دینی زبانزد است «وَلایَخافُ لَومهَ لاِئم»، الحق از دنیا رویگردان است و به زخارف آن بی اعتنا؛ خدایش نگاه دارد و سایه گرانمایه‌اش بر سر این کم‌ترین پیوسته دارد.... »

پیکر این مرحوم امروز جمعه تشییع و مراسم ختم وی دوشنبه 3 شهریور ساعت 14 تا 15:30 در مسجد نور میدان فاطمی تهران برگزار می شود.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امین A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    1 1
    خدا رحمت کنه پدرشان را ولی میتوانستند این متن را به زبان ساده تر بنویسند
    • بی نام A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
      0 0
      اتفاقا اینجوری زیباتر بود ، زیبایی همیشه در سادگی نیست.
  • بی نام A1 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    0 1
    عبادت بجز خدمت خلق نیست