۰ نفر
۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۴

ایرنا نوشت: رئیس پلیس راه البرز گفت: ناتوانی درکنترل وسیله نقلیه و تخطی از سرعت مطمئنه عامل تصادف جاده چالوس بوده است.

سرهنگ رضا اکبری، افزود: ساعت 2 بامداد امروز در یک کیلومتری جنوبی تونل کندوان واژگونی یک دستگاه دستگاه اتوبوس مسیر شمال به جنوب و برخورد با تیر سیمانی حاشیه راه منجر به فوت 15 نفر ازسرنشینان این خود رو شد که 13نفر مرد و بقیه زن بودند.

وی اضافه کرد: همچنین دراین حادثه 13نفر دیگر مصدوم شدند که به بیمارستان شهید مدنی کرج منتقل شدند.

وی گفت: علت حادثه ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه ناشی ازتخطی ازسرعت مطمئنه درسرپیچ مطمئنه درسرپیچ جاده ازسوی راننده اتوبوس بوده است.

معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج آخرین جزئیات سانحه رانندگی دلخراش بامداد شنبه در محور کرج - چالوس را تشریح کرد. محمدتقی ایرانی مسائل مربوط به حادثه را بدین شرح اعلام کرد:

- اتوبوس از شهرستان تنکابن بوده و به سمت کرج در حرکت بود.

- تعداد کشته شدگان حادثه به 15 نفر افزایش یافت و حادثه مفقودی نیز دارد.

- مجروحان حادثه نیز در حال انتقال به مراکز درمانی شهرستان کرج هستند.

- اتوبوس به احتمال زیاد به دلیل خطای راننده با دکل فشار قوی برق برخورد کرد و واژگون شد.

- 8 دستگاه آمبولانس و 2 اتوبوس امداد در نخستین دقایقی پس از وقوع حادثه از کرج به منطقه اعزام شدند.

- پلیس راهور، اورژانس، هلال احمر و نیروی انتظامی در منطقه حضور دارند.

- اجساد کشته شدگان به پاسگاه نسا منتقل شده است.

- به دلیل برخورد اتوبوس با دکل برق فشار قوی، برق منطقه نیز قطع شده بود.

- باز هم یک طرفه شدن جاده و خلوتی وسوسه انگیز جاده می تواند باعث این اتفاق شده باشد.

- جاده اکنون مشکلی نداشته و تردد جریان دارد.

- جاده یکطرفه بوده و با هماهنگی ماموران پلیس راه استان البرز امدادگران اعزام شده اند.

- حوادث ناگوار در جاده کرج - چالوس در حال تکرار شدن است.

- تجهیزات امدادی از کرج اعزام شده است.

- نیروهای شرکت برق 95 درصد مشکل قطعی برق را حل کرده اند اما برق تونل کندوان و پلیس راه کندوان فعلا قطع است.

- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز گفت که در حادثه رانندگی دلخراشی در جاده کرج - چالوس در اثر برخورد یک دستگاه اتوبوس با تیر برق، با تاسف 14 نفر از هموطنان کشته شدند.

احسان نصیری تاکید کرد: این حادثه ساعت 2.55 صبح شنبه در محور کرج - چالوس و در محدوده تونل کندوان رخ داد.

وی خاطرنشان کرد: اتوبوس پس از برخورد با تیر برق واژگون شد و باعث فوت 14 نفر شد و 13 نفر نیز مصدوم شدند که به طور سرپایی مداوا شدند.

نصیری گفت: این اتوبوس 28 نفر سرنشین داشت. 6 دستگاه آمبولانس و دو دستگاه ست نجات یک دستگاه خودرو پیش رو و 25 نفر از امدادگران با همکاری پلیس راه و اورژانس برای کمک رسانی اعزام شدند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 559108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایس برگ A1 ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    3 0
    با احترام به راننده های متعهد. برخی از این راننده ها اعتیاد و خواب آلودگی شدید دارن.تازه با سرعت 120 تا هم حرکت میکنن و بسیار هم آدمای بی اخلاقی هستن
  • بی نام A1 ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    1 0
    اینم نتیجه کم کردن سود بانکی و به هم ریختن اعصاب ملت
  • بی نام A1 ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    1 0
    صد رحمت به اتوبوسهای قدیمی 302 حداقل بجایی برخورد میکرد اینهمه تلفات بر جای نمی گذاشت
  • فدوی شعیبانی صعفذ وند A1 ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    3 0
    پراید اگه با سرعت مطمئنه در خارج از شهر رونده بشه از این اتوبوسای مرگ با راننده های قاتلشون بسیار بهتره
  • بی نام A1 ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    2 0
    اقایون راننده لطفا مواد سنتی رو با صنعتی مخلوط نکنید
  • بی نام A1 ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    1 0
    در لحظاتی که دنیا در شوک حمله تروریستی آلمان بودن که تا الان تعداد کشته ها به 12 هم نرسیده یک اتوبوس میره ته دره که تا الان 15 نفر هموطن از بین رفتن ولی انقدر این عادیه که هیچ کدوم از مسئولین بهش فکر هم نمیکنن ، اصلا شاید تروریستهای جهان با وجود چنین اتفاقاتی تو ایران از دلشون نمیاد تو ایران عملیات تروریستی انجام بدن
  • علي IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    1 0
    متاسفانه باز هم شاهد حادثه دلخراش از شركتهاي متفرقه مسافربري كه مخصوص اين مسير نبودند هستيم از مسئولين عاجزانه ميخواهيم كه از جابجايي مسافر در اين جاده توسط شركتهاي متفرقه غير آشنا به مسير ، جداً خودداري شود .
  • بی نام IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    1 0
    به نظر من پلیس با مماشات با رانندگان اتوبوسها در این سوانح دخیل است. رانندگان اتوبوسها در اتوبان های قزوین و قم و بقیه نقاط اولا با حداکثر سرعت مجاز حرکت می کنند. چرا؟ چرا اتوبوس باید با 110 کیلومتر حرکت کند و در لاین وسط با فاصله چند متری با خودروهای جلویی حرکت کنند؟ اگر سواری در لاین وسط بخواهد با 100 کیلومتر حرکت کند با مزاحمت های فراوان اتوبوسها روبرو می شود. سرعت مجاز اتوبوسها را 20 کیلومتر کم کنید و قاطعانه بدون فساد و روابط خاص ، آنان را جرایم سنگین کنید قطعا حوادث کم می شود. توجه کنید که اتوبوس با 40 سرنشین دست یک راننده است و سواری با 4 سرنشین هم دست یک راننده. وقت خود را بیشتر برای کنترل راننده اتوبوس بگذارید بهتر جواب می گیرید.