سوریان می گوید:«برای من مهم قهرمانی است نه کمربند و این چیزها.»

مهدی شیروانی:فدراسیون کشتی اعلام کرد همزمان با مسابقات کشتی آلیش زنان و مردان قهرمانی کشور کمربند اهدایی اتحادیه جهانی کشتی UWW به حمید سوریان اهدا می‌شود. این رقابت‌ها پنج‌شنبه و جمعه در شهرستان بندرگز برگزار شد اما حمید سوریان در خانه کشتی مشغول تمرین بود و به گلستان نرفت. با پایان تمرین فرنگی‌کاران در خانه کشتی، با نامدارترین و پرافتخارترین کشتی‌گیر تاریخ کشورمان به گفت‌وگو نشستیم.

حميد سوريان خسته از تمرين و فراري از حاشيه‌هاي آزار‌دهنده نمي‌خواست به هيچ سؤالي پاسخ بدهد تا در پايان سال 93 حاشيه يا تنشي به جامعه كشتي يا تيم‌ملي تحميل نشود. دارنده 7 مدال طلاي جهان و المپيك اصرار خيلي زيادي داشت تا سوءتفاهم يا سوء‌برداشت منجر ‌به بروز حاشيه يا تنش براي جامعه كشتي يا تيم‌ملي به ذهن كسي خطور نكند.

سوريان و تعدادي از قهرمانان جهان و المپيك هر كدام بنا به دلايلي در جام‌جهاني‌ 2014 - تهران كشتي نگرفتند و حرف و حديث‌هايي به وجود آمد، ولي مرد باتجربه امروز كشتي‌فرنگي دنيا، آنچنان پخته و منطقي از پاسخ به سؤالات فرار مي‌كند كه به خوبي متوجه مي‌شويد نبايد بيشتر از اين بر دريافت جواب اصرار كنيد. به رغم اينكه اتفاقات كشتي‌فرنگي در ايام پاياني سال 93 و حتي رويدادهاي سال 94 مي‌توانست ما را از شنيدن جواب‌هاي شنيدني و خواندني او سيراب كند اما همين 4 تا جواب كوتاه و تلگرافي را نيز با انبردست از زير زبانش بيرون كشيديم. 
*اين يك عرف و برنامه چندين ساله است كه در مسابقات قهرماني جهان، هر كس به مقام قهرماني مي‌رسد، كمربند قهرماني را به كمر نفر اول هر وزن مي‌بندند. من تا به حال 5 تا از اين كمربندهاي قهرماني جهان را به‌دست‌آورده‌ام.

*اصلاً در جريان نيستم و نمي‌دانم چرا در تاشكند اين كمربند را ندادند. هيچ وقت هم در اين باره سؤال نكردم. از مسائلي هم كه گفته مي‌شود هيچ اطلاعي ندارم و هرگز به اين حرف و حديث‌ها فكر نمي‌كنم. 
*مهم اين است كه در مسابقات قهرماني جهان 2014- تاشكند طلا گرفتم و تيم ايران هم قهرمان شد. حالا چه كمربند قهرماني بدهند، چه ندهند اصلاً مهم نيست. مهم اين است كه سال خوبي براي ما و كشتي ما بود. 
*حالا هم كه نماينده اتحاديه جهاني كشتي زحمت‌كشيده و اين كمربند را به فدراسيون كشتي ايران تحويل داده، خيلي تشكر مي‌كنم و اميدوارم مرا ببخشند كه نتوانستم به بندرگز بروم و آنجا اين كمربند را تحويل بگيرم. 
*خيلي دوست داشتم مي‌توانستم كنار هموطنانم در بندرگز بودم ولي چون بايد خودم را براي مسابقات پيش‌رو آماده كنم، متأسفانه نتوانستم آنجا بروم. 
*هرچند به مصدوميت‌ها عادت كرده و با تحمل مشكلات ناشي از مصدوميت‌ها بايد مدارا كنيم ولي الحمدلله فعلاً مشكل چنداني با مصدوميت‌هاي كهنه و قديمي ندارم. ان‌شاءا... كه بتوانيم اين چند مدت را نيز با سربلندي طي كنيم.

*سال 94 سال شلوغ و پركاري را پيش‌رو داريم. سال كسب سهميه المپيك هميشه خيلي سخت است. مسير خيلي سختي داريم. هم بايد سهميه المپيك بگيريم و هم مدال جهاني بگيريم. ان‌شاءا... كه با دعاي هموطنان بتوانيم در اين راه سخت و دشوار سربلند و روسفيد بشويم. 
*باتوجه به برنامه‌هاي خيلي زيادي كه در سال جديد خواهيم داشت ديگر هيچ فرصتي ندارم كه به مسابقات ليگ فكر كنم. 
*سال خيلي خيلي خوبي براي همه هموطنانم آرزو مي‌كنم و اميدوارم كه ان‌شاءا... با مدال خوشرنگ مسابقات جهاني در آمريكا و سهميه المپيك شرايطي فراهم شود كه در المپيك ريودوژانيرو بتوانم مسئوليت سنگين نمايندگي هموطنانم در تيم‌ملي را به دوش بکشم.

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 404430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    8 10
    حمید یه روز رکوردت رو میزنم اما با رخصت از آقا موحد،کاری که باید میکردی و نکردی
  • بی نام IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    5 8
    اقاحميد متاسفانه از وقتي كه به سياست الوده شدي و رفتي دنبال رانت و بيزنس ديگه هيچ وقت قهرمان و پهلوان نشدي و نخواهي شد