مدیرکل پذیرش و برنامه ریزی نام نویسی اعزام سازمان حج و زیارت گفت: مرحله دوم اعزام زایران عمره مفرده از 16 بهمن ماه امسال آغاز می شود و به مدت 5 روز تا 21 بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل  از پایگاه اطلاع رسانی حج، «حسن سرخوش»گفت آن دسته از متقاضیان که اولویت آنها در مرحله دوم اعلام می شود، فقط پنج روز فرصت دارند، جهت نام نویسی در کاروان ها اقدام کنند.

او با بیان اینکه مرحله دوم اعزام زایران به عمره مفرده از 21 اسفند ماه 93 تا 27 خرداد 94 انجام می شود، گفت: در مرحله اول اعزام به عمره مفرده تاکنون 163 هزار و 423 زایر ایرانی به عمره مفرده اعزام شده اند که از این تعداد حدود 128 هزار زایر پس از انجام مناسک عمره مفرده به میهن اسلامی بازگشته اند.

او گفت: اکنون آمار 273 هزار و 599 زایر ایرانی برای صدور روادید به سفارت عربستان در تهران و مشهد معرفی شده اند که تاکنون برای 221 هزار و 651 زایر، رقم طلب الکترونیکی و برای 214 هزار و 328 زایر روادید صادر شده است.

مدیرکل پذیرش و برنامه ریزی اعزام سازمان حج و زیارت گفت: مرحله نخست اعزام زایران ایرانی به عمره مفرده تا 20 اسفند ماه ادامه خواهد داشت که در این دور قرار است بیش از 300 هزار زایر ایرانی به سرزمین وحی اعزام شوند.

او ادامه داد: کار اعزام زایران ایرانی از 21 ایستگاه پروازی انجام می شود که طبق آمار تاکنون 533 پرواز انجام گرفته است که از این تعداد 263 پرواز توسط شرکت هواپیمایی سعودی و ما بقی پروازها توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر و ماهان صورت گرفته است.

به گفته او، اکنون حدود 35 هزار زائر عمره گزار ایرانی در عربستان به سر می برند که 17 هزار و 500 زائر ایرانی در مکه مکرمه و همین تعداد در مدینه منوره هستند که پس از اقامت 10 روز در این کشور و انجام مناسک عمره مفرده به میهن اسلامی باز می گردند.

امسال برای دومین سال متوالی اعزام عمره گزاران ایرانی به سرزمین وحی از نیمه اول ماه صفر آغاز شده و زائران ایرانی ایام اربعین حسینی (ع) و ایام رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) را در سرزمین وحی حضور داشتند.

براساس اعلام سازمان حج و زیارت، قرار است امسال بیش از 800 هزار زایر از جمهوری اسلامی ایرانی جهت انجام مناسک عمره مفرده به عربستان اعزام شوند.

اعلام اولویت های جدید حج تمتع در 12 بهمن

مدیرکل پذیرش و برنامه ریزی اعزام سازمان حج و زیارت همچنین از تکمیل ظرفیت 55 درصد کاروان های حج تمتع خبر داد و گفت : در صورتی که ظرفیت برخی کاروان های حج تمتع تا 12 بهمن ماه تکمیل نشود، اولویت جدید حج تمتع اعلام خواهد شد.

«حسن سرخوش» گفت: طبق برنامه ریزی اعلام شده امروز - یکشنبه، پنجم بهمن ماه- نام نویسی کاروان های حج تمتع در استان های آذربایجان شرقی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، شمالی، جنوبی، زنجان، مرکزی، یزد و حج و زیارت کاشان انجام خواهد گرفت.

او گفت: نام نویسی در استان های تهران، قم، البرز، قزوین از ساعت 9 صبح (جمعه) سوم بهمن ماه و استان های اردبیل، آذربایجان غربی، ایلام، کرمانشاه، بوشهر، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، کردستان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، گیلان، مازندران، هرمزگان، همدان و گلستان از ساعت 9 صبح روز شنبه چهارم بهمن ماه آغاز شده بود.

مدیرکل پذیرش و برنامه ریزی اعزام سازمان حج و زیارت گفت: نام نویسی در کاروان های حج تمتع در تمامی استان های کشور تا 12 بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

او گفت: با توجه به آغاز نام نویسی در برخی استان های کشور، تاکنون ظرفیت 55 درصد کاروان های حج تمتع تکمیل شده است.

مدیرکل پذیرش و برنامه ریزی اعزام سازمان حج و زیارت گفت: اگر تا 12 بهمن ماه ظرفیت کاروان های اعلام شده، تکمیل نشود از این تاریخ به بعد، اولویت های جدید جهت نام نویسی حج تمتع اعلام خواهد شد.

به گفته وی، تمامی دارندگان اسناد ودیعه گذاری حج تمتع که تا تاریخ 15 اسفند سال 1384 برای اعزام به حج سپرده گذاری کرده اند، می توانند براساس استان محل سکونت خود برای نام نویسی در کاروان های حج سال 1394 اقدام کنند.

واجدین تشرف به حج سال 94 علاوه بر امکان مراجعه حضوری به هریک از کاروان ها، می توانند با مراجعه به سامانه اینترنتیhttps://haj94.haj.ir کاروان مورد نظر خود را انتخاب و مراحل بعدی ثبت نام را دنبال کنند.

 

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =