ایسنا نوشت:

معاون وزیر خارجه هلند که به منظور رایزنی با کشورمان پیرامون روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌یی و بین‌المللی به تهران سفر کرده است، با معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

خیرتس با اشاره به اشتباهات صورت گرفته در سوریه از سوی همه طرف‌های درگیر در این بحران، بر ضرورت یافتن راه‌حل سیاسی تاکید کرد.

این مقام هلندی با تاکید بر اهمیت نقش جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه به ویژه سوریه گفت ایران می‌تواند به یافتن راه‌حل مناسب برای این بحران کمک کند.

او هم‌چنین از شکل‌گیری دولت جدید در عراق حمایت کرد و ثبات در این کشور را برای منطقه و اروپا مهم دانست.

معاون وزیرخارجه هلند داعش را یک نگرانی و تهدید برای کشورش دانست و افزود دولت هلند برای ممانعت از پیوستن اتباع هلندی به داعش تدابیری را اتخاذ کرده است.

دکتر حسین امیرعبداللهیان نیز در این دیدار با نمایشی خواندن ائتلاف بین‌المللی ضدداعش گفت اقدامات صورت گرفته از جانب این ائتلاف نشان می‌دهد که نه تنها تاثیری بر وضع داعش نداشته بلکه افراط‌گرایی را تشدید کرده است.

معاون وزیر خارجه کشورمان با تاکید بر اهمیت تقویت دولت بغداد و ارتش این کشور اظهار کرد، این ارتش عراق و نیروهای مردمی و فتوای مرجعیت دینی و هم‌چنین حمایت کشورهای دوست به خصوص جمهوری اسلامی ایران بود که بغداد را از خطر سقوط به دست داعش دور کرد.

وی با تاکید بر اینک ه مبارزه با تروریسم نیازمند اراده جدی بین‌المللی است افزود: جمهوری اسلامی ایران نسبت به نیت و روش آمریکا در مبارزه با تروریسم ابهامات جدی دارد و شأن خود را بالاتر از آن می‌داند که وارد یک ائتلاف شکست خورده شود. اگر آمریکا و غرب مانع پیوستن شهروندان‌شان به گروه‌های تروریستی شوند و کشورهای همسایه سوریه و عراق را نیز ملزم به بستن مرزهای‌شان به روی عناصر تروریستی و ارسال سلاح به داخل این دو کشور کنند، داعش از درون نابود و متلاشی می‌شود و دیگر نیازی به ائتلاف و نمایش سناریوهای هالیوودی نیست.

در این دیدار بر ضرورت استمرار رایزنی دو کشور در مسائل منطقه‌یی تاکید شد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =