نظرسنجی خبرآنلاین نشان می دهد 74 درصد مردم خواهان پرداخت هزینه استفاده از خدمات الکترونیکی بانک ها توسط این نهادهای مالی هستند.

 

درحالي که نظام بانکي ايران به سمتي پيش مي رود تا پرداخت هزينه هاي استفاده از خدمات الکترونيکي بانک ها را به مشتريان و فروشگاه ها منتقل کند، نظرسنجي خبرآنلاين نشان مي دهد که مردم خواهان پرداخت اين هزينه ها توسط بانک ها هستند.

يکي از مديران بانکي چندي قبل اعلام کرده بود، دوران «فرهنگ سازي» براي استفاده از خدمات الکترونيکي رايگان بانک ها به پايان رسيده است و بانک مرکزي تصميم دارد، هزينه هاي استفاده از اين خدمات را از خدمات گيرندگان دريافت کند.

پيش از اين استفاده از خدماتي مانند دريافت مانده حساب بانکي از بانک ها و يا جابه جايي پول هزينه هاي را به مشتريان بانک ها تحميل مي کرد ولي در فاز بعدي ارائه خدمات الکترونيکي، مغازه داراني که از دستگاه هاي پوز استفاده مي کنند نيز بايد هزينه هاي جديدي را براي استفاده از خدمات بانکي پرداخت کنند.

خبرآنلاين براي اطلاع از نظر مردم در مورد هزينه اين خدمات، نظرسنجي را ترتيب داده بود. براين اساس از ميان 21 هزار و 450 نفري که در اين نظرسنجي شرکت کردند، 74.9 درصد اعتقاد دارند همچنان بانک هاي کشور بايد اين هزينه ها را پرداخت کنند. سپرده هاي قرض الحسنه و سپرده هاي سرمايه گذاري مردم در بانک ها قرار دارد. به گفته سعيد ليلاز اقتصاددان، برآوردها نيز نشان مي دهد با توجه به اختلاف سود بانکي و نرخ تورم ساليانه از اين محل بين 20 تا 25 ميليارد تومان عايد بانک هاي کشور مي شود. برهمين اساس مردم نيز در نظرسنجي خبرآنلاين، هزينه استفاده از خدمات الکترونيکي بانک ها را متوجه همين نهادهاي مالي دانسته اند.

همچنين در اين نظرسنجي 10.4 دصد شرکت کنندگان نيز اعلام کرده اند که فروشگاه هايي که از دستگاه هاي پوز استفاده مي کنند، بايد هزينه هاي اين خدمات را پرداخت کنند. تنها 1.9 درصد از شرکت کنندگان در اين نظرسنجي هزينه هاي استفاده از خدمات الکترونيکي بانک ها را متوجه، مشتريان دانسته اند.

همچنين 12.9 درصد نيز راي به پرداخت اين هزينه توسط دولت داده اند.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیاوش IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    14 0
    این کاملا طبیعی هست که با بانکداری الکترونیک هزینه نیوری انسانی بانکها به شدت کاهش پیدا میکنه و اونها هم میتونن با تخصیص درصد ناچیزی از هزینه کاهش یافته هزینه های بانکداری الکترونیک را تامین کنند فرض کنید امروز بانکداری الکترونیک تعطیل بشه بانکها برای ارئه سرویس به مردم باید چند نفر نیرو استخدام کنند؟
  • علی A1 ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    14 0
    این یک و خورده ای درصد هم به نظرم بانکی ها هستند
  • بی نام A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    5 0
    باید بانکها را اقدام و مسوولان آنها را عوض کرد شاید فرجی بشود وگرنه همین الآن هم 24 ساعته ضرر میدن
  • بی نام A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    11 1
    ببینم قبلا که سیستم پرداخت ودریافت، الکترونیک نبود ؛ برای صدور هر سند وجهی از مراجعه کننده پرداخت میشد؟ که حالا باتوجه به کاهش هزینه های استهلاک اسکناس وتسهیل در ارائه خدمات وصرفه جویی در هزینه های جاری بانک از جمله نیروی انسانی ودیگر هزینه های مرتبط ، این هزینه به دریافت کنندگان خدمات بانکی تحمیل بشه ؟اگر اینطوره ما اصلا نیازی به اینگونه خدمات بانکی نداریم ، وبه عبارتی ازطلا گشتن پشیمان گشته ایم مرحمت فرموده مارامس کنید.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    10 0
    آقا من تو یکی از همین شرکتهای دستگاه های پز کار میکنم.شاپرک عین خوره افتاده جون مردم و میخواد یک در آمد حسابی برای خودش به دست بیاره.همین الانش پذیرنده ها که ما باهاشون در ارتباطیم میگن اگه کارمزد بگیرن دستگاه هامون رو جمع میکنیم و اگه این اتفاق بیفته خسارت سنگینی به شرکتها و بانک مرکزی وارد میشه.اینم شک نکنید که مغازه دار حاضر نیست این پول رو از جیبش بره پس میکشه رو قیمت کالا هاش و تین خریداران بدبخت هستند کخ طبق معمول باید جور زیاده خواهی های بانک مرکزی و کاسبها را بکشد.کلا تاثیرات بدی روی نقل و انتقال پول میزاره. و باعث گرایش مردم به عابر بانکها برای گرفتن پول نقد و به طبع آن کم شدن هجم پول در بانکها و حتی کپبود پول نقد در بانکها خواهد شد
  • بی نام IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    5 0
    بايد اين سوال پرسيد اين هزاران ميليارد كه هنگام استفاده از دستگاه كارت خان ،با تاخير 12 الي 24 ساعت به حساب صاحب دستگاه ميشينه سودش كجا ميره ؟؟چي ميشه ؟ بعدم با اينكار دوباره استفاده از اسكناس بيشتر ميشه و الا نه مردم نه فروشنده كه زير بار كارمزد كه نميرن
  • امین US ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    6 0
    اینجوری که داره پیش میره چند وقت دیگه اگه از جلوی بانک هم رد بشیم به دلیل نگاه کردن به ساختمان بانک ازمون کارمزد میگیرن
  • حميد A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    4 0
    دولت الكترو نيك يعني همين اين همه پول مردم توي اين بانك ها هست و بانك ها بابت آن دارند سود 28 و بيشتر از همين مردم مي گيرند باز ميخوان از دستگاه هاي خريد هم پول بگيرند رو كه نيست سنگ پاي قزوينه
  • بی نام IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    3 0
    طبیعتا بانک ها باید این هزینه رو بر عهده بگیرند، به علت اینکه پول های نقد مردم رو رد اختیار دارن و به خاطر این مساله کوچکترین خدمتی هم ارائه نمیدن، موسسات قرض الحسنه ایی هستن که 90 الی 95 درصد پول مردم رو به اونها وام میدن اون هم 4 درصد 12 ساله یعنی اینکه کارشون حساب کتاب داره بر خلاف بانک ها، ولی بانک ها وام نمیدن اگر هم بدن با سودهای کلان و .... ، این صنعت هم مثل صنعت خودرو اصلا به فکر مشتریانش نیست ولی خدا رو شکر جایگزین هایی وجود داره
  • محمد احمدی A1 ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    5 0
    بانک ها سود پولی رو که تو حساب های اعتباری و عابر بانک های مردم هست رو محاسبه و روز شمار به حسابشون واریز کنه" بعدش مشکلی نیست"هزینه استفاده از خدمات الکترونیک رو هم از مشتریاش بگیره
  • من A1 ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    0 4
    دوستانی که این نظرات را می دهند یک و نیم در صد هم حسابداری بلد نیستند فقط یک عده ای هستند عین زمان قاجار به جان صنعت خودرو و بانک ها افتادند تا جای پای شرکت ها و بانک های خارجی را محکم کنند دوست گرامی در سرزمین گل و بلبل وقتی اشتباهی الکترونیک رخ می دهد بسیاری از دوستان پول اشتباه واریزی را دیگر پس نمی دهند پس باید واریز ها غیر انی شود البته برخلاف دنیا و همچنین اصلا دوستان توجه ندارند که در هر عمل حسابداری همراه سود ضرر به علاوه هزینه و دارایی هم وجود دارد شما فکر می کنی سود بانک ها از چه طریقی تامین می شود سر بازارچه نیست که نزول بدهند و بی هیچ دلیلی سود بکشند روی ان اگر هزار روز هم پول در حساب باشد سودی برای بانک ندارد مگر انرا سرمایه گذاری کند یا وام بدهد
  • من A1 ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    0 11
    این دوستانی که هی سود سود می کنند بانک را با بازارچه و وام را با پول نزول اشتباه گرفته اند هر پولی در بانک سرفصلی دارد گاهی برای یک پول تا صد سال هم سودی در نظر گرفته نمی شود ضمن اینکه این طور نیست که هر کسی وام می گیرد سر موقع تسویه می کند نه هزار تا مکافات دارد البته این تقصیر دولت و البته تقصیر قوه قضاییه است زیرا برای وصول یک وام اگر ظهر زنگ بزنیم و طرف خواب باشد و شکایت کند بانک مزاحم است در دادگاه بانک محکوم است ولی در امریکا دو نفر را بانک اجیر می کند عین بازار خودمان گوش طرف را ده شب می پیچانند با تیپا می اندازند از خانه بیرون نه تنها باید برای خدمات الکترونیک هزینه داد بلکه باید دولت راهکاری را تعبیه کند تا مطالبات معوق بلافاصله وصول الکترونیک شود مثلا بیاید رو قبض اب اب طرف قطع شود
    • بی نام A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
      2 0
      عزیز من ، وقتی با الکترونیکی شدن بانکداری هزینه بانک کم میشه ، نباید برای این خدمات هزینه دریافت کنه ، در نهایت هم خودش ضرر میکنه مردم روی به معاملات غیر الکترونیکی میارن
  • من A1 ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    0 3
    بزرگترین اشکال بانک در شعار مشتری مداری است که گاها با دوست مداری فامیل مداری همسایه مداری و گاها بقال نسیه سرکوچه مداری اشتباه گرفته می شود ما هم این موضوع را قبول داریم نمونه همین تفکر غلط در صنعت خودرو است یک زمانی اقایان گفتند تولید داخلی بیچاره صنعت خودرو خودش را به اب اتیش زد خودرو ملی تولید کرد بعد با سیاست غلط منطقه ازاد الان با یک چالش بزرگ روبرو است خودرو 100 میلیونی 30 میلیون وارد می شود و غولی مثل هیوندا بهترین محصولش ارزان در کنار پراید قرار می گیرد بعد هی بیچاره کارگر با این شیر پالمی با ریه داغون و کمر شکسته و پوک وقتی افزایش حقوق میخواهد می زنند تو سرش که مدیر عامل رفته دوبی برج ساخته و کل صنعت خودرو زیر سوال می رود
  • محمد احمدی IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    2 0
    جناب من خیلی پاچه خوار تشریف داری. منافعت به خطر افتاده که مثل اسفند رو آتیش بالا پایین میپری؟