ایسنا نوشت:کارشناسان نظامی روسیه صحت ویدیویی را که در آن روزنامه‌نگاران روس در سوریه به وسیله یک موشک‌ ضد تانک "تاو" آمریکایی هدف قرار می‌گیرند، تایید کردند. آنها می‌گویند این ویدئو نشان‌دهنده کمک‌های گسترده آمریکا به مخالفان مسلح سوری است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری راشا تودی، دو خبرنگار راشا تودی و یک فیلمبردار آن به همراه خبرنگار ایتارتاس در بیست و سوم نوامبر در مسیر یکی از شهر سوریه در 20 کیلومتری مرز ترکیه هدف حمله قرار گرفتند. یک موشک هدایت‌شونده تاو (TOW) دقیقا به کنار خودروی خبرنگاران روسیه اصابت کرد که در نتیجه آن سه تن به شدت زخمی شدند.

اخیرا یک پست ویدیویی با عنوان "جهادگران موشک تاو به سمت خبرنگاران شلیک کردند" از سوی یک شورشی سوری در فضای مجازی منتشر شده است. در این فیلم نشان داده می‌شود که گروهی از شورشیان سوری یک موشک تاو به سمت خودرو خبرنگاران شلیک می‌کنند.

تاو یک سامانه موشکی ضد تانک ساخت آمریکاست که برد آن بیش از چهار کیلومتر است و از سال 2014 مخفیانه در اختیار گروه های اپوزیسیون سوری قرار گرفته است.

چارلز شوئه‌بریج، تحلیلگر امنیتی و افسر اطلاعاتی سابق مبارزه با تروریسم در خصوص تصاویر و ویدیوی منتشر شده گفت: این قطعا یک سلاح آمریکایی‌ و موشک هدایت‌شونده تاو است و قطعا از سوی آمریکا و یا متحدان آن در خاورمیانه خصوصا عربستان در اختیار گروه‌های شورشی قرار گرفته است پس اصلا جای تعجب ندارد که چنین سلاح‌هایی در دست شورشیان سوری باشد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =