مهر نوشت:

یکی از مراجع تقلید شیعیان در پاسخ به استفتائی تأکید کرد: به مسئولان صدا وسيما توصيه مي‌كنم از بخش‌هائى كه متضمّن غنا و ساز و آواز و استعمال آلات طرب و مناظر مهيّج باشد اجتناب كنند.

متن استفتاء و پاسخ آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در خصوص وظیفه مسئولان صدا وسیما و وظیفه مردم در عمل و اجرای فریضیه امر به معروف ونهی از منکر در جامعه بدین شرح است:

بسمه تعالي

خدمت مرجع عاليقدر حضرت آيت الله العظمي صافي

با سلام و احترام؛

همان‌گونه كه مستحضريد يكي از مهم‌ترين عناصر تبليغي در جامعه، رسانه مخصوصاً تلويزيون مي‌باشد. تأثيري كه اين رسانه‌ي بسيار مهم در فرهنگ‌سازي و شكل‌دادن جامعه و اخلاق آن دارد، انكارناپذير است. صدا و سيماي کشور ما هم كه بايد در مقابل اين هجمه فرهنگي تمام قواي خود را بسيج نمايد و به مقابله با آنان اقدام نمايد - با همه تلاشي كه در اين راستا داشته است-، در اين جهاد فرهنگي دچار آسيب‌هايي شده است، ‌از جمله پخش سريال‌هاي خارجي با هنرپيشه‌هايي بي‌حجاب، استفاده از زن‌هاي با آرايش غلیظ جهت اجراي برنامه‌هاي زنده، پخش تصاوير ورزشي بانوان، پخش موسيقي‌هاي زننده و استفاده از آلات طرب و ده‌ها برنامه خلاف شرع ديگر ...

از شما مرجع عاليقدر تقاضا داريم وظيفه صدا و سيما و نيز وظيفه ما - مخاطبان اين رسانه- را نسبت به بي‌اعتنايي به احكام شرعي در این رسانه بيان فرماييد.

بسم الله الرحمن الرحيم

عليكم السلام و رحمة الله

از توجّه و احساس وظيفه شما نسبت به مسائل شرعي و التزام به احكام الهي تقدير و تشكر مي‌شود. اينجانب كراراً هر جا كه احساس وظيفه نموده‌ام تذكّر داده‌ام و بعداً هم انشاءالله به وظيفه خود عمل مي‌نمايم.

به مسئولان صدا وسيما توصيه مي‌كنم آنچه در چهارچوب تعاليم اسلامي موجب تقويت معرفت ديني و آگاهى افراد به ‌جريان‌هاى سياسى و دام‌هاى ابليسى و انحرافى دشمنان اسلام باشد و سبب شناخت بيشتر انسان نسبت به دين و زندگى سالم مي‌گردد و حسّ استقلال اسلامى و فروتن ‌نبودن در برابر كفار و مستكبرين را تقويت مي‌نمايد، حاكم نمايند و از بخش‌هائى كه متضمّن غنا و ساز و آواز و استعمال آلات طرب و مناظر مهيّج باشد اجتناب كنند.

مدیران چنين رسانه‌اي، وظيفه خطيري بر عهده دارند و لازم است با حضرات علمايي كه از شرع مقدّس و حلال و حرام الهي آگاهند، پيوسته در ارتباط باشند و از نظرات خيرخواهانه و دلسوزانه آنها تبعيت و استفاده نمايند.

و امّا مؤمنين و كساني كه مخاطب اين رسانه‌ها هستند در اينگونه موارد و در جاهاي ديگر كه احكام الهي مورد تعدّي قرار مي‌گيرد، نسبت به سهم خود وظيفه دارند كه به هر وسيله‌‌ ‌ممكن امر به معروف و نهي از منكر نمايند تا به حول و قوّه الهي گناهان و منكرات در جامعه اسلامي از بين برود.

خداوند همگان را در انجام وظايف ديني بخصوص امربمعروف و نهي از منكر موفق و سربلند بدارد.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375039

برچسب‌ها