ایرنا نوشت:

معاون اول رییس جمهوری با بیان این که دولت براساس اختیارات خود افزایش قیمت برق را تصویب و ابلاغ کرده است، گفت: دولت حق دارد در تمام مسایلی که ضرورت دارد مصوب و ابلاغ کند.

اسحاق جهانگیری روز شنبه در حاشیه چهاردهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان در جمع خبرنگاران افزود: مجلس در سال جاری اجازه افزایش 37 درصدی قیمت برق را داده بود که دولت برای مصارف خانگی و کشاورزی 10 درصد و برای سایر مصارف 20 درصد اعمال کرد.

وی ادامه داد: اظهارات یک نماینده مبنی بر غیرقانونی بودن اقدامات دولت ملاک عمل نیست و اگر مصوبه ای مغایر قانون شناخته شود رییس مجلس به صورت رسمی اعلام خواهد کرد.

44 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در 11 ماه

معاون اول رییس جمهوری در پاسخ به این سوال که به رغم تاکید بر وجود برند چرا شاهد برند مطرح ایرانی نیستیم، اظهارداشت: حرف درستی است که برند ایرانی نمی بینیم، بسیاری از تولیدات نه تنها در داخل کشور بلکه در بازارهای بین المللی مطرح است.

جهانگیری خاطرنشان کرد: کشور امروز به جایی رسیده است که در 11 ماه حدود 44 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشته ایم، این ها کالای تولید داخلی است و امروز در بازارهای بین المللی عرضه شده است.

وی تصریح کرد: انتظار و توان تولیدکنندگان ایرانی بیش از اینها است و ما مطمئن هستیم که با تلاش آنها قادر خواهیم بود تراز ارزی را بدون نفت کامل کنیم.

معاون اول رییس جمهوری همچنین در حوزه حمایت از حقوق مصرف کنندگان و سیاست های دولت اظهارداشت: حمایت از حقوق مصرف کنندگان یکی از سیاست های اصلی دولت است و بیش از آنچه برعهده دولت باشد برعهده بخش خصوصی است و دولت وظیفه نظارت دارد.

جهانگیری تصریح کرد: در آستانه سال جدید حتما این نظارت ها تشدید می شود و دستگاه های نظارتی به صورت جدی کار را دنبال خواهند کرد اما واحدهای تولیدی کشور به درجه ای از بلوغ رسیده اند که می دانند استمرار تولید به این است که مشتری آنها هم از نظر کیفیت و هم از نظر قیمت کالا مطمئن باشند.

وی ادامه داد: هر چه کیفیت بهتر و قیمت پایین تر باشد مناسب تر خواهد بود و برای این که این اتفاق رخ دهد تولید باید رقابتی باشد.

معاون اول رییس جمهوری به لایحه خروج از رکود اشاره کرد و گفت: دولت اسم این لایحه را حمایت از تولید رقابت پذیر انتخاب کرده بود و انگیزه ما این بود که تاکید کنیم تولیدی در کشور مستمر باشد که حتما رقابتی باشد.

جهانگیری خاطرنشان کرد: در حوزه رقابت است که ان شاء الله هم قیمت ها پایین می آید و هم کیفیت افزایش خواهد یافت.

چهاردهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان صبح شنبه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت به همت سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهران . ت... A1 ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
    13 1
    چرا دولت برای کاهش قیمت ها و یا حتی تثبیت قیمت ها از اختیاراتش استفاده نمی کند؟
  • l IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
    2 1
    یک شیب ملایم دیگه..برق واسه ما جنوبیا کا تابستون هم نزدیک هست خیلی لازم هست..باور کنید دیگه ملایمت و لطافتی ندارن این شیب ها:..
  • بی نام A1 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
    2 1
    برای افزایش پول برق آیا از مردم اجازه گرفته اید ، آیا مردم راضی هستند