ایرنا نوشت:

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پیامی به همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان از مردم و دستگاه های دولتی درخواست کرد تا محصولات داخلی مصرف کنند.

محمدرضا نعمت زاده روز یکشنبه در این پیام افزوده است: مصرف محصولات داخلی، باعث افزایش تقاضا و گسترده تر شدن بازار، ایجاد رقابت، افزایش کیفیت و جلوگیری از تشدید قیمت و در مواردی نیز باعث کاهش قیمت می شود.

وزیر صنعت در این پیام افزوده است: تحولات اقتصادی جهان طی سال های اخیر، مفاهیم تولید و مشتری مداری را چنان به یکدیگر نزدیک کرده که تولید مشتری محور به عنوان یکی از شاخص های تعیین کننده موفقیت و بقای بنگاه های اقتصادی شناخته شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان آنکه پیشرفت های علمی و فن آوری عصر حاضر، باعث گسترش اطلاعات و ارتباطات در کنار توسعه اقتصادی شده، ادامه داده است: این امر از یک سو به افزایش آگاهی مشتریان و از سویی دیگر به تولید مسئولیت پذیر به عنوان یک حرکت و تلاش برنامه ریزی شده از طرف تولیدکنندگان منجر شده است.

نعمت زاده اضافه کرد: در سالی که به ابتکار حضرت آیت الله خامنه ای رهبر فرزانه انقلاب به نام 'اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی' مزین شده و از طرفی همواره حمایت از تولید و مصرف کالا های داخلی، مورد تاکید مقام معظم رهبری و دولت می باشد، از مردم و دستگاه های دولتی درخواست می کنم تا محصولات داخلی را مصرف کنند.

وی اظهار داشت: از بنگاه های اقتصادی نیز انتظار دارم با برنامه ریزی، توجه به تحقیق و توسعه، مدیریت بهینه منابع، افزایش بهره وری، استفاده از ظرفیت های تولید و نیروهای انسانی تحصیلکرده و توانمند در راستای تولید مشتری پسند و صادرات محور حرکت کرده و محصولات خود را مطابق با استانداردهای بین المللی تولید و عرضه کنند و مطلوبیت مصرف کننده را در کیفیت و قیمت کالاها و خدمات عرضه شده، در نظر بگیرند.

نعمت زاده خاطرنشان کرد: البته در این راه نیازمند آموزش نیروی کار، اعمال سیستم های کنترل کیفی پیشرفته و پیاده سازی نظام اندازه گیری کیفیت کالا و خدمات هستند که عزمی ملی و حرکتی عمومی در راستای پیاده سازی فرهنگ مشتری مداری را طلب می کند.

وی تصریح کرده است: در این خصوص سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بهره گیری از تجارب گذشته و استفاده از شاخص هایی از جمله قیمت، کیفیت، خدمات پس از فروش، رضایت مشتریان، میزان بهره وری و میزان مصرف انرژی نسبت به ایجاد ساختار و نظام ارزیابی بنگاه های اقتصادی اقدام کرده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه به منظور شناخت حقوق مصرف کنندگان و نهادینه کردن رعایت این حقوق، پایه گذار روزی به نام 'روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان' در کشور بوده، افزوده است: از سال1380 هر ساله با برگزاری همایشی در این روز اقدام به تبیین و فرهنگ سازی رعایت حقوق مصرف کنندگان می کند.

نعمت زاده تاکید کرد: امسال در چهاردهمین سال برگزاری همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان، موجب خرسندی است که حمایت از حقوق مصرف کنندگان به عنوان یک فرهنگ تا حد قابل توجهی نهادینه شده و این امر در تقاضای بنگاه های اقتصادی و داوطلبی آنها برای ارزیابی عملکرد ظهور و بروز داشته است.

وی اظهار امیدواری کرد: این حضور و مشارکت موثر، مسیر حرکت بنگاه های اقتصادی را به سمت ارایه کالاها و خدمات مطلوب و با کیفیت و قیمت مناسب بیش از پیش هموار کند.

چهاردهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان صبح شنبه در سالن همایش های صدا و سیما در حال برگزاری است و قرار است اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری نیز در این مراسم سخنرانی کند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
    9 1
    فضا رقابتی: کالای داخلی کیفیت ندارد