الف نوشت:

مقامات سعودی از ورود بیش از یک میلیون و ۲۶۰ حاجی از کشورهای مختلف به عربستان تا روز سوم ذی الحجه خبر داده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، بر اساس این گزارش تعداد حجاجی که از ابتدای موسم حج تا پایان سوم ذی‌الحجه وارد سرزمین وحی شده‌اند به یک میلیون و ۲۶۳ هزار و ۴۶۱ نفر رسیده است و ورود حجاج همچنان ادامه دارد. ورود حجاج به این عربستان به این شکل بوده است که یک میلیون و ۱۹۱ هزار و ۱۴۳ نفر از راه هوایی، ۵۶ هزار و ۷۱۰ نفر از راه زمینی و ۱۳ هزار و ۶۰۸ نفر از راه دریایی وارد شده‌اند.

بر اساس این گزارش، آمار حجاج وارد شده از ابتدای موسم حج نشان‌دهنده کاهش تعداد حجاج نسبت به دوره مشابه سال گذشته به میزان دو درصد یعنی ۲۴ هزار و ۴۶۶ نفر است.

پیش‌بینی حضور ۳ میلیون حاجی در موسم حج

این گزارش اعلام می‌کند: مقامات سعودی پیش‌بینی کرده‌اند که سه میلیون حاجی از مناطق مختلف جهان برای ادای فریضه حج تمتع در مناسک حج امسال حضور یابند.در حالی است که ورود کاروان‌های حجاج از مناطق مختلف جهان به عربستان ادامه دارد، برآوردها به این اشاره می‌کند که حدود ۳ میلیون نفر به اماکن مقدسه در عربستان وارد شوند تا شعائر حج را از روز پنجشنبه این هفته از مشعر منا در روز ترویه آغاز کنند.

بر اساس گزارش خبرگزاری عربستان، فرماندهی نیروهای امنیتی حج سعودی از آمادگی کامل خود برای مقابله با تمام خطرات امنیتی در مکه مکرمه و مشاعر مقدسه درخلال موسم حج و توان خود برای دخالت فوری به منظور حفظ سلامت حجاج خبر داده است. در خصوص تنظیم و سازماندهی نماز در مسجدالحرام، چهار مسیر برای ورود حجاج به مسجدالحرام و مسیرهایی برای خروج از آن اختصاص یافته است.

در این گزارش آمده است: مقامات سعودی طی دو سال اخیر و امسال تصمیم گرفته‌اند تعداد حجاج داخل به میزان ۵۰ درصد و تعداد حجاج خارج به میزان ۲۰ درصد به خاطر اجرای طرح‌های توسعه کاهش یابد، با این حال هر ساله تعداد بسیار زیادی از داخل عربستان بدون داشتن مجوز حج در موسم حج شرکت می‌کنند که جمعیت آن‌ها بسیار بیشتر از حجاج قانونی است که این مساله مشکلات زیادی را برای حجاج کشورهای دیگر به وجود می‌آورد، هر چند مقامات سعودی اعلام کرده‌اند امسال تدابیر سختگیرانه‌تری برای جلوگیری از ورود افراد فاقد مجوز حج به مکه و مشاعر مقدسه اتخاذ کرده‌اند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 1100 IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    11 5
    به خود خدا قسم خدا همین جاست
  • ماهان A1 ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    5 2
    سلام وتسلیت به خاطر حادثه منا آخه دوست عزیز چه ربطی داره خدا همه جاهست حج هم یک واجب الهیه مثل نماز خوندن چراکمرنگش میکنیم این واجب الهی رو
    • دشمن GB ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
      2 0
      برو واجب الهی رو انجام بده...