انتخاب نوشت:

حمید پورمحمدی قائم مقام سابق بانک مرکزی دولت دهم و معاون برنامه ریزی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی دولت، می گوید بازداشت او در مورد فساد سه هزار میلیاردی، منجر به افزایش شدید قیمت دلار شده است.

وی می گوید: در تمام دولت دهم، این من بودم که مانع افزایش قیمت دلار بودم .

او می افزاید: اما وقتی که بازداشت شدم ، قیمت دلار از 900 تومان به 3 هزار و 600 تومان افزایش یافت.

معاون نوبخت در پاسخ به این سئوال که چرا امروز که نقشی مهم در دولت یازدهم دارید، قیمت دلار را پایین نمی آورید ، پاسخ به این سئوال را به آینده موکول کرد.

پورمحمدی همچنین ضمن متهم کردن جهرمی رییس سابق بانک صادرات می گوید: من از همان ابتدا به آقای بهمنی رییس وقت بانک مرکزی خرده می گرفتم که نباید ایشان رییس بانک صادرات می شد ، اما ایشان نیز می گفت من تحت فشار از سوی آقای رحیمی معاون اول احمدی نژاد هستم.

این درحالی است که خود پورمحمدی به عنوان معاون اقتصادی محمدرضا رحیمی معاون احمدی نژاد، در جلسات اقتصادی دولت دهم شرکت می کرد.

وی گفت: اساسا اقای جهرمی فردی با سوابق بانکی نبودند که بتوانند رییس یک بانک شوند.

او در پاسخ به این سئوال که خود شما چگونه از یک چهره ی عادی حقوقی به مقام ارشد اقتصادی و بانکی تبدیل شدید گفت: آقای صفدر حسینی لطف زیادی به ما داشتند.


وی که در جریان فساد سه هزار میلیاردی بازداشت شد تا امروز و حتی پس از اعدام مه آفرید و حکم 20 ساله زندان برادرش ، نه حکم منع تعقیب وی صادر شده و نه توضیحی در مورد سرنوشت این بازداشت جنجالی مقام ارشد اقتصادی دولت احمدی نژاد داده شده است.



1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =