خانه ملت نوشت:

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه طبق اعلام مسئولان وزارت کار، اکنون به صورت بی سر و صدا به 7 میلیون و پانصد هزار نفر سبد کالا تعلق می گیرد، گفت: دولت با تعیین سقف درآمدی برای خانوار ها یارانه پردرآمدها را حذف کند
احمد امیرآبادی فراهانی گفت : درخواست ما ازدولت، اجرای قانون است، در قانون بودجه سال 93 آمده که دولت یک سقف درآمدی برای خانوار تعیین و درآمد های بیشتر از آن را، از دریافت یارانه محروم کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: اما متاسفانه دولت تاکنون اقدام قابل توجهی را در راستای شناسایی و حذف اقشار مرفه از دریافت یارانه نقدی انجام نداده است.

او همچنین در رابطه با اقدامات صورت گرفته از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تخصیص سبد کالا به خانوارهای کم در آمد گفت: طبق اعلام مسئولان این وزارتخانه، اکنون به صورت بی سر و صدا به 7 میلیون و پانصد هزار نفر سبد کالا تعلق می گیرد، اما آنچه مهم است اینکه، طبق قانون سال 93 ،نباید به تمام افراد یارانه نقدی پرداخت می شد، در صورتیکه اکنون تمامی ثبت نام کنندگان، یارانه نقدی را با میزان ثابت دریافت می کنند.

عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس با انتقاد از اینکه پرداخت یارانه نقدی بدون تعیین سقف درآمدی است، گفت : قانون گذار این وظیفه را بر عهده دولت نهاده و دولت باید هر چه زودتر به فکر تعیین تکلیف این موضوع باشد، چرا که دیر یا زود باید اقشار مرفه از دریافت یارانه نقدی محروم و قانون به صورت کامل اجرا شود.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد A1 ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    44 4
    کسانیکه دم از قطع یارانه میزنند خواهان آشوب و التهاب جامعه هستند . چند سال از تخصیص یارانه گذشته است بد یا خوب اتفاقی نیافتاده حالا چه اصراری دارید یارانه ای که ارزش واقعی آن کمتر از پانزده هزار تومان شده را قطع کرده و تبعات غیر قابل پیش بینی آنرا به جامعه تحمیل کنید. تا ابد که یارانه نخواهید داد مطابق قانون زمانش محدود است و به زودی سر میرسد.
  • بی نام A1 ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    43 3
    اين اصراري كه بعضيها دارند نسبت به اينكه دولت را وارد قضيه حذف يارانه بگيران بكنند كاملا مشكوك است و بنظر ميرسد كه ميخواهند دولت را گرفتار نموده و خودشان از بالا تماشا نمايند.
  • اقتصادی US ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    10 23
    یارانه ها باید به بخشهای چون آموزش و پروش، درمان و پزشکی، علوم و تحقیقات و کشاورزی هچنین بخشهایی از صنعت تخصیص داده شود. پرداخت یارانه نقدی باید به اقشار کم درآمد و زیر خط فقر صورت پذیرد. والا پرداخت این چنینی یارانه نقدی به همه مردم فقط افزایش تورم، تنبلی و تن پروری، و نا برابری و نازضایتی جامعه را همراه خواهد داشت.
  • بی نام IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    8 2
    سبدی به ما کارگرها که نداده