رئیس سابق فراکسیون روحانیون مجلس معتقد است که جامعتین باید فراتر از بیست روحانی شاخصی باشد که در جامعه روحانیت مبارز تهران و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم فعالیت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی رهبر در گفتگو با خبرآنلاین در خصوص دیدار جامعتین با آیت الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: در اینکه جامعتین نقش سازنده و حسن نیت دارند و موثرهستند و در میان اصولگرایان از مقبولیت خوبی برخوردارند، تردیدی وجود ندارد اما نباید این مجموعه را محدود به بیست نفر دانست.

وی با بیان اینکه امروز هزاران روحانی معتقد به اصول و پیرو نظام در سراسر کشور حضور دارند، افزود: اگر چتر جامعتین(جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم) بر سر آن ها باشد و فراگیرترشود، می‌توانیم شاهد نقش آفرینی این ظرفیت عظیم در قالب همین تشکل روحانی باشیم.

رهبر خاطرنشان کرد: جامعه روحانیت مبارز که از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفته، محدود به جمع بیست نفره ای نبوده است بلکه ما شاهد فعالیت اعضای این مجموعه در قم، اصفهان، تهران ومشهد بوده ایم، از این رو، امروز نیز جامعه باید چتر فراگیری داشته باشد که بتواند روحانیت اصولگرا را بسیج کند.

نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس با اعتقاد براینکه لازم نیست در این مجموعه محوریت با فرد خاصی باشد بلکه باید از فرد فراتر برویم تاکید کرد: البته تصمیمات جمعی جامعتین بسیار راهگشاست.

وی همچنین با اشاره به ضرورت وحدت اصولگرایان در انتخابات آینده تاکید کرد: گروههای اصولگرا باید با سعه صدر، یکدیگر را تحمل کنند و از انتخابات گذشته که نتوانستند به وحدت رسیده و در آن پیروز شوند، درس عبرت بگیرند.

رهبر خاطرنشان کرد: البته ما این را قبول نداریم که درانتخابات خرداد92 اصلاح طلبان به پیروزی رسیدند و خود دکتر روحانی هم این ادعا را نداشته و ندارد و همواره پیروزی خود را در انتخابات ذیل شعار اعتدال گرایی تعریف کرده است در حالی که عده ای پیروزی روحانی در انتخابات را به نفع خود مصادره کرده و هنوز آن را پیروزی جریان اصلاح طلب قلمداد می کنند.

این نماینده سابق مجلس ادامه داد: شرط موفقیت اصولگرایان در انتخابات این است که آن ها عقلای قوم خود را جمع کنند و فکرشان را به هم نزدیک کنند در حالیکه نتیجه اختلاف این است که جریان های سیاسی غیر اصولگرا از جمله اصلاح طلبان وارد مجلس شوند؛هرچند که ما نسبت به اصلاح طلبان معتدل و معتقد به مبانی اصولی نظام حساسیتی نداریم.

عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: گروههای اصولگرا که در ایام انتخابات ریاست جمهوری چندشاخه شدند، باید در انتخابات آینده که وقت چندانی هم نمانده است با هم و در کنار یکدیگر باشند که در این زمینه اقدامات وحدت آفرین هم کسانی که در داخل مجلس فعلی هستند و هم کسانی که خارج از مجلس حضور دارند بسیار موثر و کارساز است و آن ها باید بر روی نقاط مشترک که همان روح واحد اصولگرایی است تاکید کرده و اختلافات جزئی خود را کم کنند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کاظم IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    136 9
    اصولگرایان اگر قرار بود درس بگیرند دو دهه ی پیش باید درس می گرفتند...
  • بی نام A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    107 4
    ایشون بهتره کمی هم در مورد آلودگی هوای اصفهان که داریم خفه میشیم صحبت کنند
  • بی نام A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    99 6
    بعد از کناره گیری عارف، آقای روحانی طی نامه ای خود را در انتخابات نماینده گفتمان "عقلانیت، اعتدال و اصلاحات" معرفی کرده و با آن شعار در انتخابات پیروز شدند. تاریخ نامه: 22 خرداد 92 حاج آقا قبل از اعلام موضع مبنی بر این که "ما این را قبول نداریم که درانتخابات خرداد92 اصلاح طلبان به پیروزی رسیدند و خود دکتر روحانی هم این ادعا را نداشته و ندارد" حداقل یه سر به ویکی پدیا بزنید لطفا
  • بی نام A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    22 0
    پس احتمالا عمه اينجانب به پيروزى رسيده
  • بی نام A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    18 1
    هر وقت اصول گراها مسئولیت حمایت همه جانبه از احمدی نژاد و مدیریت ویرانگرانه اش بر کشور را پذیرفتند آنگاه در ارتباط با رای اصلاح طلبان اظهار نظر کنند.
  • بی نام A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    13 0
    اگر تایید صلاحیت میشدند و رای نمیاوردند میشد اینو گفت.
  • منصور نوين IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    14 0
    مگر غير از روحاني كانديداي اصلاح طلب ديگه هم بين كانديدا ها وجود داشت كه مردم بتونن به او راي بدن كه پيروزي اصلاح طلبان قلمداد بشه؟
  • بی نام A1 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    12 0
    نه سال 92 حتما اصولگرایان به پیروزی رسیدند
  • حامد A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    14 0
    ه ه خندیدیم
  • یک رزمنده دفاع مقدس A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    11 0
    ظاهرا حاج آقا خیلی خودشان را قبول دارند .اما من بعنوان یک اصفهانی معتقدم مردم اصفهان اصلا تفکر ایشان را قبول ندارند بجز عده ای معدوداصولگرایان بهتر است دیگر برایس خود ونظام هزینه ایجاد نکنند چون در 8سال دولت پاکدستان که ثمره تفکر اصولگرایی بود به اندازه یک قرن برای کشور مسئله ایجاد کردند.البته مردم در خرداد 92 پاسخ آنهارادادند اگر بپذیرند که العاقل بالاشاره.
  • بی نام A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    14 0
    شاید آقای روحانی یک اصلاح طلب آنطور که ما می خواهیم نباشند ولی ایشان با رای اصلاح طلبان بدنه اصلاح طلبی کشور روی کار آمدند...حالا آقایان می توانند هر چقدر خواستند بگویند که انتخابات 92 پیروزی اصلاح طلبان نبوده است...حقیقت را که نمی شود قلب کرد
  • محمد A1 ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    16 0
    بله ، درست ميفرماييد كه اصلاح طلبان به پيروزي نرسيدند. دليلشم اين بود كه اصولا اصلاح طلبان نامزدي نداشتند كه به پيروزي برسند. شوراي محترم نگهبان در چند دوره اخير هر انتخاباتي از همان ابتدا ميدان رو براي پيروزي اصولگرايان خالي ميكنه و موضوع شفگت انگيز اينه كه اصولگرايان در اين ميدان خالي باز هم به پيروزي نميرسند.
  • حسین ایلام IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    14 0
    خوش بحالتون که خود را به خواب زدین.شما اصولگرایان اینقدر دروغگو هستید که در روز روشن پیروزی اصلاح طلبان را نادیده میگیرین
  • ناصر هشترودی A1 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    11 0
    اصولگرایان جز پذیرش شکست چاره ای دیگر در عرصه سیاست نخواهند داشت.
  • احمد IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    11 0
    شما با همین خیال باشید اگر روحانی اصلاح طلب نبود ولی دلیل رای اوردنش مقابل اصولگرایان ایستادنش و همراهی اصلاح طلبان بود
  • محمدرضانادی زاده A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    بهترنیست بجای این حرفا که هیچ مشکلی راحل نمیکنه آقای روحانی رابه عنوان رییس جمهورمردمی بپذیریم ودست به دست هم دهیم ودرحل مشکلات به دولت تدبیروامیدکمک کنیم