ایرنا نوشت:

'برنارد هوگان-هاو' رئیس پلیس انگلیس اعلام کرد: هر هفته دستکم پنج انگلیسی برای پیوستن به گروه 'داعش' به عراق و سوریه می روند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، وی روز سه شنبه همچنین افزود: پیشروی های سریع داعش در عراق و سوریه و حرکت کنونی آنها به سمت ترکیه، ترس و وحشتی نیست که به سرزمین های دور دست محدود شود.

وی افزود: ما می دانیم که بیش از 500 انگلیسی برای شرکت در جنگ، به سوریه و عراق عزیمت کرده اند و در حال حاضر تعدادی از آنها بازگشته اند و بسیاری نیز در ماه های آینده و احتمالا سال های آینده می خواهند به کشور بازگردند.

برنارد هوگان با بیان ا ینکه به طور متوسط هر هفته پنج انگلیسی به داعش می پیوندند، خاطرنشان کرد: این پنج نفر شاید از نظر تعداد به نظر زیاد نباشد اما وقتی به این بیاندیشیم که هر سال 250 نیروی جدید از کشور ما به داعش می پیوندد، یعنی تعداد آنها هر سال 50 درصد افزایش می یابد.

وی افزود: این ارقام، آمار حداقلی است و شاید افراد بسیاری نیز وجود داشته باشند که پیش از عزیمت به سوریه و عراق عازم کشور دیگری شوند؛ از آنجا که کشورهای ضعیف و مرزهای قابل نفود وجود دارد شناسایی آنها امکانپذیر نیست.

این مقام انگلیسی همچنین گفت: بازگشت این افراد به کشور با داشتن تجارب جنگی، خطری برای جامعه ما به شمار می رود.

«بوریس جانسون» شهردار لندن نیز پیش از این درمورد بازگشت تکفیری ها به انگلیس هشدار داده و گفته بود: نزدیک به 600 انگلیسی در کنار داعش قرار دارند که نیمی از آنها از اهالی لندن هستند.

آمریکا، انگلیس و برخی از کشورهای غربی و عربی منطقه که از حامیان تشکیل و تقویت داعش در کشورهای سوریه و عراق به شمار می روند، در پی جنایت های هولناک این گروه تروریستی، مدعی رهبری یک ائتلاف جهانی برای مقابله با داعش شده اند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =