۰ نفر
۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸

مهر نوشت:


جنگ افزارهایی که از پایان جنگ سرد تا کنون کسی آنها را در سوئد مشاهده نکرده بود مجددا از سوی ارتش این کشور به کار گرفته شده و در سواحل استکهلم مستقر شده اند.

به گزارش رویترز، شایعه حضور زیردریایی های خارجی در سواحل استکهلم موجب شده تا ارتش سوئد علاوه بر جستجو برای یافتن این زیر دریایی ها اقدام به استقرار گسترده کشتی، بالگرد و نیروی زمینی در سواحل استکهلم کند.

این جنگ افزارها در حالی در سواحل سوئد مستقر شده اند که از زمان پایان جنگ سرد تا کنون، هیچ یکی از شهروندان سوئد چنین تسلیحاتی را مشاهده نکرده است.

به نوشته رویترز، جستجو برای یافتن زیر دریایی های کشور خارجی در سواحل سوئد از روز جمعه آغاز شده و روز گذشته نیز کار استقرار جنگ افزارها در سواحل استکهلم شروع شد.

در زمان جنگ سرد کشور سوئد چندین بار از رصد زیردریایی های اتحاد جماهیر شوروی در سواحل خود خبر داده بود از همین رو ممکن است روسیه با توجه با تنش های خود با اتحادیه اروپا و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بر سر اوکراین، بار دیگر اقدام به اعزام زیردریایی ها خود به سمت کشورهای حوزه بالتیک و "نوردیک" که اغلب آنها عضو اتحادیه اروپا و ناتو هستند کرده باشد.

در همین رابطه چند روز قبل فنلاند نیروی دریایی روسیه را متهم کرد که برای کشتی های تحقیقاتی این کشور در آبهای بین المللی ایجاد مزاحمت کره است.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =