با وجود شیوع ابولا و ماندگاری کرونا در برخی کشورها و نگرانی از شیوع این بیماری ها در موسم حج، اما معاون مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر می گوید نگرانی و مشکل خاصی برای این دو بیماری در تمتع امسال وجود ندارد.

مینا افشار: هر روز سازمان بهداشت جهانی هشدارهای تازه ای درباره شیوع ابولا می دهد. در آخرین هشدار اعلام شد ۲۰ هزار نفر تاکنون به این بیماری مبتلا شده اند. ضمن اینکه این بیماری به کشورهای جدیدی هم وارد شده؛ کشورهای آفریقایی (اینجا را بخوانید)

از سوی دیگر بیماری کرونا هم در ۲۲ کشور دنیا شایع شده است. بیماری‌ای که بومی عربستان شده است. 

موسم حج اما در راه است و نگرانی از شیوع این دو بیماری و ورود به ایران هم قاعدتا وجود دارد. اما معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفته که نگرانی خاصی دراین باره وجود ندارد: خوشبختانه نگرانی و مشکل خاصی نسبت به  این دو بیماری در موسم حج نداریم. 

عادل مقصودی نژاد در مورد آخرین وضعیت پزشکی حج تمتع به فارس گفت: خوشبختانه ابولا در عربستان مشکل جدی به وجود نیاورده است و تنها یک مورد در جده مشاهده و کنترل شده است.

مقصودی نژاد گفت: عربستان اعلام کرد به 3 کشور آفریقایی که ابولا در آنها شایع است ویزا نمی دهد. از آنجایی که این بیماری از طریق ترشحات منتقل می شود، رعایت بهداشت فردی در میان حجاج می تواند موجب پیشگیری از ابتلا به کرونا و ابولا شود.

با این حال هنوز هشدارها برای ابولا وجود دارد. این بیماری در چهار کشور گینه، لیبریا، نیجریه و سیرالئون جان بیش از ۱۵۰۰ نفر را گرفته و بیش از ۳ هزار نفر را مبتلا کرده است. خطر کشندگی ویروس ابولا که درمانی برای آن پیدا نشده، بین ۵۰ تا ۹۰ درصد است. واکسن این بیماری بر روی حیوانات آزمایش شده و نتیجه آن رضایت بخش بوده است و مقامات بهداشتی آمریکا در صددند که واکسن ابولا را بر روی داوطلبان این کشور آزمایش کنند.

تب، خونریزی و اختلال شدید در سیستم عصبی بدن از علائم آلودگی به ویروس ابولاست. 

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • soheil IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    29 1
    بهتر ه امسال کسی به حج نره جون مردم مهمتره یا حج رفتن
    • بی نام IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
      6 3
      فعلا نگراني نداريم ولي اگر بيماري به كشورمون وارد شد ميتونيم يكم نگران بشيم.
  • بی نام A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    22 0
    نمیشه امسال مردم حج نرن و سال بعد برند . باور کنین خدا در همین نزدیکیست.
  • سیا IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    14 1
    الان مشکلی ندارید ، رفتند و با بیماری آمدند آنوقت میفهمید چه مشکلی دارید. اگر کسی در ایران در اثر انتقال از زایرن گرفت از شما به کجا باید شکایت کند ، که این موضوع را سرسری گرفته اید؟
  • بی نام IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    1 12
    همیشه در ایام حج و اواخر عمره هیئت پزشکی حج و زیارت که زیر نظر وزارت بهداشت و هلال احمر هستند با برجسته کردن بیماریهای شابع در دنیا سعی میکنند اولا سهمیه پزشکان جهت اعزام به حج را افزایش بدهند و از طرفی سعی میکنند توجه زائرین را به رعایت بهداشت جلب کنند در این سالها با انواع بیماریها در ایام حج مواجه بودیم انفولانرای مرغی و خوکی کرونا حالا هم ابولا ولی خدا رو شکر نه زائری از این بیماریها گرفت و نه ناقل ان بود عمره قبل هم که گفتند یک نفر در کرمان کرونا گرفته بازی بود با هماهنگی صدا و سیما برای عرض اندام و افزایش سهمیه پزشکان و پرستاران حالا تو خودت بقیه بازی رو پیش بینی کن
    • بی نام US ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
      3 0
      پيش بيني مي كنيم كه از رياض اين كامنتو گذاشتي چون فقط منفعت سعودي توش بود
  • علیرضا وهاب زاده IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    3 0
    ممنون از موضوع و نگارش بسیار زیباتون . اطلاع رسانی بسیار به موقع و مناسبیه