ایسنا نوشت:

وزیر بهداشت ضمن اشاره به نقش رسانه‌ها در تحقق اهداف نظام سلامت، گفت: جهت تحقق اهداف‌ نظام سلامت راهی طولانی پیش رو داریم و یکی از کارهای در دست اقدام، تولیت نظام سلامت است.

دکتر سیدحسن هاشمی در سی و هشتمین نشست افق رسانه که با محوریت رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه‌های دین، اخلاق، امید و آگاهی برگزار شد، گفت: در یک سال گذشته سازمان صدا و سیما همراه و پشتیبان ما در حوزه سلامت بوده است.

وی به تاثیر رسانه و تبلیغات در امور اجتماعی اشاره کرد و از رسانه ملی خواست در ارتقای سلامت اجتماعی به ویژه در بخش‌هایی نظیر کنترل مصرف دخانیات و چاقی به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کمک کند.

هاشمی به اهداف سند چشم انداز ۲۰ ساله اشاره و اضافه کرد: طبق این برنامه که تقریبا نیمی از آن گذشته است باید از نظر تولید علم، بهداشت و سلامت و عدالت و دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی در جایگاه اول منطقه باشیم. در قانون اساسی نیز تامین بیمه‌ها از درآمدهای عمومی از وظایف دولت است.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران در طول حیات خود موفقیت‌های بسیار زیادی داشته است؛ به طوری که در حوزه بهداشت و درمان ۹۵ درصد روستاییان و صد در صد افراد ساکن در شهرها به خدمات اولیه بهداشتی و درمانی دسترسی دارند. البته هنوز شرایط مطلوب نیست و اشکالات کار بی شمار است. به دنبال اقدامات انجام شده، امید به زندگی در زنان و مردان به ترتیب ۱۷ و ۱۵ سال افزایش داشته، مرگ و میر کودکان زیر ۵ سال و همچنین مرگ و میر مادران باردار به ترتیب از کاهش ۷۵ و ۹۰ درصدی برخوردار بوده است.

وزیر بهداشت ضمن اشاره به توان ایران در تولید دارو، افزود: در تولید دارو در کشور قدم‌های موثری برداشته شده است؛ به طوری که ۹۵ درصد داروهای کشور را در داخل تولید می‌کنیم و اگر مواد اولیه را مستثنی کنیم، حدود ۵۰ درصد داروها در داخل کشور تولید می‌شوند.

وی افزود: رسانه ملی به ویژه شبکه سلامت به فعالیت‌های وزارت بهداشت خوب پرداختند. البته این اقدامات باید به نحوی باشد که بهداشت در جامعه به مطالبه عمومی تبدیل شود.

هاشمی در ادامه صحبت‌هایش گفت: ما در وزارت بهداشت برای تحقق اهداف‌مان و رسیدن به قله‌ها راهی طولانی پیش رو داریم و یکی از کارهای در دست اقدام، تولیت نظام سلامت است. البته بحث بیمه‌ها تعیین تکلیف شده است و در این بین بحث رسانه و صدا و سیما، نقش شگرفی در آگاه بخشی مردم دارد.

وی با اشاره به حمایت‌های رییس جمهور از حوزه سلامت ادامه داد: از همان ابتدا یکی از بحث‌های مورد تاکید رییس جمهور بحث سلامت بود و ما باید بدانیم اگر قرار بود وضع سابق ادامه پیدا کند، بی‌تردید با مشکلات جدی روبرو می‌شدیم.

وزیر بهداشت افزود: در دوره قبل، ۴۰ درصد هزینه‌های مردم صرف مشکلات درمانی می‌شد که با همیاری مجلس، قوه قضاییه و تصمیم جدی دولت از نیمه اردیبهشت خدمات ما در این زمینه شروع شد و در همین ابتدای راه نیز به نتایج خوبی رسیده‌ایم.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    14 2
    که بیشترشون هم اثر ندارند
  • پیمان EU ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    4 6
    نود و پنج درصد از لحاظ ریالی یا تعدادی؟شرکتهای دارویی وارداتی مثل خوره به جان بیماران افتاده اند
  • عباس A1 ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    7 1
    چند درصد مواد اولیه تولید داخل هست؟
  • محمدرضا ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    1 1
    اقدام وزارت بهداشت در طرح تحول قابل تحسينه! اما اين تحول نيازمند بازنگرى در سيستم پزشك سالارى و توليت مديران متخصص و آموزش ديده رشته مديريت خدمات بهداشت و درمان مى باشد