قائم‌مقام رئیس سازمان صداوسیما در امور فناوری منصوب شد

رئیس سازمان صداوسیما در حکمی مهدی اخوان بهابادی را قائم‌مقام خود در امور فناوری و رسانه‌های نوین تعیین کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد سرافراز در حکمی اخوان بهابادی را به عنوان قائم‌مقام رئیس سازمان در امور فناوری و رسانه‌های نوین منصوب کرد. حکم رییس سازمان صداوسیما به این شرح است:

«جناب آقای دکتر مهدی اخوان بهابادی سلام علیکم - نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جناب‌عالی، به موجب این حکم به عنوان «قائم مقام رئیس سازمان در امور فناوری و رسانه‌های نوین» منصوب می‌شوید.

اینجانب ضمن تفویض اختیارات ریاست سازمان امر سیاستگذاری، هدایت و راهبری معاونت‌های «توسعه و فناوری رسانه» و «رسانه‌های مجازی» به جنابعالی، انتظار دارم با استناد به منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در پیوست حکم انتصاب اینجانب، با ایجاد آرایش رسانه‌ای کارآمد و موثر مبتنی بر رسانه‌های نوین، ارائه خدمات چند رسانه‌ای فراگیر فضای مجازی، تحکیم و افزایش مزیت‌های رقابتی رسانه ملی در فضای مجازی و سپهر رسانه‌ای کشور، ایجاد رسانه مکمل شبکه‌های موجود در فضای مجازی و بر بستر باند وسیع، باعث ترویج و اشاعه فرهنگ ایرانی- اسلامی و ارزش‌های ناب انقلاب اسلامی شوید.

همچنین تمرکز در سیاستگذاری، چابک‌سازی، کاهش تصدی‌گری، گذار از SD به HD، تکمیل زنجیره سیگنال‌رسانی پایدار و ایمن کشور، تکمیل فرایند دیجیتال‌سازی، پوشش حداکثری شبکه‌های رادیو تلویزیونی، ارتقای کیفیت صدا و تصویر، ایجاد زیرساخت‌های سخت و نرم‌افزاری مورد نیاز رسانه‌های نوین و ایجاد بستری به روز و کار آمد به منظور رساندن پیام رسانه ملی از جمله مسئولیت‌های جنابعالی در حوزه فناوری است.

از آنجا که استفاده از ظرفیت‌های داخل و خارج سازمان در زمینه تولید و ارائه خدمات و محتوا در حوزه رسانه‌های نوین، نیازمند تشکیل نهاد تنظیم مقررات مناسب است، ضروری است با تفکیک وظایف حاکمیتی از ماموریت‌های قابل برون‌سپاری و با استفاده از ظرفیت کارشناسی نخبگان و صاحبنظران و هماهنگی با اینجانب نسبت به تشکیل «نهاد تنظیم مقررات جامع ارائه خدمات صوت و تصویر فراگیر در رسانه‌های نوین» اقدام کنید تا ضمن حضور مبتکرانه، فعال و اثربخش، نظارت موثری بر ارائه این خدمات در فضای مجازی کشور صورت پذیرد.

همچنین به منظور یکپارچه‌سازی و هم‌افزایی فعالیت‌های مجازی و فناوری‌های ارتباطات و اطلاعات بخش‌های مختلف سازمان، لازم است شورایی تحت عنوان «شورایعالی رسانه‌های نوین» تشکیل دهید تا به عنوان نقطه کانونی سیاستگذاری، تصمیم‌گیری و هماهنگی در این حوزه عمل کند.

از خداوند متعال موفقیت شما را در پیشبرد اهداف و آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی و تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) خواهانم. محمد سرافراز، ریس سازمان صداوسیما»

بهابادی متولد 1357 است و از دانشجویان نخبه و برتر کنکور و دانشگاه‌های کشور در رشته مهندسی برق بوده است. وی دکترای این رشته را از دانشکده برق دانشگاه تهران در سال 1381 کسب کرده است.

از جمله عنوان‌های وی دبیری شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور است و از رهبر معظم انقلاب حکم عضویت حقیقی در شورای عالی فضای مجازی را دریافت کرده است.

عناوین رسمی بهابادی در سال‌های فعالیت در فضای اجرایی علمی کشور به شرح زیر است:

- سرپرست مرکز تحقیقات مخابرات ایران

- معاون آموزش ، پژوهش و امور بین الملل وزیر ارتباطات

- عضو هیئت علمی دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران

- قائم مقام وزیر ارتباطات در فناوری و امور بین الملل

- دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور

- عضو هیئت امنای پژوهشکده فضایی کشور

- عضو ستاد توسعه هوا - فضای کشور (وابسته به معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری)

- مدیر مسئول مجله بین المللی علمی پژوهشی ارتباطات و فناوری اطلاعات

- رئیس پنجمین کنفرانس بین المللی مخابرات IST2010

- انتصاب به عنوان عضو حقیقی شورایعالی فضای مجازی از طرف مقام معظم رهبری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 385912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    14 0
    اکثر این انتسابها از شواری عالی فضای مجازی ،انجام گرفته، باتوجه به شرایط فضای مجازی محدودیتها در سالهای اخیر،سوالی که پیش میاد این که آیا صداوسیما تحول پیدا میکنه و رسانه ملی میشه یا به روند قبل خودش ادامه میده؟؟خواهش میکنم از رسانه ها این موضوع بررسی کنند.
  • بی نام A1 ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    15 4
    آقای اخوان، انسان مودب ، اخلاقمدار ، باهوش و در حوزه تخصصی خویش توانمند است ولی متاسفانه از لحاظ سیاسی با 90درصد مردم ، اختلاف اساسی و بنیادی دارد .
  • بی نام IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    12 0
    24 سالگی دکتری گرفته؟