۰ نفر
۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۴
چه کسی شهردار موردنظردولت است؟

صحبت های اکبر ترکان مشاور ارشد رییس جمهور و دو وزیر بهداشت و فرهنگ باعث شده است تا این روزها گمانه زنی هایی در مورد شهردار موردنظر دولت صورت گیرد.

حضور اکبر ترکان مشاور ارشد حسن روحانی در جلسه شورای شهر تهران و دفاع از عملکرد قالیباف و بی‌نظیر خواندن قدرت اجرایی وی را بسیاری اولین نشانه ای از تمایل دولت به اعضای شورای شهر برای حمایت دولت منتخب از تداوم مدیریت قالیباف در شهر تهران در دوره آینده می دانند.
مطمئنا این که هماهنگی بین دولت و شهرداری تهران می تواند به بهبود خدمات به مردم شهر تهران کمک کند دیگر برای کسی جای اما و اگر ندارد ،هنوز هیچکس اختلافات دولت قبل با شهرداری به خصوص د ررابطه با مترو و مشکلاتی که پیش آمد و در نهایت به استعفای محسن هاشمی از مترو انجامید را از خاطر نبرده است .اما اگر قرار است این هماهنگی با حمایت از کاندیدای خاصی برای شهرداری باشد باید به چه صورت و با چه مکانیسمی انجام شود ؟اما اگر قرار بر این است که دولت از هیچ کاندیدای حمایت نکند چرا دو وزیر دیگر حسن روحانی نیز به حمایت از قالیباف پرداختند و از عملکرد موفق وی در سال های اخیر تقدیر کردند؟
دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در چهاردهمین جلسه شورای راهبردی سلامت شهری ضمن تقدیر از اقدامات گسترده مدیریت شهری در زمینه ایجاد شبکه سلامت در پایتخت اظهار امیدواری کرد که با حضور دکتر قالیباف طی چهار سال اینده در مسند شهردار تهران فعالیت های سلامت محور شهرداری نیز ادامه یابد.
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در مراسم افتتاح استودیو موزه موسیقی ایران در جمع اهالی هنر و بزرگان موسیقی کشور با قدردانی از اقدامات شهردار تهران ، گفت: از دکتر قالیباف تشکر می کنم که در گسترش و در جهت پاسداری از این مرکز، حمایت و پشتیبانی کردند و با تلاش و کوشش و جدیتی که به خرج دادند ، مجموعه ای آبرومند به پا داشتند.
وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی همچنین تاکید کرد : بدون هر گونه شائبه ای از دکتر قالیباف تشکر می کنم که در طول خدمت خود توجه خاصی به مسائل فرهنگی و هنری ابراز داشته اند به طوری که بسیاری از فرهنگسراهایی که امروز در جای جای تهران می بینیم ، پایگاه فرهیختگان و هنرمندان کشور است و مجموعه آثار فرهنگی و هنری که بازسازی کرده اند، همه جای تقدیر و تشکر دارد.
وی ابراز امیدواری کرد که مردم تهران در دوره جدید، همچنان از خدمات دکتر قالیباف بهره مند باشند و همکاری نزدیکی میان اهالی فرهنگ و هنر ، وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری برقرار باشد تا دست در دست هم ، غافله را به پیش برند و اهالی فرهنگ و هنر و مردم نشاط جدیدی پیدا کنند.
اما باید این حمایت ها را حمایت دولت از شهرداری قالیباف به حساب آورد ؟  ویا اساسا دولت می تواند و یا اصلا باید در انتخاب شهردار دخالتی داشته باشد؟ این سئوالی است که تا قبل از شروع شورای چهارم دولت باید به به آن پاسخ داده و موضع خود را مشخص کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 310939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    فقط قالیباف!
    • مهدی IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
      0 0
      قالیباف قربانی تند روی برخی اصولگریان شد والا مدیری بسیار قوی است در این هشت ساله عملکرد احمدی نژاد واصولگریان تمام مجموعه اصولگرا را زیر سوال بردند ومردم هم از این طیف به جد متنفر شدند این از نظر سنجی ها پیداست از امار مثبت ومنفی ولی کلا قالیباف مدیر توانمندی است زیاد هم تند رو نیست وبعضی از اصولگریان اورا ساکت فتنه میگفتند قالیباف باید از این طیف جدا شود حیف است چنین شخصی با این گروه جوش بخورد
  • بی نام A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    75 13
    به خدا دیگه ار دعواهای قالیباف و دولت خسته شدیم آقایان شورا بخاطر مردم و رای دهنده هاتون قسم تون میدم به خدا به مدیری که بتونه با دولت هماهنگ باشه رای دهید حالا هاشمی هم بود باشه ولی دعوا و جناح بازی بسه دیگه
  • بی نام IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    قالیباف شمال تهران و باغها را تخریب کرده و آنقدر مجوز تاسیس برج داده که دیگه تهران نفس اش بند اومده. کجا کار درست کرده؟ تونل توحید؟؟!!!
    • بی نام IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      26 11
      من موندم ما که تهران هستیم چرا خدمات قالیباف رو نمیبینیم زباله هر دو روز یه بار جمع میشه تونل توحید با 8 برابر بوجه ساختن و همیشه هم که ترافیک سنگین داره و کلی ادم توش مردن مترو و بی ار تی که توش جای نفس کشیدن نیست چه کار خاصی انجام داده قالیباف!؟
    • بی نام A1 ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      6 25
      برج سازی در زمان کرباسچی شروع شد و بیشترشون مربوط به قبل از قالیبافه
    • هیس A1 ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      10 24
      تونل توحید بزرگراه آزادگان تونل رسالت تونل صدر بزرگراه صدر پیشرفت مترو اتمام بزرگراههای همت حکیم نواب یادگار امام برج میلاد !! تا حالا تو تهران لبو باقالی هم نخوردی براش نسخه تجویز می کنی !!
  • بی نام IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    28 9
    هاشمی عشق هست
  • vadn A1 ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    35 6
    قالیباف نه... فقط یک شهردار قوی اصلاح طلب
  • عاشق ایران A1 ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    27 5
    اقای هاشمی به دلیل استفاده از نخبگان و افراد متخصص و همچنین دیدگاه های خوب خود بهترین گزینه است امیدوارم تهران شاهد تحولات خوبی با حضور ایشان شود در حال حاضر مشکلات شهری بسیار زیاد است و هنوز حق شهروندی ادا نشده است شهرداری دارای درامد بسیار زیادی است ولی تا کنون که درست خرج نکرده است گاهی یک پیاده رو را چندین بار کنده و پر می کنند ؟! البته خدمات ارزنده هم داشته است ولی مردم تهران باید استاندارهایشان را بالاتر ببرند برای مثال برخی از اتوبوس های فعلی شایسته مردم ایران نیست و در زمستان سرد و در تابستان گرم است راستی چرا ؟ انهم با افزایش 100% قیمت بلیط !
  • بی نام A1 ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    21 7
    به هر حال انتخاب شهردار برای بیش از دو دوره متوالی(دوساله) قانونی نیست.
    • مهرداد A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      2 5
      خوشم میاد بدون اینکه از موضوعی اطلاع داشته باشی نظر میدی.
  • سهرابی IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    7 15
    دکتر حسین علایی مدیری لایق و گزینه ی مورد اجماع دو طیف شورای شهر
    • بی نام A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      0 0
      آنها که منفی دادند برن در مورد این مرد تحقیق کنند . امتیازات هاشمی ضربدر 10 میشود حسین علایی
  • بی نام IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    14 5
    شما خانم اطلاعات از مدیرت شهری نمی دانم در چه سطحی است اما می دانم که اقای قالیباف گزینه مناسبی نیست بهتر است فردی در راس کار قرار گیرد که درس این اار را خوانده ه این که خلبان را یاد گرفته تا پیاده راه کردن خیابانها وتصمیمات غلط دیگر را شاهد نباشیم معضل شهر تهران نبود بزرگراه امام علی بود چون در طرح تفضیلی فرمان فرما در رژیم ساق فقط به گسترش شهر در راستای شرقی غربی توجه شده بود اما که نشانه بارز ان خیابان انقلاب است امابا امدن بزرگراه امام علی کمی از مشکل ترافیکی کاسته شد ولی ایا شما میدانید پول پیمانکارها را دولت با تاخیر پرداخت میکند مثلا 5ساله این است که پروژه مثل امام علی یا پل صدر اجرا میشود یک تونل تهران ممکن است نیمه کاره بماند حال این مدیریت است
  • بی نام IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    5 7
    به نظر ميرسد دولت (اصلاح طلبان + اعتدال گرابان) از همان تاكتيك انتخابات رياست جمهوري استفاده خواهند كرد . آنها محسن هاشمي و 14 رايي كه پشت سر وي قرار دارد را به عنوان آلترناتيو قاليباف قرار دادند تا با كناره گيري هاشمي و راي اجماعي كه به حساب قاليباف ريخته خواهد شد خواستگاه راي قاليباف را نه اصولگرايان بلكه به توافق طيف اصلاحات تبديل كنند ، آنها با رياست مسجدجامعي مي توانند به خوبي قاليباف را براي رفع نقاط منفي كارنامه اش ياري كنند ، اصلاح طلبان هم به خوبي مي دانند كه اسم هاشمي براي شهرداري مشكل ساز خواهد شد و نهادهايي خارج از شوراي شهر براي ناكامي شهردار كارشكني خواهند كرد . رياست دوباره هاشمي بر مترو و تمركز امكانات و بودجه شهرداري بر روي مترو بهترين اتفاق خواهد بود
  • بی نام IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    10 3
    آیا میتوان به صرف انجام پروژه های متعدد دلیل موفقیت دانست.نگاه صرفا انتخاباتی به پروژه های تهران نگاهی شهروند مدار است؟ پروژه ای با ضرب الجل انهم در نزدیکی انتخابات میتواند حاکی از هزینه هایی گزاف بر تهران باشد. آیا در آماده سازی طرح تفصیلی تاخیری صورت نگرفت؟ آیا روند تخریبی باغات علی رغم ممنوعیت که متاسفانه اپیدمی شهرداران قبلی بود ادامه نیافت؟ آیا حتی به طرح تفصیلی پایبندی صورت گرفت؟
  • محمد IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    7 21
    سلام. قاليباف هر چي باشه خيلي بعض پسر هاشمي است.
  • بی نام IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    2 7
    قالیباف خیلی خوب کار کرده. خواهش میکنم بمونه
  • بی نام IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    4 0
    آقا این خبر تکذیب شد خسته نباشید!
  • بی نام A1 ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    0 0
    روحانی مچکریم
  • بی نام A1 ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    کرباسچیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
  • مردم IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    0 0
    شايد به ظاهر هاشمي سابقه ي خوبي داشته در مترو ولي خصوصي سازي ها و اخراج كارمندان دولتي و تاسيس شركتهاي خصوصي بيشماري كه خود ايشون سهامدار آنها هستند فقط و فقط باعث برده داري مدرن و سرمايه داري شده. اگر باور نداريد چند روز تحقيق كنيد ببينيد ايشون چندتا شركت خصوصيي همكار با مترو تاسيس كردند! لطفا مردم عادي تهران كه از سابقه ي واقعي هاشمي در مترو خبر ندارند ذوق زده نشن!