۰ نفر
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۲

آنجلینا جولی بازیگر و کارگردان مشهور هالییود چند وقتی است که برای رهایی از احتمال بالایی سرطان به دنبال راه حلی بوده است و بالاخره آن را یافته است او امروز در روزنامه نیویورک تایمز یاداشتی نوشته است و از مبارزه اش با این بیماری گفته است.

"مادرم از بیماری سرطان مرد در 56 سالگی البته اوآنقدر فرصت داشت تا اولین نوه اش را ببیند و اورا در آغوش بگیرد اما بقیه بچه های من هرگز این شانس را نداشتند تا او را ببینند و بدانند که تا چه حد او دوست داشتنی و جذاب بود.
ما اغلب در مورد " مادر مامان "صحبت می کنیم و خیلی وقت ها من خودم را در تلاش برای توضیح بیماری که او را از ما گرفت برای بچه ها می بینم و آن ها راجع به این که ممکن است چنین اتفاقی برای من هم بیافتد می پرسند و من همیشه می گویم که جای برای نگرانی نیست اما این واقعیت است ؛من ژن پر خطری به نام BRCA1 دارم که به طرز باورنکردنی خطر ابتلا من به سرطان سینه و تخمدان را افزایش می دهد .
دکتر من تشخیص داده است که من 87 درصد برای ابتلا به سرطان سینه و تا 50 درصد برای سرطان تخمدان ریسک دارم.
اگرچه که ریسک ابتلا به سرطان برای هر زنی می تواند متفاوت باشد وتنها بخشی از سرطان سنه ارثی و نتیجه یک جهش در ژن به ارث برده شده است و بطور متوسط ژن BRCAتا 65 درصدریسک ابتلا به سرطان را بالا می برد.
اول پذیرفتم که این واقعیت زندگی من است و تصمیم گرفتم تا جای که می توانم امکان ابتلا به این بیماری را پایین بیاورم و به همین دلیل به سراغ ماستکتومی پیشرفته رفتم اول به سراغ مبارزه با سرطان سینه رفتم چرا که امکان ابتلای من به سرطان سینه بیشتر از سرطان تخمدان بود و عمل جراحی هم پیچیده تر است .
در روز 27 آپریل من درمان دارویی سه ماهه ماستکتومی را به پایان رساندم در این مدت من توانستم که این موضوع را پنهان نگه دارم تا به کارم لطمه ای نزند.اما الان درباره اش می نویسم چرا که امیدوارم تا زنان دیگر هم بتوانند از تجربه های مفید من استفاده کنند سرطان هنوز کلمه ای است که می تواند ترس را به درون دلهای مردم بریزد و تولید یک حس عمیق ناتوانی کند.
پروسه درمانی من از 2 فوریه آغاز شد و دو هفته بعد من یک جراحی وسیع داشتم،جراحی که در آن بافت سینه ام برداشته شد ویک پرکننده جای آن قرار داده شداین جراحی 8 ساعت طول می کشد و وقتی به هوش می آیید حس فیلم های علمی و تخیلی را دارید اماچندین روز بعد از جراحی می توانید به زندگی عادی برگردید.
نه هفته بعد آخرین جراحی هم با پرکردن سینه با ایمپلنت به پایان رسید پیشرفت های بسیاری در این روش در چند سال گذشته وجود داشته و نتیجه عالی بود،
من می خواستم با نوشتن این تجربیات به دیگر زنان بگوییم تصمیم برای انجام عمل ماستکتومی تصمیم راحتی نیست اما من از این که چنین تصمیمی گرفتم بسیار خوشحالم احتمال ابتلا من به سرطان سینه از 87 درصد به 5 درصد رسیده است و حالا می توانم به بچه هایم بگوییم که دیگر لازم نیست وحشت از دست دادن من به دلیل ابتلا به سرطان سینه را داشته باشند
این اطمینان بخش است که آنها چیزی نمی بینند که برایشان ناراحت کننده باشد آن ها فقط جای زخم کوچکی می بینند و مادر همان مادری است که همیشه بوده است و آن ها می دانند که من دوستشان دارم و هر کاری بتوانم انجام می دهم تازنده بمانم و زمان بیشتری با آن ها باشم .
من حتی احساس نمی کنم که بخشی از زنانگی ام کم شده احساس می کنم قدرتمند شده ام چرا که انتخاب شجاعانه ای داشتم که به هیچ وجه زنانگی مرا کم نکرده است .
و البته خوشبختانه من همراهی مثل برد پیت دارم که همیشه حمایتم کرده است. برد در تمام مدت درمان و لحظات جراحی کنار من بود ما می دانستیم که این کار درستی است که برای خانواده انجام می دهیم و البته این تجربه ما را بهم نزدیکتر کرد .
من برای هر زنی که این متن را می خواند امیدوارم که این متن بتواند به شما کمک کند تا بدانید که شما باید انتخاب کنید. من می خواهم تمام زنان را به این کارتشویق کنم به خصوص اگر خانواده ای با امکان ابتلا بالا به سرطان سینه و تخمدان دارید به دنبال اطلاعات و پزشکی باشید وکارشناسانی که می توانند شما را کمک کنند، تا بتوانیدانتخاب آگاهانه داشته باشید.
سرطان سینه 458000 زن را در هر سال می کشد بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت در کشورهای با درآمد های پایین و متوسط تعداد بیشتر است چرا که در کشورهای پیشرفته زنان بیشتر می توانید به آزمایش ژنتیکی و به درمان پیشگیرانه نجات بخش دسترسی داشته باشند در جای که ما زندگی می کنیم هزینه تست ژن برکا 1 و برکا2 بیشتر از 3000 دلار است که البته زنان زیادی نمی توانند آن را پرداخت کنند.
من هم تصمیم گرفتم تا داستانم را پنهان نکنم چرا که زنان بسیاری هستند که زیر سایه ترسناک سرطان به زندگیشان ادامه می دهند و امید من این است که آن ها هم بتوانند تست های ژنتیکی بدهند و اگر ریسک بالای برای ابتلا به سرطان داشتند بدانند که می توانند گزینه خوبی انتخاب کنند،زندگی پر از مبارزه است و نباید از بعضی از آن ها ما رابترسانند چراکه می توانیم کنترلشان کنیم ."
نیویورک تایمز14 می
ترجمه:مریم صدرالادبایی

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 292998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    14 6
    واقعاً نویسنده خوبی هم هستند.
  • چوپان IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    26 4
    خدا صحت بده ان شاءالله...
  • بدون نام KR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    23 5
    دلم خيلي برايش سوخت، ولي صداقت و فداكاريش را تحسين مي كنم.
  • بدون نام IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    51 7
    در واقع مبارزه ای در کار نیست. قدرت پول و تخصص پزشکی است که مقابله میکند. یکی میگیرد و بعد 6 ماه میمیرد زیرا از مواد کنترل سرطان داخلی و بومی استفاده میکند یا از دستگاههای قدیمی و ضعیف درمان عمومی میشود و یکی میگیرد و میرود اسرائیل و انگلیس و المان از بافتهای سلول بنیادین و درمان ژنتیکی بهره میبرد و رهایی کامل می یابد. بستگی به پرداخت پول دارد نه مقاومت و امثال ان توسط فرد.
    • مخاطب A1 ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
      0 0
      آآآآآآآآآآی گفتی 90درصد پول 10درصد شانسه
  • بدون نام IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    28 3
    این زن مَرده!مردددددد
  • بدون نام IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    8 4
    البته اینجوری نگفتا ولی ترجمه تون خوب بود:)))))
  • بدون نام IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    23 2
    صحبت های خانم جولی بسیار مفید و واقع گرایانه بود.خدا به ایشان و تمام مادرها سلامتی دهد.
  • بدون نام IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    69 0
    لطفا نظر آقای فرج اله سلحشور را هم در این مورد جویا شوید
  • شیمان IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    46 2
    خدا همه مریض ها رو شفا بده دو تا از خاله های منم سرطان سینه دارن تو رو خدا واسشون دعا کنید
    • علی A1 ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
      11 0
      اینایی که منفی دادن علتش چیه؟ یعنی خدا مریض ها را شفا نده یا واسه خاله هاشون دعا نکنه
  • بدون نام IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    26 2
    واقعا آفرین بهش ... امیدوارم هیچ کسی هیچ جای دنیا با هر اعتقاد و آیینی که هست سرطان نگیرد
  • بدون نام IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    19 3
    انسان بزرگی هستی آدمی که حاضر شده به خاطر کمک به دیگران از جزئیات بد زندگی خصوصیش واسه دیگران تعریف کنه
  • بدون نام AE ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    26 7
    به آقای کارگردان ایرانی بگویید دیگر نگران نباشد ، این آنجلینا دیگه اون آنجلینا سابق نیست توبه کرده
  • setareh IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    29 3
    زناي بيچاره ي ما اخرين نفرايي هستن که از بيماريشون خبر ميشن! اينجا انگار همه از خود بيمار بيشتر حق دارن برا بيماري تصميم بگيرن به شعور ادم به اسم روحيه احترام نميذارن
  • بدون نام IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    11 4
    آفرین
  • مجید IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    15 3
    خیلی جرات داره
  • احسان US ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    22 2
    خدا همه ی مریض ها رو شفا بده ، مریضی خیلی بده ، مخصوصا با این هزینه های گزافش تو ایران.خدا برا کسی نیاره.
  • پژمان میرخان IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    40 16
    البته پزشکان معتقد هستند مسواک نزدن برد پیت هم تاثیر زیادی در این بیماری داشته است !!
  • بی نام IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    6 0
    واقعاً که آنجلینا در همه چی یک انسان به تمام معنا و یک زن شجاع است