آرمان نوشت:

از یک درب سبز عبور می‌کنی و صدای روضه به گوش ات می‌رسد تا مردد بشی و دوباره سوال کنی که اینجا نشست هفتگی انصار حزب‌ا... است؟ جلسه در یک زیرزمین برگزار شد. قریب به 30 نفر گردهم نشسته و به روایت عاشورا از زبان محمد اکرمی گوش می‌دهند. روایتی که از صحرای کربلا آغاز و به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کنونی خلاصه شد.

درددل‌هایی که همراه با تاکید بر نترس بودن آمران به معروف و ناهیان از منکر ادامه پیدا کرد تا در آخر مشخص شود که «انصاری‌های» ساکت برای خیزی بلندتر از گذشته آماده می‌شوند؛ آن هم دقیقا جایی که اکرمی سخن را به آنجا کشاند که «امر به معروف و نهی از منکر منحصر به حجاب و عفاف نیست بلکه به مسئولان نیز بسط پیدا می کند؛ مسئولانی که دردمند جامعه نیستند و برای هرکاری پول‌های هنگفت دریافت می‌کنند.»
خاطرات اکرمی وقتی جالب‌تر شد که او نه بر اساس مستندات که مبتنی بر خواب‌هایی بود که او شهدا را در آن دیده بود. به صراحت از هم صحبتی با شهدا سخن می‌گفت و ادعا داشت که فلان شهید به او گفته است هر هفته با امام خمینی(ره) نزد ائمه اطهار بوده و قرار است در جنگ موعود امام زمان در برابر سپاهیان کفر دوباره رجعت کند چون او شهید در راه امر به معروف و نهی از منکر بوده است».
اما حرف های اکرمی از جنس دیگری بود؛ جنسی از تاییدطلبی که بیشتر نه برای سرتکان دادن که برای گریه کردن حضار در میان کلماتش عیار می‌گرفت. وقتی حرف از خودش و سعید جلیلی شد او دوباره انصار حزب‌ا... را به مراجع تقلید گره زد و خودشان را ماحصل اساتیدی خواند که به قول خودش جایشان دیگر پر نخواهد شد و همین را دلیلی بر صحت حرف‌هایش می‌خواند.
ولی چکیده کلام او در ماجرای گشت ارشاد و ناهیان از منکر خلاصه می‌شد. جایی که در اعتراض به میانه‌روهای اصولگرایی و اصلاح‌طلبان در پی انتشار خبر ورود 4هزار موتور سوار به سطح شهر برای انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، گفت: «با این خبر چه غوغایی در شهر شد. انگار که چوب را در لانه زنبور کرده باشی همه سراسیمه شده‌اند. در حالی که اصلا یک تذکر لسانی نیازی به گشت ندارد . بله در شرایطی باید با پلیس تماس گرفت ولی در خیلی مواقع چنین فرصتی نیست با پلیس تماس گرفت و خود فرد لازم به مساله ورود کند. وقتی در یک شرایطی بحرانی امنیت یک خانم یا یک فرد به خطر بیفتد آیا می‌توان منتظر حضور چند دقیقه‌ای پلیس شد؟ ان‌شاا... سرخودتان می‌آید تا بفهمید که نهی از منکر و امر به معروف چیزی خوبی هست یا نه؟»
به گفته او در نهی از منکر ابتدا باید لحن ملایم را به کار برد تا فرد از نادانی خارج شود و در صورت نیاز و احتیاط تهدید یا زبان جدی به کار گرفته شود که البته همه امر به معروف و نهی از منکر منحصر به حجاب نیست بلکه باید در جامعه فراگیر باشد و حتی به مسئولان نیز بسط پیدا می‌کند؛ مسئولانی که دردمند جامعه نیستند و برای هرکاری پول‌های هنگفت دریافت می‌کنند».
با همه این اوصاف اما حرف‌های اکرمی در آخر به نوعی بازگشتی نه در سطح جامعه که به حوزه‌های سیاسی بود. به تعبیری این چنین تصور می‌شود که آنان فرصت را برای حضور در سطح جامعه فعلا مناسب ندیده و قصد حضور تک‌سواری در شهر را ندارد.

 

17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    69 0
    به این میگن جا زدن محترمانه
  • صباغی A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    19 1
    چرا نظرات مردم را نمی نویسید.از چی می ترسید؟
  • شمالی RO ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    0 6
    خانم یا آقای صباغی دیدی خبرآنلاین از چیزی ترس نداره . نظر شما را تمام و کمال منتشرکرد.