تسنیم نوشت: مدیرعامل ایران خودرو با اعلام اینکه ۸۰درصد این قرارداد پژو محرمانه نیست، قیمت گذاری محصولات جدید را تابع قوانین و بازار دانست.

هاشم یکه‌زارع امروز در نشست خبری که به منظور ارائه توضیحاتی در مورد همکاری‌های بین‌المللی ایران خودرو با شرکت‌های خودروساز خارجی برگزار شده بود، در پاسخ به پرسشی که وزیر صنعت گفته که سرمایه گذاران خارجی خواستار تعیین قیمت محصولات خود در بازار ایران به صورت رقابتی هستند آیا تصمیم جدیدی برای قیمت‌گذاری محصولات جدید پژو دربازار ایران گرفته شده است یا همانند گذشته شورای رقابت متولی تعیین قیمت این محصولات است اظهار داشت: قیمت گذاری محصولات جدید ربطی به قرارداد پژو ندارد. در سال آینده که روند تولید سه محصول جدید پژو در بازار ایران آغاز بشود قیمت‌گذاری آنها مشمول قوانین ناظر و حاکم بر شرایط بازار خواهد بود البته باید تأکید کنم فولکس و فیات در هیچ بازاری محصولات خود را به صورت دستوری تعیین نمی‌کنند بلکه مکانیزم بازار قیمت گذاری محصولات آنها را انجام می‌دهد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه اخیراً یکی از اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی گفته است که قرارداد پژو نهایی نشده و این شورا و ستاد اقتصاد مقاومتی باید در این رابطه نظر خود را اعلام کند آیا علاوه بر ستاد اقتصاد مقاومتی سازمان دیگری نیز قرار است در رابطه با قرارداد پژو اظهار نظر کند، افزود: تیمی 15 نفره در روند این قرارداد هماهنگی‌های لازم را با تمام بخش‌ها داشته است به نحوی که این قرارداد 200 صفحه‌ای تفاهم نامه نیست و به عنوان یک قرارداد امضا شده است.

مدیرعامل ایران خودرو تصریح کرد: البته 80 درصد این قرارداد محرمانه نیست و ما از تمام دستگاه‌هایی که می خواهند در مورد آن صحبت کنند استقبال کرده و هر اطلاعاتی که بخواهند در اختیار آنها خواهیم گذاشت.

یکه‌زارع در پاسخ به پرسش دیگری نعمت زاده معتقد است سرمایه‌گذاران خارجی شرط حضور در بازار ایران را تعیین قیمت‌های محصولات خود در بازار اعلام کرده‌اند گفت: این موضوع برای ما که جویندونچر هستیم صدق نمی‌کند حال ممکن است در سایر خودروسازان خارجی این شرط‌ها مطرح شود.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 507583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    21 0
    همون آش و همون کاسه کسی که سرش بی کلاه میمونه قطعا مردم هستن
    • بی نام A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
      2 0
      امیدوارم رنو و فیات حضور فعال تری تو بازار ایران داشته باشن و ماشین های میان رده مناسب در اختیار مردم قرار بدن. من یکی که دلم با پژو صاف نمی شه.