آیت الله صافی گلپایگانی از شورای عالی و مدیریت حوزه درخواست کرد کتاب های «شرح باب حادی عشر» و «شرح تجرید» را دوباره کتاب های درسی حوزه قرار دهند و طلاب عزیز را ترغیب و تشویق کنند تا آنها را بخوانند.

این مرجع تقلید امروز در دیدار با استادان علم کلام حوزه علمیه قم، در سخنانی با اشاره به این‌که در زمان‌های گذشته طلاب و علما، کتاب‌های کلامی را می‌خواندند و از نظر عقاید اسلامی از کتب دیگر بی نیاز می‌شدند عنوان کرد: یکی از آن کتاب‌ها، شرح باب حادی عشر و دیگری کتاب شرح تجرید بود که از کتاب‌های درسی حوزه‌ها بودند و اکثر آقایان اهل علم آنها را با دقّت می‌خواندند ولی متأسفانه الان این کتاب‌ها در حوزه کمتر خوانده می‌شوند.

وی در ادامه بیان کرد: از شورای عالی و مدیریت حوزه درخواست دارم که این دو کتاب را دوباره کتاب‌های درسی حوزه قرار دهند و طلاب عزیز را ترغیب و تشویق کنند تا آنها را بخوانند و از آنها از این دو کتاب امتحان گرفته شود.

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی یادآور شد: بحمدالله تعالی حوزه‌های ما کارهای خوب و مفید زیادی انجام می‌دهند و انتظار همه این است که بیشتر باید زحمت کشید و در این زمان حساس، به اسلام و مکتب خدمت کرد.

این مرجع تقلید با اشاره به خدمات علمای سلف و با ذکر خاطراتی از مجاهدت‌های آنان توضیح داد: مرحوم آیت الله العظمی حائری و آیت الله العظمی بروجردی اعلی الله مقامهما، همیشه توصیه می‌کردند که طلاب عزیز با احادیث بیشتر آشنا شوند و از کتاب‌های حدیثی بیشتر استفاده کنند. حیف است امروز به بعضی دروس اهمیت زیادی بدهیم ولی کتاب‌های روایی ما مهجور باشد.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =