تابش: روحانی جایگاه قانونی شورای نگهبان را محترم می داند/ رئیس جمهور مسئول اجرای قانون اساسی است

نماینده مردم اردکان در مجلس می گوید: تصور باطل گروههای تندرو اتکای به شورای نگهبان برای حذف کردن رقبای خود از صحنه انتخابات است.

محمدرضا تابش در گفتگو با خبرآنلاین با اشاره  به واکنش ها نسبت به اظهارات رئیس جمهور درباره وظیفه شورای نگهبان خاطرنشان کرد: دولت شعارهایی داده است که در عرصه داخلی باید به مرحله عمل درآید که از جمله این شعارها، فراهم آوردن زمینه مشارکت گسترده مردم در فرآیندهای تصمیم گیری به ویژه فرآیند انتخابات است.

وی افزود: رئیس جمهور نیز مسئولیت اجرای قانون اساسی را برعهده دارد و حرفی که می زند نشات گرفته از اصل قانون اساسی است.

تابش تاکید کرد: رئیس جمهور حرف خلاف قانون نزده است بلکه می گوید که شورای نگهبان وظیفه نظارت دارد و او هم رصد می کند که آیا قانون اساسی در کشور اجرا می شود یا نمی شود؟

این نماینده اصلاح طلب مجلس تصریح کرد: گروههای تندی که دیدشان به این است که شورای نگهبان در انتخابات وارد عمل شود و تصورشان این است که با اتکای به این شورا می توانند رقبای خود را حذف کنند و این تصور باطل را برجسته می کنند.

 وی افزود: این گروهها به دنبال استفاده از این موضوع برای دو قطبی کردن جامعه هستند که این امر ناخوشایند و خلاف مروت و انصاف است.

تابش تاکید کرد: جایگاه قانونی شورای نگهبان محترم است و خود رئیس جمهور نیز به این مطلب اذعان دارد اما در هر صورت معتقد است که طبق قانون، مجری انتخابات وزارت کشور و هیئت های اجرایی هستند.

  29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 450942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =