انصاف نیوز نوشت:

اکبر خوش کوشک که از دو سال پیش در فیسبوک به نام خود فعالیت دارد، چند روز پس از قصاص ریحانه جباری در پرونده‌ی قتل مرتضی سربندی، با اشاره به مصاحبه‌ای که گویا در این باره دارد، نوشت: همه‌ی این ماجرا را با تمام زوایا افشا خواهم کرد!

این عضو سابق وزارت اطلاعات در کامنتی درباره‌ی عدم رضایت خانواده‌ی سربندی که اعدام ریحانه جباری نوشت:

[در این شرایط] اگر رضایت می‌دادند مردم می‌گفتند که خانواده‌اش قبول کرده است که گناه انجام شده. این خانم دورغ‌گویی کرد، چهار ساعت بعد از به قتل رساندن مرحوم درسربندی در کلانتری نیلوفر قبول کرد و یک ساعت بعد قتل را به دوست و یا نامزدش موضوع را زنگ می زند و همان شب در مقابل دوستان صحنه را تشریح کرد.

بعدا بعضی از وکلا که قصد اقامت خارج داشتند به ایشان گفتند که تا آخر بگو که [مقتول] قصد تجاوز داشته است. کسی که 192 سانتیمتر قد داشت و قهرمان کاراته بود چرا از پشت چاقو خورده؟ مگر سجاده‌ی نماز خونین نبود؟ کسی که در سجده بوده و جباری در آن حالت ایشان را به قتل رسانده است ...

در مصاحبه [گفته] شده است، تا به حال صبر کردم، چون هم قاتل هم مقتول [دیگر حالا] نیستند. ایشان از دوستان نزدیک من و همکار من بود. ایشان بسیار اهل دین و دیانت بود. چون تا سال 72 در وزارت بود و بعد رفت دکترای خود را گرفت، خواستند آبروی اطلاعاتی‌ها را ببرند که این توطئه کشف شده و عامل این کار شناسایی شدند و بعد از این ماجرا دستگیر خواهند شد.

اگر آن زمان مصاحبه‌ام پخش می‌شد به نظرم بلکه تاثیر بد می‌گذاشت، و اگر یک درصد هم امکان داشت که رضایت بدهند، نمی دادند، بعدها می‌گفتند اینجانب موافق اعدام هستم. آخر از ساعت قتل این جریان را می دانم، [اما] تا الان به هیچ‌کس نمی‌گفتم.

خوش کوشک جمله‌ای را طوری نوشته که قسمت اول آن به هیچ وجه مفهوم نیست: «حالا انکلس به قتل ناگوار تشریح می کنند واقعا دردناک است و اما همه‌ی این ماجرا را با تمام زوایا افشا خواهم کرد».

وی همچنین درباره‌ی اعتراض برخی به حکم قصاص، در کامنتی می‌نویسد:

«جناب! حکم قصاص، در تورات و انجیل و قران آمده است و در همه‌ی دنیا قصاص هست، اما اکثرا تبدیل به از ٣٠ سال تا ١٥سال [زندان] رای می‌دهند. در کشور آمریکا تا عربستان قصاص هست. [البته] کسی هم دوستدار قصاص نیست، فرزند ایشان از [ریحانه] جباری خواست که در یک مصاحبه‌ی کوتاه در 8:30 شبکه‌ی دوم، بگوید که مساله تجاور نبود، بعد خانواده بگذرند، اما آنان که می‌خواستند بهره برداری کنند گفته بودند که تو قصاص نمی شوی و ایشان باور کرد. من یک سوال از شما دارم، آیا اگر خدای نکرده برای یکی از اعضای خانواده‌ی به هر دلیل این اتفاق افتاده بود شما می گذشتی که هم پدر خانواده را بکشند هم رضایت بدهند به آنها که توضیح دادم آبروی خانواده رفته؟

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383235

برچسب‌ها