تسنیم نوشت:

وزیر نفت عربستان با دفاع از تصمیم اوپک مبنی بر عدم کاهش تولید به رغم سقوط قیمت نفت، دلالان و عدم همکاری تولید کنندگان مهم بیرون از اوپک را مسئول کاهش شدید قیمت نفت دانست.

به نقل از رویترز، وزیر نفت عربستان روز شنبه از تصمیم اوپک مبنی بر عدم کاهش تولید به رغم سقوط قیمت نفت دفاع کرد و گفت، قیمت های فعلی به رشد اقتصادی جهان و افزایش تقاضا برای نفت کمک خواهد کرد، در حالی که کشورهای عربی از زیان قابل توجه در امان خواهند ماند.

علی النعیمی که در کنفرانسی در ابوظبی سخن می گفت، دلالان و عدم همکاری تولید کنندگان مهم بیرون از اوپک را مسئول کاهش شدید قیمت نفت دانست. این دومین بار در 3 روز گذشته است که وزیر نفت عربستان سخنانی بر زبان می راند که حکایت از عدم تغییر در سیاست تولید بزرگترین صادر کننده نفت جهان دارد. وی افزود: «من اطمینان دارم که بازار نفت بهبود خواهد یافت.»

النعیمی همچنین نقش داشتن مسائل سیاسی در راهبرد نفتی عربستان را رد کرد و گفت، کاهش قیمت نفت تاثیر «قابل توجه و عمده ای» بر عربستان یا دیگر اقتصاد های عربی ندارد.

در همین حال، سهیل بن محمد المزروعی، وزیر نفت امارات، یکی از متحدان نزدیک عربستان از همه تولید کنندگان نفت جهان خواست تا سال آینده تولید خود را افزایش ندهند. وی بدون ارائه توضیح بیشتر گفت، این به سرعت موجب تثبیت قیمت ها خواهد شد.

نعیمی در پاسخ به سوالی در مورد احتمال همکاری اعضای اوپک به عنوان کم هزینه ترین تولید کنندگان نفت و کشورهای غیر عضو گفت: «بهترین وضعیت برای همه این است که اجازه بدهیم کم هزینه ترین تولید کنندگان نفت تولید کنند.»

وی همچنین افزود، تصمیم اوپک در نهایت به اقتصاد جهانی کمک خواهد کرد. «قیمت های فعلی هیچ گونه سرمایه گذاری ای را در بخش انرژی تشویق نمی کند، اما موجب تحریک رشد اقتصاد جهانی خواهد شد و در نهایت منجر به افزایش تقاضای جهانی و کاهش رشد عرضه خواهد گردید.»

عادل عبدالمهدی، وزیر نفت عراق نیز گفت نیازی به نشست اضطراری اوپک نمی بیند، اما «باید منتظر بمانیم و ببینیم» که آیا اوپک تصمیم درستی در مورد عدم کاهش تولید گرفته است یا نه.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام GB ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    1 1
    هیچ کشور عربی آسیب نمی ببند.