ایسنا نوشت:

وزیر بهداشت در واکنش به اظهاراتی مبنی بر آلودگی آب تهران به نیتریت، گفت: دلیلی ندارد به مردم دروغ بگوییم، آب تهران سالم است.

دکتر سیدحسن هاشمی درباره اظهارات مطرح شده توسط یکی از اعضای شورای شهر مبنی بر آلودگی آب تهران به نیتریت، گفت: معاونت بهداشت وزارت بهداشت پاسخ این موضوع را پیش از این نیز داده است. چرا که قبلا هم عنوان شده بود بچه‌ای سه ماهه به دلیل مصرف آب جان خود را از دست داده است، سوال آن است که مگر کودک سه ماهه آب می‌نوشد؟ در هر حال آب تهران سالم است.

او گفت: به دنبال عملکردمان در بیش از یک سال گذشته نیز باید به این باور رسیده باشید که بنایمان آن است به هیچ وجه به مردم دروغ نگوییم، چرا که دوره ما هم مانند دیگر دوره‌ها موقتی است و پس از آن باید نسبت به عملکردمان پاسخگو باشیم. بنابراین چرا دروغ بگوییم، اگر موضوعی باشد حتما به مردم اطلاع می‌دهیم.

هاشمی گفت: به دنبال مطلبی که درباره نیتریت آب تهران در شورای شهر مطرح شد، دستور بررسی همه چاه‌ها را دادیم. از این همه چاه در سطح شهر و البته درست در زمانی که سطح آب سدها کاهش یافته بود و مجبور به برداشت از چاه‌ها بودند، میزان نیتریت تنها در سه حلقه چاه بیشتر از استاندارد بود که مراتب را به دکتر چیت‌چیان، وزیر نیرو انتقال دادیم و ایشان هم پیگیری کردند و همان جا به من گفتند که چاه را پلمپ کنند. حال اینکه ترساندن مردم و گفتن این صحبت‌ها چه دلیلی دارد باید از خود مطرح کنندگان چنین مسایلی پرسید.

او گفت: دلیلی ندارد ما بخواهیم خلاف موضوعی را به مردم بگوییم. از طرف دیگر اگر هم موردی هست که ما از آن اطلاع نداریم، عضو شورای شهر که اتفاقا پزشک است و همکار ما، می‌توانست طی تماسی به من یا وزیر نیرو موضوع را اطلاع دهد تا بررسی‌ها و اقدامات لازم را انجام دهیم. مگر کسی دلش می‌آید به مردم آسیب برساند؛ قطعا این طور نیست.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    25 17
    درود به وزير لايق و متعهد بهداشت مان كه هرجا خطايي ديده گوشزد كرده و شرافتش بر همگان ثابت شده . احتمالا اقاي حافظي تازه يادش افتاده گوشزد وزير بهداشت را به وزير نيرو ، علني كند .
  • رعنا1 A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    19 10
    متاسفم آقای وزیر همین
    • بی نام IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
      19 12
      چرا متاسفید ؛ آقای وزیر کاملا دست گفتند این اخبار نیتریت رو کسانی که میگن بایست ثابت کنند در کجا و چه زمانی نمونه برداری شده و میزان نیتریت چقدره ؟ ایا بلاتر از حد مجازه یا نه ؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    19 9
    این وزیر یک روز سونامی سرطان را انکار می کند یک روز پارازیت را یک روز فیلم های بیمارستانی را یک روز آب الوده را یک روز.....متاسفم...
  • مهدی A1 ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    9 14
    من به این وزیر لایقمون اعتماد دارم.اگر آلوده بود حتما می گفت آلوده است.مثل خیلی موضوعاتی دیگه ای که اومد و گفت.مثل داستان روغن پالم...
  • قاسم A1 ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    8 10
    عاشق صداقتتم
  • بی نام IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    3 4
    بهترین وزیر بهداشت انقلاب هست ، حتی راستی های تندرو اون رو قبول دارند بنده لااقل اگه نمی تونه جلوی چیزی رو بگیره لااقل اعلام رسمی می کنه که نخورید مثل لبنیات پرچرب و سوسیس و کالباس