وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اهتمام دولت تدبیر و امید و شخص رییس‌ جمهوری به ارتقای سطح سلامت و بهداشت جامعه گفت: در این دولت به دلیل برخورداری از انگیزه الهی و انسانی انتظار می‌رود بخش سلامت به سطح عالی ارتقاء پیدا کند و این کار نیازمند همکاری و همیاری مسئولانه همه دستگاه‌ها است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت و زیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اهتمام دولت تدبیر و امید و شخص رییس‌ جمهوری به ارتقای سطح سلامت و بهداشت جامعه گفت: در این دولت به دلیل برخورداری از انگیزه الهی و انسانی انتظار می‌رود بخش سلامت به سطح عالی ارتقاء پیدا کند و این کار نیازمند همکاری و همیاری مسئولانه همه دستگاه‌ها است.

 دکتر هاشمی چهارشنبه شب در نشست هم‌اندیشی مدیران ارشد دولت تدبیر و امید با ارایه گزارش و آماری از شاخص‌های حوزه سلامت در آغاز به کار دولت یازدهم و ارتقای این شاخص‌ها، گفت: در حالی که شاخص هزینه مستقیم از جیب مردم بالا بود و سالانه 700 هزار نفر به واسطه هزینه درمان زیر خطر فقر می‌رفتند و 8.5 تا 10 میلیون نفر حاشیه‌نشین به اطراف کلان‌ شهر‌ها اضافه شده بود، بواسطه تأکید رییس‌ جمهوری و اقدامات انجام شده شاهد ارتقای شاخص‌ها در این بخش ها و در حوزه سلامت هستیم.

وی گفت: طراحی طرح تحول سلامت 3 هفته بعد از برعهده گرفتن وزارت بهداشت آغاز شد و 9 بسته برای بخش درمان در نظر گرفته شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیمه نمودن همه ایرانی‌ها به گونه‌ای که 7 میلیون و 300 هزار نفر برای این منظور ثبت نام کردند و تاکنون 65 درصد آنها دفترچه دریافت کرده‌اند، کاهش پرداختی مردم که 37 درصد بوده و امروز به 8 درصد کاهش پیدا کرده است، افزایش دسترسی به اقلام دارویی، ماندگاری پزشکان در مناطق محروم ، ارتقای کیفیت هتلینگ در بیمارستان‌های دولتی، ارتقای کیفیت خدمات ویزیت سرپایی و رایگان شدن زایمان طبیعی از جمله محورهای نه گانه بسته درمان است.

دکتر هاشمی همچنین گفت: امروز 575 بیمارستان کشور مشمول طرح نوسازی شده و در این راستا 65 درصد پیشرفت داشته‌ایم.
وزیر بهداشت، درومان و آموزش پزشکی با بیان اینکه برای برنامه ملی تحول بهداشت در سال 93 جمعاً 6برنامه در قالب 8 پروژه تعریف شده است، گفت: تا پایان سال 2 هزار خانه بهداشت در مناطق محروم احداث می‌شود و خرید ملزومات تأمین 5 میلیون واکسن جدید و نیز تهیه اقلام دارویی و تأمین پزشک عمومی و کارشناس مامایی از جمله برنامه‌های است که مورد توجه قرار می‌گیرد.
وی خاطر نشان کرد: در بسته بهداشت همچنین به حاشیه‌نشینان شهرها که عمدتاً از خدمات بهداشتی محروم هستند توجه شده و امیدواریم در یکسال آینده سطح سلامت و بهداشت در این مناطق ارتقاء یابد.

دکتر هاشمی همچنین بازنگری ارزش نسبی خدمات و مراقبت‌های سلامت را مورد اشاره قرار داد و گفت: 2 هزار خدمت در بخش پزشکی وجود داشت که تعرفه نداشته است و این بعضاً فضای ناسالمی ایجاد کرده بود که به اخلاق پزشکی و رشته‌های پزشکی آسیب می‌زد و در وزارت بهداشت تلاش داریم این موضوع اصلاح شود و با اقداماتی که تاکنون شده است، شاهد بهبود شرایط هستیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در طی 6 سال قبل از دولت یازدهم نرخ خدمات پزشکی ثابت بود در حالی که تورم در این سال‌ها به شدت افزایش داشت و این موضوع حقوق پزشکان را نیز تضییع کرده بود که این روند هم در حال اصلاح است.
دکتر هاشمی تقویت تعامل بین بخشی در بهبود هر چه بیشتر شاخص‌های سلامت را مورد تأکید قرار داد و گفت: موضوع سلامت بدون همکاری و همیاری تمامی دستگاه‌ها بطور کامل موفق نیست و در دنیا چنین است که 20 درصد حوزه سلامت به عهده وزارت بهداشت و 80 درصد بین بخشی است و این میزان با توجه به انگیزه‌های بالای دولت تدبیر و امید در لزوم توجه به بخش سلامت باید ارتقاء بیشتری پیدا کند.

وی همچنین گفت: برای موفقیت در عرصه سلامت باید مشارکت هدفمند و آگاهانه مردم را در کنار همکاری مسئولانه وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مربوطه مورد توجه قرار داد و وزارت بهداشت در این راستا تاکنون 8 تفاهمنامه بین وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف به امضاء ‌رسانده است.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =