فارس نوشت:

کاغذی زیر برف پاکن ماشین خودنمایی می‌کند. روی آن شماره تماسی نوشته شده که اگر زنگ نزدید و پول پارک را ندهید جریمه می‌شوید.

از ترس جریمه زنگ می‌زنید. پارکبان که البته خودش را اینگونه معرفی می‌کند با موتور سر می‌رسد پول و قبض را می‌گیرد و می‌رود. بعد طی تماس با مسئولان شهری متوجه می‌شوید اصلا پارک آن محدوده تحت پوشش شهرداری نیست.

کلان شهر تهران با 10 میلیون جمعیت و مساحت بیش از 20 هزار کیلومتر مربع جز یکی از پایتخت‌های بزرگ دنیاست.جابجایی بیش از 2 میلیون مسافر شهری نیازمند وجود مدیریت سیستم حمل و نقل است. کمبود جا برای پارک خودرو و تکمیل نبودن سیستم حمل و نقل عمومی یکی از معضلات اساسی کلان شهر تهران است.

پیدا کردن جای پارک به شانس بر می گردد و گاهی اوقات باید بیش از 30 دقیقه زمان صرف کنید تا محلی برای پارک خودرو پیدا کنید.

حال اگر در این پروسه با پارکبان مواجه شوید و برایتان محلی در نظر بگیرد خیلی خوشحال می شوید ولی همین موضوع هم دردسرهای خاص خود را دارد و معلوم نیست این پارکبان متعلق به شهرداری است یا خیر؟ اصلا قبض های که صادر می کند برای کجاست؟

در برخی از محورهای حاشیه ای شهر اتفاقات جالبی رخ می دهد. وقتی خودرویتان را پارک کرده اید و به دنبال کار ی رفته اید وقتی باز می گردید با برگه ای مواجه می شوید که شماره موبایلی روی آن نوشته شده و از شما می خواهند برای پرداخت نیش ترمز و توقف چند دقیقه ای پول پرداخت کنید.

این قبض شبیه قبض پارک بان های واقعی است و اصلاً مو نمی زد حتی زیر آن شماره شکایات هم ثبت شده و بسیار واقعی به نظر می رسد.

یکی از شهروندان در این باره گفت: روز گذشته برای خرید رفته بودم. خودرویم را کنار خیابان پارک کردم. وقتی برگشتم دیدم برگه ای زیر برف پاکن است و روی آن نوشته شده که برای پرداخت هزینه پارک با این شماره موبایل تماس بگیرید.

این خانم ادامه داد: وقتی به آن شماره زنگ زدم در دسترس نبود. امروز دوباره زنگ زدم چرا که روی برگه نوشته بود اگر پول ندهید جریمه می شوید، آقایی تلفن را جواب داد و گفت: اشکالی ندارد هر زمان خواستید تشریف بیاورید قبض را ارائه دهید و دیگر شما را جریمه نمی‌کنیم.

او ادامه داد: آن فرد گفت ته قبض‌ها را نگه می‌دارم و شماره شما را رد نمی‌کنم پس جای نگرانی نیست فقط زودتر مراجعه کنید.

به پارکبان موردنظر گفتم هرچقدر دنبال شما گشتم نتوانستم پیدایتان کنم و تلفنی که روی قبض با خودکار نوشته بودید هم پاسخگو نبود او گفت: عیبی ندارد چون من جای خاصی مستقر نیستم. هر زمان خواستید مراجعه کنید پول را بدهید قبض را از شما می‌گیرد.

یکی دیگر از شهروندان می گوید که وقتی ماشینم را در کنار خیابان پارک کرده بودم برگه‌ای روی آن گذاشته بودند که برای پرداخته هزینه تماس بگیرم. به شماره مورد‌نظر زنگ زدم. پارکبان خودش را با موتور رساند. پول را گرفت و رفت. جالب این است که اصلا لباس پارکبانی هم بر تن نداشت.

یکی دیگر از شهروندان می‌گوید که اگر به آنها زنگ نزنیم جریمه‌مان می‌کنند؛ پس بهتر است با یک زنگ زدن و چرب کردن سبیل پارکبان جریمه را صاف کنیم. حال و حوصله رفتن و آمد برای پرداخت جریمه را نداریم.

با شماره تلفن شکایاتی که در زیر برگه نوشته شده بود، تماس گرفتیم آقایی تلفن را پاسخ داد و گفت اگر پارکبان را در معبر ندید اشکالی ندارد، حتما کار واجبی برایش پیش آمده و محل را ترک کرده است شما باید هزینه را پرداخت کنید اگر هم پرداخت نکردید اشکالی ندارد.

او در پاسخ به این پرسش که مگر این کار تخلف نیست که پارکبان محل کارش را ترک کند گفت: تخلفات بسیاری رخ می‌دهد این تخلف در بین آنها هیچ است.

شهرام جباری‌زاده معاون اجتماعی سازمان حمل و نقل ترافیک در این خصوص گفت: معبر مورد‌نظر تحت پوشش شهرداری نیست. در بعضی از محورها افرادی فعالیت می‌کنند که تحت پوشش ما نیستند.

او ادامه داد: بعید می‌دانم پارکبان شماره تلفن همراه بنویسد و بعد بخواهد با وی تماس گرفته و محدوده را ترک کنند.

او با تاکید بر این موضوع که نظارت بر خودروها یکی از وظایف پارکبان است گفت: نباید پارکبان محل کار خود را ترک کند.

جباری‌زادگان تاکید کرد: تمام پارکبان‌های شهر تحت پوشش شهرداری نیستند. غیبت پارکبان در معبر و نوشتن شماره تلفن روی قبض پارک تخلف است.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    2 0
    اونجایی هم که پارکبان داره خود پارکبانا کلی اضافی میگیرن
  • محمدرضا A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    2 0
    پارکبان يعني پول زور كرفتن، اكثرشون هم زير هزار تومن راضي نميشن هيج مسوليتي در قبال ماشينت اعم دزدي و .. ندارند اخه جرا انقدر مردم رو اذيت ميكنيد؟ اكر پول ميكيريد حداقل يه كار مثبت انجام بديد
  • بی نام IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    1 0
    جونم جون هرکه هر کاری دلش بخواهد و دوست دارد میتونه بکند
  • بی نام EU ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    27 0
    واسه من هر روز اخطار میزارن، الان یک ساله، تا حالام جریمه نشدم. فقط افسر میتونه جریمه کنه نه پارکبان. گول این بلوف ها رو نخورید.
  • بی نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    10 0
    بارها برای من پیش اومده که موبایل نوشته پارکبان هم نبوده.... شریعتی میرداماد میدون کاج همه اینا من این موضوع برام پیش اومده...بعد هم اصلا قیمتهایی که میگیرند معلوم نیست چه جوریه همون تا پارک کنی هزار تومن پیش فرض هست...
  • بی نام A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    2 2
    باید بگیریشون اینقدر بزنیشون که خون بالا بیارن .
  • بی نام IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    3 0
    سرطانی به نام پارکبان در تهران. هدیه شهرداری به مردم
  • ali ES ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    90 0
    جناب اقاي جبار زادگان لطفا به تخلفات پاركبان هاي تقلبي رستوران البرز در سهروردي نبش هويزه هم رسيدگي نماييد. اينها با پوشيدن لباس سبز فسفري ويژه پاركبان ، خيابان ها و كوچه هاي اطراف رستوران و روبروي آن را كلا قبضه كرده و رانندگان را سركيسه مي كنند.