ایسنا نوشت:

رییس شورای شهر تهران گفت: قرارداد 20 هزار میلیارد تومانی شهرداری با قرارگاه خاتم را با دید کارشناسی ندیده‌ام و در تعطیلات عید آن را بررسی می‌کنم.

احمد مسجدجامعی رییس شورای شهر تهران همچنین درباره قرارداد 20 هزار میلیارد تومانی شهرداری و قرارگاه خاتم‌الانبیا و اینکه گفته می‌شود این قرارداد تفاهم‌نامه است، گفت: یک تفاهم‌نامه است اما در تفاهم نامه معمولا رقم مالی آورده نمی‌شود.

رئیس شورای شهر تهران درباره بحث‌های مربوط به بوستان مادر و تغییر کاربری آن نیز ، گفت: در اینکه این بوستان در پهنه (G) بوده است، تردیدی وجود ندارد و بحث اینجاست که چگونه توانسته مجوز تغییر پهنه بگیرد و آیا کمیسیون ماده 5 این اختیار را دارد که مجوز تغییر پهنه بدهد یا شورای عالی معماری و شهرسازی باید دستور تغییر پهنه را بدهد.

او گفت: باید دید چه هزینه‌ای در قبال تغییر پهنه پرداخت شده و رقم دریافتی در کجا هزینه شده است و به چه کسی داده شده است، زیرا دامنه این موضوع به پل صدر می‌رسد.

مسجدجامعی با بیان اینکه همچنین گفته می‌شود قرار بوده با این مبلغ باغات کن خریداری شود، گفت: در عین حال صحبت بر سر این است که چرا وقتی شورا نسبت به توقف ساخت‌وساز در بوستان مادر دستور داد، این کار متوقف نشد و تسریع پیدا کرد.

او وجود اشخاص حقیقی در پرونده بوستان مادر را رد نکرد و گفت: افراد حقیقی وجود دارند که از این موضوع بهره برده‌اند.

او همچنین درباره بخشنامه حذف زنان از برخی موقعیت‌های کاری در شهرداری، گفت: این موضوع در دستور کار من نیست، اما به اندازه کافی بعد رسانه‌ای پیدا کرده است.

مسجدجامعی در بخش دیگری با بیان اینکه متاسفانه تذکرات شورایی‌ها به نتیجه نمی‌رسد، به عدم نتیجه گرفتن این تذکرات در دوره‌های قبلی شورای شهر اشاره کرد و گفت: معمولا تذکرات بی‌نتیجه می‌ماند، اما با رسانه‌ای شدن بسیاری از آنها پیگیری می‌شوند.

او گفت: من دوست دارم جلسات یکشنبه‌ها را هم علنی کنم اما اعضا موافقت نمی‌کنند.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =