تسنیم نوشت:

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید نظارت‌های بانک مرکزی بر موسسات مالی اعتباری افزایش یابد، گفت: اگر بانک مرکزی به تنهایی قادر به تقویت شیوه‌های نظارتی بر موسسات مالی نباشد، مجلس به این مسئله ورود پیدا می‌کند.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگویی، اظهار کرد: در حال حاضر بانک مرکزی باید نسبت به ساماندهی موسسات مالی و اعتباری وارد عمل شود و نسبت به تعطیلی موسسات مالی بدون مجوز اقدام کند.

وی با بیان اینکه در شرایط اقتصادی فعلی ساماندهی موسسات مالی و صندوق‌های اعتباری از الزامات است، افزود: در حال حاضر برخی از این قبیل موسسات بدون مجوز بانک مرکزی فعالیت می‌کنند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بسیاری از صندوق‌های مالی و اعتباری بدون اخذ مجوز از بانک مرکزی اقدام به جذب سپرده‌های مردم می‌کنند، گفت: این میزان سپرده‌ها به سبب عدم ثبت در آمارهای پولی و اقتصادی کشور مانع از برنامه‌ریزی‌های دقیق اقتصادی برای کشور می‌شود.

پورابراهیمی با تاکید بر اینکه ساماندهی موسسات مالی و صندوق‌های اعتباری سبب امنیت پولی سپرده گذاران و افزایش اعتماد مردم به سیستم بانکی کشور می‌شود، تصریح کرد: متاسفانه در برخی مواقع شاهد اعلام ورشکستگی این صندوق‌های اعتباری و بلاتکلیف ماندن سپرده‌های مردم در نزد این صندوق‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه برخی موسسات مالی و صندوق‌‎های اعتباری که مجوز فعالیت آنها از سوی بانک مرکزی باطل شده، همچنان در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: بانک مرکزی باید با افزایش نظارت‌های خود بر موسسات مالی و اعتباری سروسامانی به این قبیل موسسات بدهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه متاسفانه برخی از موسسات مالی و صندوق‌های اعتباری اطلاعات نادرست به بانک مرکزی اعلام می‌کنند، خاطرنشان کرد: این قبیل موسسات به یک چالش برای سیستم بانکی کشور تبدیل شده‌اند.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =