ایسنا نوشت:

حسین طاهری، مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی، طی حکمی، دکتر اردشیر صالح‌پور را به‌عنوان دبیر سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر منصوب کرد.

در متن این حکم خطاب به اردشیر صالح‌پور آمده است: «جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر جریان پویای زندگی است و نمایش حیات و سبزینه‌هایش در گستره تئاتر این مرز و بوم؛ و جایگاه‌اش را صد البته مرهون تلاش و خلاقیت یکایک هنرمندان ایران‌ِ اسلامی و همه دست‌اندرکاران و مجریان امر است.

با امعان نظر به مرتبت والای جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در سپهر هنرهای نمایشی، و عنایت به تخصص و تجربیات ارزنده جناب‌عالی در این حوزه، شما را به‌عنوان «دبیر سی‌وسومین دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر» منصوب می‌نمایم.

برگزاری هرچه باشکوه‌تر این رویداد هنر نمایش با مؤلفه‌های سال اقتصاد و فرهنگ، و در طراز انقلاب اسلامی ایران، با بهره‌مندی از حداکثر ظرفیت تئاتر کشور و عرصه‌های بین‌المللی، و استفاده از توان و مشارکت همه هنرمندانِ گران‌سنگ و فرهیخته با گونه‌گونی سلایق و علایق، و نیز دست‌اندرکاران اجرایی و میسور است، که ان‌شاءالله با مشاوره همه‌سویه، مداقه تام و برنامه‌ریزی هدفمند شما محقق شود. توفیق‌تان را در تصدی مسئولیت پیش‌رو، از حضرت حق خواستارم.»

دکتر اردشیر صالح‌پور نویسنده، پژوهشگر، کارگردان و مدرس تئاتر متولد سال ۱۳۳۶ و صاحب مدرک دکتری تخصصی پژوهش هنر از دانشگاه هنر است.

از او آثاری مانند "گرامافون و نمایش"، "بنفشه‌های سوگوار"، "پیکرک‌ها"، "عروسک‌ها و صورتک‌های ایران باستان" به چاپ رسیده است. صالح‌پور بیش از ۱۰ عنوان نمایش‌نامه نوشته، چند نمایش را کارگردانی کرده و سابقه بازیگری در تئاتر را نیز دارد.

مدیریت تئاتر استان‌های کشور، عضویت در کانون ملی منتقدان تئاتر، مدیریت اجرایی جشنواره‌های تئاتر، مدیریت پخش هنری انجمن موزه‌های جهانی (ایکوم ایران) و دبیری جشنواره تئاتر عروسکی نیز در کارنامه صالح‌پور دیده می‌شود.

او سابقه‌ی ۲۰ سال تدریس در دانشکده‌های مختلف هنری را نیز دارد و عضو هیئت علمی فرهنگ و هنر است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =