نوبخت:مجرم واقعی کسانی بودند که نظر واقعی دیوان محاسبات در پرونده650 میلیون یورویی را منتشر نکردند

سخنگوی دولت با اشاره به بحث پرونده 650 میلیونی وزارت صنعت گفت:دولت مجبور است وقتی انبارها خالی‌است از انواع روش‌ها استفاده کند.

محمدباقر نوبخت سخنگوی هیأت دولت در حاشیه جلسه امروز هیات دولت گفت:بحث 650 میلیون یورویی را عده‌ای رانت نامیدند.

آنگونه که فارس گزارش کرده است، وی ادامه داد: دیوان محاسبات اعلام کرده است که مطابق قانون نبوده است اما بلافاصله گفته است سوءنیتی وجود نداشته است و به نفع بازار هم بوده است یعنی تخلف و جرم حساب نکرده است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: جرم بزرگ را کسانی را مرتکب شدند که نظر واقعی دیوان محاسبات و غیر تخلف بودن آْن را در خصوص پرونده 650 میلیون یورویی منتشر نکردند.

نوبخت ادامه داد: دولت مجبور است وقتی انبارها خالیست از انواع روش‌ها استفاده کند.

همچنين به گزارش تسنيم ، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت،‌ در نشست خبری از تهیه لایحه‌ای توسط دولت برای خروج از رکود خبر داد.
وی همچنین گفت: هیئت دولت بعد از ظهر امروز برای ادامه بررسی این لایحه جلسه دارد.
سخنگوی دولت همچنین تصریح کرد: ظرف چند روز آینده بیش از 3 هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های عمرانی استفاده می‌شود. 8 میلیارد دلار نیز برای اختصاص به طرح‌های آبی، در جلسه امروز تصویب شد.
نوبخت ادامه داد: مطابق بررسی های دولت، راهکارهای خروج از رکود، نیاز به مصوبه قانونی داشت که به همین دلیل برای این کار، دولت اقدام به تهیه یک لایحه کرد.
وی با بیان اینکه 527 میلیارد تومان اعتبار نیز به طرح‌های عمرانی و طرح‌های استانی در جلسه امروز هیئت وزیران اختصاص یافت، گفت: همچنین دولت برای اجرای طرح‌های ضروری مصوباتی داشته که از جمله آن می‌توان به 4.5 میلیارد تومان برای تأمین آب در استان فارس، 70 میلیارد تومان برای تأمین آب شرب شهری و روستایی در ایلام و 238 میلیارد ریال برای تأمین آب در مناطق عشایری، اختصاص یافت.
سخنگوی دولت اضافه کرد: همچنین دولت مصوب کرد که یک هزار میلیارد برای ایجاد الگوی آب تحت فشار برای خدمات کشاورزی در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد.

همچنين به گزارشایرنا،نوبخت افزود: در بخشی از راه کارها برای خروج از رکود اقتصادی که باید از مسیر بودجه اقداماتی انجام شود، در بودجه عمرانی و سرمایه گذاری باید اعتبارات تملک دارایی ها مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این که دولت به تخصیص و پرداخت اعتبارات عمرانی اقدام کرد، یادآور شد: در روزهای گذشته بیش از 527 میلیارد تومان به اعتبارات طرح های عمرانی به ویژه طرح های استانی اختصاص یافت.

سخنگوی دولت ادامه داد: همچنین براساس برنامه ریزی های انجام شده در روزهای آینده بیش از سه هزار میلیارد تومان به اعتبارات عمرانی اختصاص می یابد.

نوبخت، اختصاص هشت میلیارد دلار برای طرح های تامین آب، تکمیل سدها و به ویژه آب های مرزی را از دیگر مصوبات امروز دولت عنوان کرد و اظهار داشت: البته از منابع و مسیرهای دیگر هم اقداماتی در حال انجام است که همگرایی همه این راهکارهای متنوع می تواند موجب خروج از رکود باشد.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه گذشته هیات دولت بجز 527 میلیارد تومان که برای طرح های عمرانی در استان ها اختصاص یافت برای طرح های ویژه و ضروری هم مصوباتی وجود داشت.

نوبخت درباره این مصوبات توضیح داد: 4.5 میلیارد تومان برای تامین آب استان فارس، 70 میلیارد تومان برای تامین آب شرب شهری، روستایی و عشایری در استان گیلان و 26 میلیارد تومان برای پیشگیری از حوادث غیر مترقبه در سواحل خزر اختصاص یافت.

وی همچنین از اختصاص 238 میلیارد ریال برای تامین آب در مناطق عشایری خبر داد و افزود: همچنین 1000 میلیارد تومان برای توسعه آبیاری تحت فشار محصولات کشاورزی در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار داده می شود.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: مجموعه این تمهیدات ،در کنار راه کارهای دیگری که برای خروج از رکود و افزایش اشتغال مورد توجه است، می تواند در آینده نزدیک اثر گذار باشد و با مجموعه آنها برای سال 1393 رشد مثبت اقتصادی را به رغم وجود دو رشد منفی در سال های 92 و 91 شاهد خواهیم بود.

 

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    18 90
    دیوان محاسبات اعلام کرده که یکسال معلق میگذاره این قضیه رو ...... ولی انگار شما خودتون رو زدید به کوچه ......